Drum n Bass vst synth ?

Sir Ravel

basement-kru
Lid sinds
19 februari 2005
Berichten
148
Locatie
Oostende
ha, de wobblebas. 90% van die basjes is van elkaar gesampled trouwens. er is niet echt een specifieke synth die dit kan, eigenlijk kan elke synth het. ik zou zelf gaan proberen om het uit de rgcaudio triangle II te krijgen, dat is een speciale freeware bas synthesizer van de makers van z3ta+, te vinden hier.

als je exact wil weten hoe het zou moeten dan moet je even hier kijken.
 
Origineel geplaatst door Coady
Die TriangleII lijkt verdacht veel op de Pentagon vsti :confused:

ja inderdaad. deze is alleen monofoon en gratis 8)
 
ik bekijk ze eens allemaal enzo, en ik vind dat ik duidelijk nog veel te leren heb about synths,:frons:
toen ik nog met reason werkte gebruikte ik bijna altijd die subtractor en ik kreeg er altijd uit wat ik wouw, weet iemand een die op de subtractor lijkt?

Greetz
 
Origineel geplaatst door Coady
Rewire gebruiken in je huidige host ;)
ja maar dan moet ik reason origineel hebben hé en dit ga ik nu niet terug aankopen

Greetz
 
op de site spinwarp (een drum&bass site) hebben ze een directe link naar een gratis "drum&bass VSTi synth". Je ziet 'm meteen staan.
Ik heb 'm zelf nog niet gehoord, maar misschien is het wat?
 
Drum and bass + dezer dagen = Massive idd
Ik denk dat een sh101 ook mooi gaat klinken voor dnb trouwens
 
heerlijk dit soort vragen.

Even uitzoeken welke modulatiemogelijkheden vereist zijn om zulk een sound te maken?
Nee hoor! Gewoon even naar de juiste VST vragen en klaar...

Hehehe :halleluja
 
Zelf bevalt Sawer van Image Line mij zeer prima. deze vst heeft namelijk precies de juiste parameters voor DnB sound modeling (behalve voor de sub base dan, maar dat is enkel een sinusje met wat clicks en noise)
Massive is waarschijnlijk zo populair omdat de trefwoorden "drum n bass" en "tutorial" op youtube vaak leiden naar een video waarbij massive gebruikt wordt.
 
Back
Top