Rage Records

Hallucinator

[Hardwarekind]
Lid sinds
2 juni 2005
Berichten
628
Locatie
Limboworld
DJ Kristof introduceert: Rage Records (Reacties:1)
dinsdag 25 april 2006

Dat België op dit moment weer een enorme ‘boost’ ondergaat in de hardere aftakkingen van de dance is ondertussen reeds door menig analist onder de loep genomen en bevestigd. ‘Hardcore’ is daar een onderdeel van en zonder enige twijfel de meest underground gerichte stroming en juist dat typeert en geeft deze muziekstroming de kracht die het al sinds begin jaren ’90 ondergaat. Sindsdien weet deze muziekstijl bij de jongeren een enorme hoeveelheid liefhebbers achter zich te scharen en is de tijd rijp om een nieuw platenlabel in dit genre te introduceren aldus IMP BVBA.

Antwerpen is de uitvalbasis van een hele zwik platenlabels zoals Bonzai Records, Byte Records, Lowlands, ARS, IMP, … en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Uiteenlopende genres, cross-overs en mixes: voor bijna iedere stijl is er in en rond deze bruisende havenstad wel een label te vinden wat trouwens geldt voor geheel België. Voornamelijk progressive, trance, techno, schranz en jump zijn sterk vertegenwoordigt op talrijke platenlabels maar een huisvesting voor hardcoreproducties was er nog te weinig om niet te zeggen geen.

Sinds deze maand is hier echter verandering in gekomen en mag België zich gelukkig prijzen een label rijker te zijn dat zich profileert in de populaire stroming van hardcoremuziek: Rage Records.
Kristof Van Der Meiren (DJ Kristof) die ondertussen ruim 12 jaar middenin deze hardcorescéne fungeert als dj, producer en organisator zal als labelmanager de touwtjes volledig in handen nemen. Wij vroegen hem even zijn visie beknopt te verwoorden waarom hij Rage Records heeft opgericht:

“Ik vind het hoogtijd dat er in België een nieuw en fris label geboren word waar enerzijds ervaren producers alsook nieuwe en talentvolle artiesten hun producties op kunnen uitbrengen. Met de producties die ik ondertussen in de planning heb staan ben ik ervan overtuigd dat Rage Records geen ééndagsvlieg zal zijn maar dat het een label wordt waar kwalitatief een brede waaier van hardcore op zal worden uitgebracht in de loop der komende jaren. Dat niet enkel de Europese sound hierbij zal vertegenwoordigd worden zal in de toekomst duidelijk worden
Met een brede waaier bedoel ik dat er zeker niet in hokjes gaat worden geselecteerd in het desbetreffende genre maar dat er muziek wordt uitgebracht van ‘trancecore’ tot ‘industrial hardcore’ maar ook ‘drum’nbass’ en ‘schranz’ zullen af en toe de revue passeren op Rage Records.
Enkele gevestigde artiesten hebben ondertussen een release getekend maar ik ben ook bezig met een aantal zéér getalenteerde nieuwkomers die de komende maanden en jaren hun talent op vinyl en cd zullen presenteren. “

De eerste vinylrelease (12”) zal op vrijdag 5 mei 2006 het levenslicht zien en is het resultaat van een internationale samenwerking tussen DJ Kristof (Be) en de Nederlandse producers Phenomena & Hallucinator. De dooprelease krijgt de naam ‘Blind Descent’ mee en bevat 4 krachtige floorfillers:

A1: Blind Descent
A2: Pussyfart
B1: Valley Of Darkness
B2: This Time

Deze eerste release zal uitgebreid aan jullie worden voorgesteld op het mega evenement “Raving Nightmare Belgium – Premonition” op zaterdag 3 juni 2006 in de Brabanthallen te Leuven (Be).

Ook de tweede release zal een grensoverschrijdende samenwerking zijn die eind juni 2006 in de platenzaken te koop zal zijn en waarvan jullie over enkele weken informatief meer over kunnen lezen op www.rage-online.be

Rage Records is steeds geïnteresseerd in nieuwe alsook ervaren producerstalenten. Demo’s kunnen worden opgestuurd naar: Rage Records – Postbus 68 – 2960 Brecht (België)

Rage Records is een sublabel van IMP BVBA en zal wereldwijd worden gedistribueerd door Digidance.
 
Opes, ik dacht dat de thread over deze Rage Records zou gaan (vroeger Australisch label met überbrute hardcore en trouwens altijd slecht gemasterd). :D

In elk geval, veel succes toegewenst met de plaat. :biertje:
 
Origineel geplaatst door Niel
Ik vind vooral de mastering goed gedaan

Ja, en dus slecht geproduceerd in vergelijking met de Zero Tolerance releases. Niet normaal hoe de 1e release van Zero Tolerance uit mijn speakers knalt. Kan het nog luider!!! nee...

Ik ben benieuwd hoe deze twee labels, Rage en Zero, zich gaan ontwikkelen. Kom ik er eindelijk achter wie de beste is van dit duo. Ik denk dat ik nu al weet wie dat wordt...

Steengoeie muziek maken jullie!!! Ik blijf het zeker volgen.
 
Back
Top