Krijg 303 maar niet Sync met DAW

Aan mijn kabel ligt het niet en aan de MSY2 ook niet.. Want het lichtje brand van de Run Button op mijn 303 als ik mijn sequencer start dus Start/Stop komt door de kabel maar maar niet het clocksignaal. Erg vreemde shit. Openschroeven dan maar..
 
Is het niet klassiek dat Ableton sucks met midi? Ik lees het veel te vaak (en had ook al gezeik ermee) - heb me er niet in vediept, heb liever iets van tijd te steken in géén DAW maar hardcore euh hardware.
 
Voor het ontvangen van clock misschien. Maar nogmaals. Mijn MSY2 lichtjes van Start/stop branden als ik mijn sequencer start of stop en het clock lampje brand ook op het tempo van Ableton.
 
ik denk maar even hardop: kan je geen andere DAW even als demo downloaden en zien of dat wél werkt voor je begint te solderen op iets dat niet stuk is?
Ik heb geen idee wat een MSY2 is en ben ook niet mee met gans je verhaal, ik denk maar even hardop (hoop dat je 't me vergeeft haha)
 
Voor het ontvangen van clock misschien. Maar nogmaals. Mijn MSY2 lichtjes van Start/stop branden als ik mijn sequencer start of stop en het clock lampje brand ook op het tempo van Ableton.

Staan de dipswitches van de msy2 goed?

Ik geloof dat die voor de timedivison waren, maar msichien is er een voor polaritiet van de puls ofzo
 
Aan mijn kabel ligt het niet en aan de MSY2 ook niet.. Want het lichtje brand van de Run Button op mijn 303 als ik mijn sequencer start dus Start/Stop komt door de kabel maar maar niet het clocksignaal. Erg vreemde shit. Openschroeven dan maar..

Heb je de multimeter er al op gezet en wat meet je dan?
 
Volgens mij staat die mc 303 hier om bekend. at ie erg kut is qua midi. Tenminste, toen ik 20 jaar geleden zo'n ding had heb ik me dat laten vertellen.
Ja joh maar midi was toen 20 jaar later ook al kut en daarvoor bekend qua ding
:D
 
Is het niet klassiek dat Ableton sucks met midi? Ik lees het veel te vaak (en had ook al gezeik ermee) - heb me er niet in vediept, heb liever iets van tijd te steken in géén DAW maar hardcore euh hardware.


naa nee bullshit midi werkt gewoon goed op ableton. het is midi dus er is daar niets mee aan de hand als andere hardware ook werkt.

  1. ik vroeg mij af of je de midi2dync goed aansluit met de juiste polar van de adapter + en - 9 volt,
  2. het boxje midi2dinsync het linker rode licht continu brand
  3. als je start, het rechter rode lampje in sequence gaat knipperen
  4. je de draden/snoer doormeet van de kabel op de connector tot de andere kant van de connector.
  5. dat de connectors kant (dinsync) van slechte kwaliteit zijn. dus even mms zachtjes bewegen.

wist je dat dinsync analoog is en niet digitaal, er gaat dus geen data naar de hardware. (TB-303 tr-808 MC-202 tr-7x7 enz enz..) wel van ableton naar het midi 2 dinsync kastje. Het is zo iets als trigger signaal in GATE van CV/GATE
 
Zoveel woorden voor een hoogstwaarschijnlijk kapotte sync poort :)

Als je een motu geluidskaart weet te bemachtigen kan je ook dinsync ermee maken, maar lijkt dat je wel iemand met dinsync kan vinden in je buurt
 
Weet ik Rvooh. Had je oplossing ook al gezien op je site. Maar dan moet ik al direct 1 output opofferen van mijn geluidskaart en dat is niet praktisch.
 
Hebbie nou al eens eindelijk je kabel door gemeten???
 
Weet ik Rvooh. Had je oplossing ook al gezien op je site. Maar dan moet ik al direct 1 output opofferen van mijn geluidskaart en dat is niet praktisch.

gaat er gewoon om dat je kan testen zodat het duidelijk wordt dat arnoid gelijkt heeft in de eerste reactie op je post :)
los daarvan: de headphone output op een motu is er heel geschikt voor ;) die gebruik je meestal toch niet.

en qua kabels.. je woont in gent.. er zijn daar meerdere muziekwinkels toch.?
 
Back
Top