Pioneer Toraiz AS-1 - bedieningsvraag

Ondineke

Stamgast
Lid sinds
3 Maart 2020
Berichten
130
Locatie
Ernem
Ik heb sinds een maand of 8 de Toraiz AS-1 in het bezit en ben zeer tevreden over het geluid en de geluidsmogelijkheden, ik loop alleen constant vast met de bediening. Ik heb de handleiding doorgenomen, op internet gezocht en diverse tutorials bekeken maar ik kom er niet uit of het probleem bij mij of bij de synth ligt. Wellicht kunnen jullie me helpen?!

Hoe ik werk: ik stuur vanuit de DAW een reeks noten naar de synth, ik scroll door de presets heen (don't judge me ;-) ) tot ik wat vind dat in de buurt komt van wat ik in m'n hoofd heb en tweak de preset dan naar wens en sla deze op. Zo ver nog geen probleem.

Het probleem: Stop en start ik het afspelen dan zit de preset in een andere register (bijvoorbeeld octaaf hoger) en kan ik de preset weer aanpassen. Eigenlijk wil ik gewoon dat de synth dus in de stand blijft waarin die eindigde (ik zet hem ondertussen niet uit), dit werkt zo met alle andere synths die ik heb, maar hier dus niet.

Wat ik heb geprobeerd: diverse settings in het global menu, midi via usb, midi via midi, fabrieksreset.

Weet iemand of bovenstaande aan mij ligt of dat het een eigenschap is van de synth? Alvast bedankt!
 
Ik heb de laatste firmwareversie geïnstalleerd. De oorzaak zou de oscillator frequency kunnen zijn, als ik van (bv) preset 1 naar preset 2 ga dan veranderd de oscillator frequency mee (C1 > B4 bijv.), wat me logisch lijkt, stop ik dan echter de sequence dan springt de oscillator frequency van B4 > C5 binnen dezelfde preset. Voorzover ik nu zie is dat de enige parameter die wijzigd, maar ik heb ze niet allemaal gecheckt. Is dit een bug of een feature?
 
ik heb de as1 en heb dit probleem niet.
probeer eens met een midi monitor te kijken welke midi messages heen en weer gaan.
je kan kiezen of je cc's of nrpn als controllers gebruikt.
in de global opties.
 
ik gebruik synthet voor de AS-1

midi quest en de officiele pioneer editor is er ook nog
 
Ik heb zowel cc als nrpn geprobeerd, dat maakt geen verschil. Een midi monitor geeft alleen 'all notes off' aan. De pioneer editor springt bij het switchen van preset naar dezelfde osc1 frequency als op het display van de synth, stop ik de sequence dan verspringt de osc 1 freq op de synth, en het display, naar een andere noot maar op de editor niet. Misschien moet ik pioneer zelf maar eens mailen aangezien het blijkbaar niet bij alle exemplaren zo werkt.

Bedankt voor het meedenken!
 
Back
Top