Terrortec

Cozko

Ouwe rot
Lid sinds
26 juli 2001
Berichten
864
Locatie
Arnhem
Wilde net ff reageren op de draad van Robert over de aanschaf van een TerraTec kaart. Maar die is dus closed.

Mijn stelling èn ervaringen: TerrorTec >:|
 
mijn ervaring niet, toppie ;)
 
NEC ! Nijmegen de Gekste ! :P
 
mijn ervaring is dat Terratec producten zeker wel goed zijn als je de prijs/kwaliteit verhouding bekijkt; met als kleine toevoeging dat ze alleen tot hun recht komen met de juiste drivers, en dat de support voor die drivers soms wat nalatig is!
 
Met het nieuwere terratec-spul geen problemen, alleen met de wat oudere kaarten hebben ze een niet zo'n goede naam opgebouwd.

Ik ben een happy user van de EWS88MT, niks mis mee, doet wat ie moet doen!
 
Heb er slechte ervaringen mee, zou het niemand aanraden.

D'r zijn plenty people happy mee dus of m'n menig er toe doet.
 
Terratec EWX 24/96 gehad.

Drivers waren redelijk onder Windows 2000, eigenlijk nooit dat je zegt echt problematisch.

Kwaliteit was ook wel redelijk goed.
 
Heb ook een EWX 24/96

Geluidskwalititeit is niks mis mee en technische problemen zijn er nog niet echt (alleen nog niet multi ASIO dat zou nog een mooie toevoeging zijn).
Prijs/ kwaliteit is toch prima ?
 
DRaai (nog steeds) met een EWS64... draait nu opzich prima maar was wel een hel om dat voor elkaar te krijgen. Heb er sowieso heel veel plezier aan gehad dus eigenlijk mag ik het geen terrortec noemen maar ik zal er niet weer zo-een kopen denk ik...

Iemand trouwens ervaring met de verschillen in geluidskwaliteit en usabillity tussen de nieuwste terrortecs en de huidige Soundblasters van vergeklijkbare prijsklasse?
 
De EWX24/96 gaat de Audigy aan alle kanten voorbij qua specs als je het puur voor audio gebruikt.

Ook geen bullshit Live!Ware, PCI bugs en andere fijne bullshit.
 
terreurtec

terreurtec

kut dingen
kut drivers
veel te duur voor wat ze kunnen
wel goeie service fabrikant/distrubuteur.

het heeft me 2,5 uur gekost om de drivers te verwijderen toen ik overging op een andere kaart.

toen ik een keer de drivers had geupdate. liep me systeem zo danig vast dat een herinstalatie noodzakelijk was..
 
ik heb ook een ewx 24/96. doet 't prima. zeker als je naar prijs/kwaliteit verhouding kijkt.
op zich zou ik wel een RME hammerfall ofzo willen, maar het geld dat ik daar aan uit zou moeten geven geef ik liever uit aan iets dat ook geluid produceert..
 
Origineel geplaatst door oozi

op zich zou ik wel een RME hammerfall ofzo willen, maar het geld dat ik daar aan uit zou moeten geven geef ik liever uit aan iets dat ook geluid produceert..

ja op zich heb je wel gelijk..
maar er zijn gewoon een aantal dingen(vind ik ) waar je niet op moet bezuinigen. voor mij is dat zeker een goede geluidskaart. kijk als hij het bij jouw verder wel doet. prima.

trouwens ik heb mijn rme voor de zelfde prijs (tweede hands) als ik mijn terratec heb gekocht
 
Ooit de EWS64XL gehad, dat was een ramp. Altijd gezeik met drivers en vastlopende software (Ed!son) daardoor werd de kaart gewoon onbruikbaar. Veel valse beloftes van terratec later ben ik overgestapt naar een sblive voor het dagelijkse audiowerk (de windowsgeluiden) en een sampler voor het muziek werk...voor mij nooit meer terratec...
 
Waren er nou voor de SB live en audigy geen ASIO drivers van SB zelf?

Neem aan dat de EWX 24/96 die sowieso wel standaard heeft? Bij de EWS64 heb ik er jaren op moeten wachten... maargoed het werkt nu wel goed met ASIO. Kzit alleen nog steeds met een MOBO met ISA slot nu dus :confused: beetje jammer...want het gevolg is dat de MOBO dan ook zeer buggie is.. (tenminste, daar ga ik even vanuit na al de tests en tweaks die ik heb moeten uitvoeren)
 
Ben dik tevreden met m'n DMX 6fire 24/96 kaartje. Ervaringen in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst :P

Ik had altijd meer problemen met m'n Soundblaster Live kaartje. Rampending is dat! Bleef je met de irq's kloten totdat je boos naar bed ging.
 
Terratec Maestro 32/96 => Prima onder DOS, maar een ramp onder windows 3.1/95met Plug & Pray. Vooral veel firmware instelling problemen.

Terratec EWS64XL => oehhh dat heeft weken configuratie ellende gekost het meest onder Win2k. Vooral drivers afstemmen op firmware.
Maar kende op een gegeven moment de kaart van binnen en buiten. Mocht zelfs meehelpen problemen op te lossen van anderen via de importeur.

Terratec EWS88MT => Prima kaartje, prima drivers en zoals altijd gewillige support met mensen die graag samen met je naar een oplossing willen werken. Toppie. Toch verkoop ivm terugstap naar simpele SB Live. Speelde weer opeens meer games dan bezig zijn met muziek.

Terratec was pionier destijds op goede specs qua PC geluidskaarten. Tegenwoordig zijn er echter zoveel betere/gelijksoortige merken.
 
Ohja ik herinner me nog dat ik eens een SB AWE 128 heb willen installen... dat ging opzich goed, maar de software was blijkbaar zo brak dat het m'n geheugen steeds vol liet lopen met crap... meteen de SB er weer uit geflikkerd :fuckoff:

Volgende kaart tzt maar weer eens goed rondneuzen :) Hammerfall ofzo... hoor daar alleen maar positieve dingen over...behalve de prijs dan.
 
De Terratec EWX24/96 heeft inderdaad gewoon netjes ASIO drivers.

Anders had ik het ding natuurlijk nooit gekocht.
 
Heb een ews 88 mt en daar is helemaal nix mis mee (voor het geld). Het is een feit dat hun oudere kaarten problemen opleverden en dat driver support niet super is maar als iets werkt... dan werkt het toch?

Grootste minpunt is dat de levels niet echt -10/+4 of andewrsom zijn... dat is een beetje maf werken soms in combinatie met een mixer.

Het kan tuurlijk altijd beter en ik denk dat er voor het geld gezien het ding alweer 2 jaar oud is inmiddels wel weer wat beterz is...

Succes!
 
Back
Top