Krijg 303 maar niet Sync met DAW

bazzie

No pain no gain
Lid sinds
19 juni 2011
Berichten
1.523
Locatie
Gent
Ik heb Ableton als masterclock. En een Cube Mi5 MIDI Interface, een MSY2 interface en een TB 303.

In Ableton heb ik de geselecteerde output van mijn Midi interface allicht op Sync On gezet en ook Remote On.

Die Midi output van mijn Midi interface gaat naar mijn MSY2 Midi in. Deze ontvangt signaal zoals het hoort. Clock flikkert op het tempo van Ableton en Start/Stop lichtje brandt ook. Dan mijn Sync out poort van mijn Msy2 naar mijn TB-303.

Vervolgens komt er geen geluid uit mijn 303.

Wat er gebeurd:

Run lichtje van de 303 brandt. Pattern lichtje brandt, maar flikkert niet op tempo (het blijft gewoon aanstaan) Of soms kan ik zelfs geen pattern selecteren (er brandt dus geen enkel pattern lichtje). :?

Wat er normaal hoort te gebeuren:

Run lichtje moet branden, en geslecteerde pattern lichtje moet flikkeren op tempo.

Ik heb 3 verschillende Midi kabels thuis om te verbinden, geen van hen werkte. Vroeger had ik een MC-202. Die Sync deed het wel met de kabel waar ik mijn 303 en MSY2 mee verbindt.

De MSY2 heb ik gekocht via Marktplaats. Maar gezien die controlelampjes het doen hoop ik dat het daar niet aan ligt. Liefst van al zou ik graag in de buurt iemand met Sync materiaal zoals een TR, TB etc om het eens na te gaan. Evt de MSY2 ook. Dan weet ik direct aan wat het ligt.
Liefst omgeving Gent

Maar als er een oplossing is had ik het ook graag geweten. Zijn dit misschien de symptomen van een syncpoort die terug moet gesoldeerd worden?

Groetjes
 
Laatst gewijzigd:
Met een x0xb0x is eigenlijk ook oké he. Dat hebben wel meerdere mensen.
 
Ga ik eens checken dan. Mijn vriendin haar pa is elektriciën. Hij zal dat wel kunnen hij heeft alleszins een soldeerbout.
 
heb je nog iets staan van hardware met dinsync out ? Anders kan je daar mee eerst nog eens proberen...

Ga ik eens checken dan. Mijn vriendin haar pa is elektriciën. Hij zal dat wel kunnen hij heeft alleszins een soldeerbout.

Ja stelt niet veel voor hoor zelf voor iemand die nog nooit gesoldeerd heeft is dit doenbaar.
 
Neen helaas niet. Dat was ook een deel van de vraag. Of iemand in de nabije buurt hier misschien een x0xb0x of iets dergelijk heeft om dit eens te testen.. Ik zou dat eigenlijk liever doen vooraleer de 303 open te schroeven..
 
Aan de verkoper gevraagd: Hij zegt dat de Sync poort onlangs nog maar gehersoldeerd is. Hmm.
 
sync.gif


Meet anders even de pootjes van je din sync kabel na...............
 
Din sync gebruikt andere pootjes van de stekker als midi!

De meeste midi kabels die verkocht worden zijn 3 aderig, dus niet alle pootjes (die je voor din sync nodg hebt) zijn verbonden. Een 5 aderige midi kabel gaat wel werken.

Kwam er zelf achter door een 707 en 727 te syncen met de din sync poort zodat ik de midi poorten over had voor andere dingen. Heb toen meteen maar een aantal 5 aderige midi kabels gekocht.
 
Bedankt voor de replies. Dat Midi andere pootjes gebruikt dan Sync wist ik al. Het rare is gewoon dat dezelfde kabel waarbij ik vroeger mijn MC-202 syncte met mijn Xbase het nu niet doet om te syncen.

Weet iemand waar ik dan de goedkoopste 5 aderige midi kabel kan kopen, of een kabel waarvan je weet dat ie ook synct? :)
 
Volgens mij staat die mc 303 hier om bekend. at ie erg kut is qua midi. Tenminste, toen ik 20 jaar geleden zo'n ding had heb ik me dat laten vertellen.
 
De MC-303. Ja man.

Iemand een winkel te België die zo'n kabels verkoopt? Want met verzendkosten naar hier komt het al uit op 8 euro.
 
Meet gewoon je kabel door.
Dus aansluiten op je MSY2, op start duwen en dan op de andere kant van de kabel moet er op pootje 1 5V continu staan en op pootje 3 komt er een clock/gate door, dus 5V/0V/5V/0V in een soort triplet patroon.

Scheelt je een kabel kopen als die het doet of je 303 openschroeven als die het niet doet.
 
Thx ga het woensdag doen met een Multimeter. Misschien een amateuristische vraag maar is die stroom wisselstroom of gelijkstroom? :D zodat ik die niet kapotmaak.
 
Back
Top