[Gezocht] Tracks voor mijn performance op Proton Radio in April

DFrazz

Music Aficionado
Lid sinds
20 januari 2014
Berichten
387
Locatie
Utrecht
BhMZwf1CIAAL70S.png:large


Hallo muzikanten,

Zondag 14 April zal ik weer een show doen voor Proton Radio's SoundLab. Het thema wordt 'Dutch House Love', en hiervoor zoek ik interessante Nederlandse producties van forumleden.
Ik ben van mening dat er genoeg talenten hier onder de forumleden zitten, die interessant materiaal produceren en die wil ik dan ook graag supporten middels airplay in mijn set voor Proton a.s. April. Na de uitzending blijft de set met je track(s) in het archief onbeperkt beluisterbaar voor abonnees van Proton's On Demand service.


Wat zoek ik?
- lastig om mijn 'sound' te definieren omdat ik vrij breed ben en niet 1 ding probeer te doen, maar om een idee te geven: (gelaagde) Deep House, Tech House, Progressive House met uitstapjes naar Techno. Op mijn mixcloud kun je misschien een beter idee krijgen van mijn stijl/sound.

Criteria:
- recente tracks
- de tracks moeten 'DJ friendly' zijn, dus goed te gebruiken in een set, met voldoende overgangen e.d.
- geluidstechnisch redelijk in orde

Laat je niet afschrikken door de criteria. Ik zal proberen iedereen van eerlijke feedback voorzien. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik er een paar zal gaan gebruiken in mijn show set. :okdan:


Over Proton:
Proton Radio is an internet electronic music station. Founded in 2002 by Sam Packer, Alex Ambroziak, and Eric Liberda, the station features over 200 exclusive shows from various DJs around the world. They have featured guest DJ sets from such DJs as Sasha, Luke Chable, James Zabiela, Anthony Pappa, Kasey Taylor, Lance Cashion, Oliver Lieb, Way Out West, and many others. Since 2003, they have also staged an event at the annual Winter Music Conference.[1]
In 2004, Proton Radio created a record label, Proton Music, which has featured releases from artists such as Digital Witchcraft and Deepsky. Proton Music's first release was a compilation titled The Sound mixed by resident DJ Lance Cashion which was released in October 2004.[2]
In 2006, Proton Radio began its "On-Demand" service, allowing users access to its DJ mixes at any time.[5]
Some current resident DJ's: John Digweed, Hernan Cattaneo, Pig&Dan, Umek, Eelke Kleijn, Jody Wisternoff, John Acquaviva and many others
 
@ pad:
Ik ben aangenaam verrast door je 'Noccu' track. Zit een heerlijke groove en melancholische atmosfeer in. Helemaal mijn ding :)
Ik ga morgen met verse oren nog even een keer luisteren. Zijn het trouwens 3 verschillende versies op je soundcloud?
 
@ pad:
Ik ben aangenaam verrast door je 'Noccu' track. Zit een heerlijke groove en melancholische atmosfeer in. Helemaal mijn ding :)
Ik ga morgen met verse oren nog even een keer luisteren. Zijn het trouwens 3 verschillende versies op je soundcloud?

Ja, het zijn drie verschillende versies in het kader van dit topic:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=171445&highlight=noccu
;)

Als je hem wil gaan draaien, wil ik er nog wel wat tijd in steken om hem 'af' te maken.
Dat wil zeggen, alles nog een keertje nalopen, eventueel aan de hand van jouw feedback. :)

Edit: En dank voor het compliment! :)
 
Laatst gewijzigd:
@ Pad:
Tweede indruk

De volgende gebruikte elementen van de tune spreken me aan:
+ basslijn
+ melodielijn
+ sfeer

Het arrangement voelt voor mij nog niet af eerlijk gezegd. Ik mis opbouw, spanning en een stukje variatie in het thema. O.a.

- denk aan overgangen bij introducties van nieuwe elementen. (bijv. filtered white noise, sound fx)
- de pad sound die je introduceert vind ik wat 'dun' en zou wat mij betreft meer naar de voorgrond kunnen komen. Ik zou zelf denk ik voor een andere sound hebben gekozen met meer 'body'.
- de break is wat lang en kan spannender, door bijv. meer subtiele fx en filter tweaks op de melodie lijn voor een spanningsboog.

Ik denk dat dit soort elementen de kwaliteit van de track kunnen optillen naar een hoger niveau en daarbij de track goed te integreren is in een DJ set. Mail me anders even.

@ Space chicken
Ik heb even wat van je materiaal geluisterd en eerlijk gezegd niet mijn ding. Ik kan er weinig feedback verder over geven, aangezien het een hele andere stijl dan wat ik zelf support. Bedankt in ieder geval.
 
@ Pad:
Tweede indruk

De volgende gebruikte elementen van de tune spreken me aan:
+ basslijn
+ melodielijn
+ sfeer

Het arrangement voelt voor mij nog niet af eerlijk gezegd. Ik mis opbouw, spanning en een stukje variatie in het thema. O.a.

- denk aan overgangen bij introducties van nieuwe elementen. (bijv. filtered white noise, sound fx)
- de pad sound die je introduceert vind ik wat 'dun' en zou wat mij betreft meer naar de voorgrond kunnen komen. Ik zou zelf denk ik voor een andere sound hebben gekozen met meer 'body'.
- de break is wat lang en kan spannender, door bijv. meer subtiele fx en filter tweaks op de melodie lijn voor een spanningsboog.

Ik denk dat dit soort elementen de kwaliteit van de track kunnen optillen naar een hoger niveau en daarbij de track goed te integreren is in een DJ set. Mail me anders even.

Hier kan ik wel wat mee. Ik herken me ook zeker in je feedback. Ik zorg dat er op tijd een vernieuwde versie klaar is. :)
 
@ Colin
Mijn indruk: professionele producties, prima arrangementen en de mix klinkt zeer clean. De 'sound' is voor persoonlijk wat te mainstream en weet het me niet te raken. Bedankt in iedergeval. :okdan:

@ Pad: Ok, ben benieuwd :)
 
Back
Top