midi input werkt niet

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een midiman 2x4 en een midi man pc/p parallel midi interface.
Midi out werkt op allebei maar midi in niet.
Wie weet welke instelling in de bios of in de device manager ofzo ik fout heb staan?
Het ligt niet aan de kabels.
Het is ook geen instelling in mijn sequencer. Ik heb verschillende getest.
Ook niet de verschillende standen in de bios bij parallel mode b-direct, ecp , normal.
Ik weet het niet meer help mij!

:stupid
 
heb ik ook een tijdje gehad met mijn midiman 4x4
wat ik deed was heel non-technisch [ook omdat ik geen technische problemen kon vinden], namelijk gewoon even de usb stekker d'r uit trekken en er weer terug erin duwen. daarna deed alles het weer. dit deed ik vaak elke keer als mn computer opnieuw opgestart was 1 keer en vanaf dat moment deed de midiman het de hele sessie.
na een slordige twee weken leek het alsof de midiman 'geleerd' had dat ie het gewoon moest doen en hoefde ik m er ook niet meer uit te trekken, sindsdien doet ie het nog altijd goed.
ik weet het, er zullen vast wel technische verklaringen voor zijn maar ik vind een beetje mystiek bij computers wel op z'n plaats :)

wellicht werkt dit bij jou niet, wat voor OS draai je eigenlijk?
 
de nieuwste drivers geinstalleerd? zal wel niet veel uitmaken, maar toch, je weet maar nooit!

www.midiman.com
 
Kan je geen "loopback-test" uitvoeren met dat apparaat?
door de output op de input te verbinden en dan naar de setup gaan van je midiman in "device manager" en volgens mij kan je daar een test uitvoeren om uit te sluiten of het hardware/software is. Check ook je manual of je echt alles hebt gehad. soms krijg je ineens een ingeving tijdens het lezen8o)
 
Welke sequencer gebruik je? In Cubase kun je controleren of je MIDI inputs niet toevallig uitgeschakeld staan in een programmatje in je Startmenu (setup MME dacht ik) en in Logic kun je via START > UITVOEREN > (tik in) SYSEDIT (enter) in je WIN.INI kijken of de MIDI inputs niet uitgeschakeld staan. Zoek maar eens in je WIN.INI naar "MIDIout" en je ziet het lijstje in/outputs vanzelf staan. 0=uit, 1=aan.

(Als je lampje knippert op de interface lijkt het me namelijk toch echt een softwarematig probleem :'()
 
HIJ DOET HET !!!!!!!
Wat ik heb gedaan weet ik niet maar hij doet het.
Nou ja ik heb bij printerport in de device manager in recources use automatic settings aan gezet.
Ik denk dat dit het is en raak het niet meer aan ; )
Bedankt voor jullie hulp!
 
Misschien toch een IRQ conflictje o.i.d. Hoe dan ook, "don't ask why, just be thankful" (gouden regel als je met PC's werkt ;))
 
Er zijn atari emulators neer te laden en die moeten ook gebruik kunnen maken van je IO en misschien wel dat je daar cubase en die midiman op kunt gebruiken. :)

Eens kijken hoe snel je die atari zat bent. ;)
 
Back
Top