Release Debacles

Prophet

Ouwe rot
Lid sinds
7 augustus 2002
Berichten
2.308
Hoe zit het met jullie werken om ze te releasen, gaat het ook zo stroef en talmend in Nederland?

Heb hier twee dingen waarvan de platenfirma ze super top vind maar toch blijft aarzelen een definitieve beslissing te nemen.

Zijn er nog Labels in nederland die vinyl willen releasen of zitten jullie ook al te demo'en naar Duistland en Engeland enzo?

Iedereen zijn bevindingen zijn welkom....

Wegens rechten ed kan ik hiervan geen demo plaatsen, maar het 1 is :

-elektro/pop/dance genre 80's achtig en het andere is
-Rap/groove/disco nummer
 
Ja idd, waar het wel goed voor is dat er nu misschien minder rommel uitkomt daar er een periode geweest is dat ze alles maar uitbrachten.
Maar er zulllen zeker ook zwaar goei platen niet uitkomen, omdat de beste dingen altijd een gevecht opwaarts zijn om ze ge-released te krijgen.
 
Er is tegenwoordig meer nodig dan alleen maar 'goeie' muziek, eer de labels interesse hebben.
Er moet ook een hele 'gimmick-waarde' in zitten. De volledige marketing-machine wordt pas in gang gezet als je iets kan neerzetten dat ook visuele waarde heeft. Met platenverkoop alleen redden de meeste het immers niet meer.

Gewoon geduld hebben, of ook gewoon beseffen dat het niet voor jou is weggelegd... er zijn er maar weinigen die 'de top' halen.
 
tja..de hele "dance" markt is behoorlijk ingestort (met uitzonderingen van trance enzo natuurlijk) .... tegenwoordig wil iedereen ook weer gitaar spelen ipv DJ zijn.... ik vind het zelf niet echt slecht, de S/N ratio qua releases zal zo denk ik wel verbeteren.... wat ik zelf merk in de genres waar ik zelf erg op let (house/deephouse): 98% van alle verkochte platen wordt gemaakt door 2% van alle producers/labels ... het zijn elke keer dezelfde namen en labels en DJ's die mekaar in de lijstjes noemen en waar de kopers naar kijken en dus kopen.... beetje een vicieuze cirkel dus...
 
Shit, was net van plan om een setje draaitafels te gaan scoren.
Toch maar een gitaartje dan? :bekdicht:


Maar ehm.... zelf uitbrengen kan ook wel. Alleen zonder promotie verkoop je er ook bar weinig.
 
Origineel geplaatst door fuse
Shit, was net van plan om een setje draaitafels te gaan scoren.
Toch maar een gitaartje dan? :bekdicht:


Maar ehm.... zelf uitbrengen kan ook wel. Alleen zonder promotie verkoop je er ook bar weinig.

promotie moet je door de distributeur laten doen..... goede distributie vinden is het grootste probleem bij DIY/eigen beheer
 
zeker als je wat underground rommel maakt is het bijna niet te doen..
toch raar, want ook daarin wordt natuurlijk wel het een en ander uitgegeven, maar vooral een hoop bagger.
als ik inde metro of rushour of ja zelfs clone sta, luister ik de hele bak nieuw en neem dan een schamele 3-4 platen mee.
jammer, terwijl je weet dat er echt veel bijzondere shit gemaakt wordt. Als je idd geen lekker wijf met dikke tieten bent krijg je het heel moeilijk om je plek te veroveren.. en voor bands is het tegenwoordig weer te makkelijk. Ik zat dat pinkpop verslag een beetje te kijken, maar wat een meuk allemaal.
rraaarrrr!
 
Ik wou het niet zo meteen stellen, maar daar komt het wel op neer ja :D

Origineel geplaatst door hermax
De volledige marketing-machine wordt pas in gang gezet als je iets kan neerzetten dat ook visuele waarde heeft.

Origineel geplaatst door DJ Fuse
Als je idd geen lekker wijf met dikke tieten bent krijg je het heel moeilijk om je plek te veroveren...
 
Hmmm, ik denk dat marketing enzo niet echt het allerbelangrijkste is. Dat je er goed uitziet en grote jopen hebt boeit niet zo. Daar wordt het geld echt niet verdiend.

Je moet gewoon goede muziek maken en dat zelf durven te promoten en daar hard voor willen werken. Op rock en popgebied breken er toch zeker nog wel bandjes door die iets te melden hebben. De oogst van het laatste jaar...Keane, Bloc Party, Frans Ferdinand etc. Allemaal britse lelijke jongens die wel muziek kunnen maken. Staan nu voor volle zalen en verkopen shitloads aan CD's.

Keane is voor wijven trouwens....
 
Schitterende opmerking van DJ Fuse:

Als je idd geen lekker wijf met dikke tieten bent krijg je het heel moeilijk om je plek te veroveren

weet iemand nog wat er gebeurde aan het eind van seizoen 3 van Star Trek Voyager toen de kijkcijfers in elkaar stortten?
:eureka:
 
De vergelijking met groot-brittanie gaan niet helemaal op. Het aantal mensen dat in een bandje speelt is vele malen hoger dan hier. Waarschijnlijk zijn er daar meer bands dan mensen die in NL met hun setupje house-muziek maken. Het percentage wat echt een redelijke release krijgt is echter ontzettend laag.

Maar goede muziek maken blijft idd erg belangrijk en is de belangrijkste voorwaarde om goed te scoren. Maar volgens mij wordt er nog veel meer muziek gemaakt door producers en door andere ten uitvoer gebracht vanwege het imago dat die mensen meedragen. Denk aan gangster-R&B en spice-girls.

Dit is natuurlijk wel de commerciele kant van de muziek. Er zal altijd vraag blijven naar goede 'underground' muziek (wat dat dan ook mag zijn).
 
een aantal jaren geleden heb ik wat 12 inch releases bij djax x beats gehad
ik had iik getekend voor een heel album, maarb toen dat af was had men ineens niet zo veel intresse meer...
 
geen problemen met releases hier...er zijn net weer 2 vinyltjes gereleased...plus nog 2 compilatie-vinyltjes met tracks van mij d'r ook op...en ik heb geen dikke tieten en maak toch redelijke underground muziek (hardcore,darkcore)...

ik denk wel dat de labels voorzichtiger zijn geworden trouwens.....maar als je echt goeie tracks maakt brengen ze het echt wel uit....
 
Origineel geplaatst door DJ Fuse
zeker als je wat underground rommel maakt is het bijna niet te doen..
toch raar, want ook daarin wordt natuurlijk wel het een en ander uitgegeven, maar vooral een hoop bagger.
als ik inde metro of rushour of ja zelfs clone sta, luister ik de hele bak nieuw en neem dan een schamele 3-4 platen mee.
jammer, terwijl je weet dat er echt veel bijzondere shit gemaakt wordt. Als je idd geen lekker wijf met dikke tieten bent krijg je het heel moeilijk om je plek te veroveren.. en voor bands is het tegenwoordig weer te makkelijk. Ik zat dat pinkpop verslag een beetje te kijken, maar wat een meuk allemaal.
rraaarrrr!

Is het niet zo dat de emotionele waarde van muziek een stuk lager ligt dan voorheen?
Alles is bijna gratis te krijgen,er is te veel van alles,daardoor verzadiging.
Vooral in de electronische sector van muziek.
Je bent afhankelijk van mensen die kopen.
 
Origineel geplaatst door trash
Is het niet zo dat de emotionele waarde van muziek een stuk lager ligt dan voorheen?
Alles is bijna gratis te krijgen,er is te veel van alles,daardoor verzadiging.
Vooral in de electronische sector van muziek.
Je bent afhankelijk van mensen die kopen.

Goed gezegd...vraag ik me ook af...
 
Muziek = bij mij emotie. Bij het maken EN kopen :)

Geld speelt geen rol, ook al heb ik geen geld :D
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
De vergelijking met groot-brittanie gaan niet helemaal op. Het aantal mensen dat in een bandje speelt is vele malen hoger dan hier. Waarschijnlijk zijn er daar meer bands dan mensen die in NL met hun setupje house-muziek maken. Het percentage wat echt een redelijke release krijgt is echter ontzettend laag.

Maar goede muziek maken blijft idd erg belangrijk en is de belangrijkste voorwaarde om goed te scoren. Maar volgens mij wordt er nog veel meer muziek gemaakt door producers en door andere ten uitvoer gebracht vanwege het imago dat die mensen meedragen. Denk aan gangster-R&B en spice-girls.

Dit is natuurlijk wel de commerciele kant van de muziek. Er zal altijd vraag blijven naar goede 'underground' muziek (wat dat dan ook mag zijn).

De vergelijking gaat in zoverre op dat als je iets "goeds" maakt dat er altijd wel mensen zijn die happen. Combineer dat met jezelf uit de naad werken om iets te bereiken en niet op te geven dan heb je al veel meer kans op een platendeal.

Eigenlijk het zelfde wat dione zegt. Als het goed is, is er heus wel belangstelling....


En wat "goed" is, is een discussie die we maar niet moeten voeren...dat wordt anders een hele lange thread...
 
Back
Top