TT-303 sync probleem

KevinA.

Nieuwkomer
Lid sinds
25 januari 2014
Berichten
10
Hi,

Ik heb een probleem met mijn TT-303: ik krijg 'm voor geen goud gesynced met Ableton. ik probeer 'm te syncen via mijn Fireface 400, midi-out van de fireface naar de midi-in op de 303. Als ie even goed loopt gaat ie er binnen de kortste keren weer naast lopen. Het aan en uitzetten van diverse sync en track knoppen in de settings wil nog wel eens helpen, maar wanneer ik vervolgens stop en weer start klopt er weer geen hout van. De 303 als masterclock gebruiken en Ableton als slave werkt wel strak.

Ik heb al met alle settings zitten puzzelen, andere kabels geprobeerd, niks lijkt te helpen. Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
 
Ableton is klote met sync out.

Renoise downloaden, ReWire van Ableton naar Renoise, TT303 naar de clock van Renoise laten luisteren en klaaaaaaar!
 
Ja kan ook. Je kan een gaaf patroontje maken, en dat dan opnemen in disableton. Daarna afspelen en klaaro.
 
al beterschap? zit zelf in een track waar de tt303 er halverwege in moet komen, en ja sync loopt hij wel maar niet op de maat.

ik moet ableton vanaf het begin laten spelen dan loopt zodra de 303 2 minuten verder begint te spelen de boel synchroon, laat ik ableton wat verder op starten maakt niet uit, dan start de 303 willekeurig vooraan, halverwege of achteraan aan zijn eigen pattern. Heel irritant.

Heb weinig zin om heel tijd de track vanaf het begin te laten afspelen zodat de 303 synchroon loopt. Iemand een oplossing?
 
Slave zelf niets met ABL, maar wellicht de bitrate op heel laag zetten ? Met serieuze sync problemen werkt dit in Cubase lig wel ;)
 
Cubase toch ook....Ik snap je punt niet.

Lagere buffersize doet vaak (beter) syncen.
Moet je uiteraard geen super groot project hebben, want dan is het 1 grote kraak/glitch bonanza gelijk.
 
Cubase toch ook....Ik snap je punt niet.

Lagere buffersize doet vaak (beter) syncen.
Moet je uiteraard geen super groot project hebben, want dan is het 1 grote kraak/glitch bonanza gelijk.

Het gaat namelijk over een hardware sync probleem naar/van Ableton en heeft dus niets met interne software synths te maken binnen een DAW maar met hardware buiten de DAW ;)

Dat is het punt :eureka:

ABL = geen hardware
ABL = geen TT-303
 
Ik heb echt totaal geen idee waar je het over heb Warehouse.

als je in ABLETON de buffersize naar beneden haalt is de kans ZEER groot dat het (beter) synced. Simple as that.

Whatever je punt is, of probeert duidelijk te maken gaat kompleet langs me heen, snap er he-le-maal niets van, sorry.
Heb ik ergens beweerd dat Ableton hardware is dan ?

Zal aan mij liggen.....
 
Oh...ik denk dat ik JOU wel snap...Jij haalt zomaar uit het niets er een (helemaal niet eerder vermelde) softsynth bij ! (als in die ene bassynth / 303 emulatie..)

Ja als dat niet zou syncen in je DAW dan heb je toch wel echt een behoorlijk computer probleem onder de motorkap ja....hehehehe.
 
Ja, ik dacht al ....word ik nou gek :) haha.
Ineens viel het muntje...van OOOOOOOOH das een zachte synth, en geen harde waar.
 
Back
Top