Varierende Hardstyle Bassdrum

Ik dacht, laat ik ook eens hardstyle proberen :D

Ff klooien in Reason 4 met de volgende modules:

- mixer
- 2 x thor voor de lead + rv7000 reverb
- Subtractor synthkick + 2x scream distortion + PEQ2 eq

Voor de liefhebbers heb ik de reason songfile van de bassdrum toegevoegd, zodat je zelf met de hardstyle kick kan tweaken.
 

Attachments

  • ReasonHStest.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 57
  • HSkick.zip
    21,3 KB · Bekeken: 68
siebzehn, nav je opmerking over dat je de lage tonen altijd rechtstreeks uit de Microtonic (of Junglist) knalt: Kun je hier misschien wat tips geven om wat op weg te helpen? Ik begrijp dat de elecLo een goeie preset is om mee te beginnen? Maar hoe maak je m dan zwaarder en dreunender zonder veel te veel te oversturen? Ze blijven bij mij vaak Of te laf Of te hardcore-achtig

Iemand anders die het weet mag het uiteraard ook zeggen! :mexico:
 
Laatst gewijzigd:
lage tonen zijn lage tonen, het ''dreunende'' komt voor mijn gevoel meer van het geluid ''eromheen''.

Hiermee bedoel ik de body en de punch en hoe laag je de kick hebt.
Een kick rond de 40 hz is zwaar, een leipe punch ervoor en hij dreunt?

verder lage tonen; ik pak ook vaak elecLo en zet de decay wat open en de attack er iets af, de rest maak ik apart. Ook zet ik er wel een base expander op zodat op de wat mindere geluidsinstallaties de lage tonen ook te horen zijn (maar niet te voelen)

(of wat bedoel je met tips?)

(met body bedoel ik dan iets als de bijlage alleen dan weggefilterd laag)
 

Attachments

  • Rauw 3.mp3
    31,9 KB · Bekeken: 72
Laatst gewijzigd:
ja dat bedoel ik met tips ja :okdan:
Het hele body-verhaal was nooit echt tot me doorgedrongen, die maak je dus ook met microtonic? Laat je deze ook in toonhoogte veranderen?

Maar bedankt! kan niet wachten om het thuis te proberen! :)
 
Wat vinden jullie hiervan? Ben zelf vrij tevreden over de sound!

Ook nog extra een gameboy achtige theme + kick :)
 

Attachments

  • kickzzz.mp3
    104,8 KB · Bekeken: 57
  • gameboy sound.mp3
    942,4 KB · Bekeken: 59
Laatst gewijzigd:
best ok hoor dime!
Maar het is hem nog net niet ben ik bang, meer fx, whooshes, dubbele synth, reverb, etc. Kick iets lager pitchen, meer laag. Toch klinkt het zeker niet verkeerd, keep it up ! :okdan:
 
Heb nu een eigen body gebruikt, maar wel als sample. Kan dat? of is dat eigenlijk ook af te raden.? Lukt me namelijk nog niet om er 1 uit een vst te persen.

En doen jullie bij de lagetonen ook vanaf een bepaalde freq wegcutten?
 

Attachments

  • kickje.mp3
    601,3 KB · Bekeken: 53
Laatst gewijzigd:
Wat vinden jullie hiervan?

Op zich is het niet verkeerd, maar wat deniax zegt; more fx en lager.

Probeer de tonen eens met diepte c4 en dan de F, hiermee kom je dan rond de 40 - 45 Hz; lekker zwaar.

@ Bass-v, klinkt ook niet verkeerd alleen wat tips zijn misschien dat je body van mij part nog ''krakender'' kan en de toonhoogte van de kick aanpassen aan je melo want dit klinkt niet helemaal harmonisch :smeris:

:biertje:
 
Ik dacht, laat ik ook eens hardstyle proberen :D

Ff klooien in Reason 4 met de volgende modules:

- mixer
- 2 x thor voor de lead + rv7000 reverb
- Subtractor synthkick + 2x scream distortion + PEQ2 eq

Voor de liefhebbers heb ik de reason songfile van de bassdrum toegevoegd, zodat je zelf met de hardstyle kick kan tweaken.

Isnie goednie ?
nopompom.gif

Denk dat dat holle begin attack mist voor de echte hardstyle liefhebbers.
 
@ Niel

De pitch van de kick zit wel goed in elkaar, alleen voor mijn gevoel klinkt hij wat leeg..
Die holle attack hoeft voor mij ook echt niet hoor;) klinkt wel hard (hardbass anthem 2009) maar een normale kick met deze attack kan ook lekker klinken.

Het zit hem meer in de rest van de kick, de distortion erover kraakt niet echt super (zeg ik dan:bekdicht:).

Wat ik misschien zou doen:
- ietwat reverb op de attack (als het een losse sample is?)
- De decay nog iets langer
- De kick een kwart octaaf lager transleren (40 - 45 hz?)

but who am I :kimono:
 
@ Bass-v, klinkt ook niet verkeerd alleen wat tips zijn misschien dat je body van mij part nog ''krakender'' kan en de toonhoogte van de kick aanpassen aan je melo want dit klinkt niet helemaal harmonisch :smeris:

Ok, ok. misschien iets meer zo dan dus? (de toonhoogtes van de kick zit nu op hetzelfde niveau als de ondertoon van de melodie, kweenie of dat de bedoeling is maar klinkt wel al ietsje beter naar mn gevoel)

Verder heb ik voor de body nu de rauw.wav gebruikt van Siebzehn gebruikt (ff ter probeersel :geslaagd: , zal er zelf nog 1 proberen te maken) . Klinkt al wel wat beter maar voor mn gevoel zou die nog wat meer door mogen dreunen. Weet alleen niet hoe..(??)
 

Attachments

  • kickjemetrauw3.mp3
    601,3 KB · Bekeken: 62
klinkt idd beter, en ja het is dan de (wat jij denk ik bedoeld) bedoeling dat je de ondertoon van de synth volgt (als je gaat pitchen). Het moet uiteraard niet :smeris:

ff kleinigheidje, die rauw.wav staat in F. Je moet hem dus even transleren. Post het dan nog eens, + een kleine reverb op je synth :D
 
eehm transleren..? die moet je ff uitleggen 8o)
als een lagere noot opslaan ofzo?
 
ja, gebruik je FL? Zo ja, klik op de sample als layer en het opent een venstertje waar je het ook naar een fx channel verwijst.
Onderin staat een pianotje en maak de F rood.

Wat je ook kan doen is in de piano roll gewoon de noten tellen en ze omhoog schuiven :)
 
ik krijg laatste tijd goede distkicks, met OK subs. Maar als ik dan luister naar een Noisecontrollers - Crump kick.. daar zit zoveel bass in lijkt het. Ik krijg me sub maar niet zwaar genoeg lijkt het. ben erg benieuwd hoe ze dat doen.
 
Back
Top