[Yamaha] Yamaha DX9

muhrijn

Ingeburgerd
Lid sinds
14 juli 2002
Berichten
33
Locatie
Leiden
De yamaha DX9 kost 2ehands 150 euro, is dit een redelijke synth om mee te beginnen? en is dit een redelijke prijs?
 
Re: Yamaha DX9

Re: Yamaha DX9

Als je een DX-synth zou nemen, dan zou ik toch gaan voor DE DX namelijk de DX-7. Zeker als je later wat vragen hebt of zo, kan je makkelijk andere DX-7 gebruikers vragen stellen over een bepaald probleem, hoe je iets moet instellen enz...

't Ja die prijs, da's inderdaad niet veel maar kijk eens rond op de verschillende veilingsites (zie hiervoor de links in de database en natuurlijk de eigen marktplaats van DSF). Voor niet veel meer kan je makkelijk enkele grote 'namen' in huis halen hoor.

Zoals een Yamaha DX-7, Roland D-50, Korg M1, stuk voor stuk goeie bakken die 'ooit' verschrikkelijk veel hebben gekost maar nu, ten onrechte volgens mij, aan de deur worden gezet voor wat schammele euro's.

Daar kan jij natuurlijk je voordeel mee doen :)

PS: uiteraard zijn er nog een heleboel synths die als 'starter' in aanmerking komen.
 
Laatst gewijzigd:
Oh ja, dit nog

Oh ja, dit nog

Ik weet niet of je van plan bent om m.b.v. een computer muziek te maken maar als ik iets mag 'voorstellen'
Een workstation (geen Triton, is een 'beetje' te duur denk ik) bevat zo'n beetje vanalles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan.
Een Korg M1 of een O1W zijn bakken waarmee heel wat hits gemaakt zijn.
Het is een sequencer, geluidsmodule en keyboard en dit allemaal tegelijk.
Let wel: het bezit van zo'n bak is nog geen garantie op succes, het is wat jij er mee doet, dat het 'em doet (of niet) ;)
 
Heb m'n DX7 ooit gekregen, dus dat zegt ook wel wat.
verder niks mis met de DX7, goeie bak om mee te beginnen
maar klinkt zonder effecten wel erg droog/kaal.
dat geldt dus ook voor de dx9. ze zijn verder even groot alleen de dx9 heeft minder knoppen. Ik denk dat je meer hebt aan een cs1x ofzo. er is een thread geweest over wat je 1e synth was en de cs1x kwam toch opmerkelijk vaak voorbij.
in ieder geval, succes! :P
 
en natuurlijk de an1x. Die is mijn favoriet, en is virtueel analoog;)
 
Origineel geplaatst door J-Run
en natuurlijk de an1x. Die is mijn favoriet, en is virtueel analoog;)

Is ook mijn favoriet maar is 'slechts' 2 stemmig en da's wat weinig om te starten, niet? Tenzij, je al beschikt over opnamemogelijkheden om deze limiet te omzeilen natuurlijk


Zie hierover ook
deze thread
 
Ok, thnx. Ik zoek nog ff verder :)
 
Ok, ik ga, mede door een ander topic op dit forum nu voor de Yamaha Csx1.

Ik heb 2 advertenties gevonden, en er is dus grote kans dat ik er deze week een in huis heb :)

Voor 250 eurotjes!!!!!!!

Bedankt iedereen, zonder jullie zou ik nu met een Casio thuis zitten ;)
 
Het zure is dat ze verkocht zijn :stupid

Naja, nu ga ik voor de DX7 uit et andere topic
 
Volgens mij is geen enkele DX-synth geschikt 'om mee te beginnen'. Het programmeren van FM-synths is errug lastig, zeker voor een 'beginner'!
Ga eerder voor een goedkope Yammie CS1/2x of de AN1x (hoewel die van Hoover slechts 2 stemmig is ???huh???). Die zijn dus behoorlijk goedkoop en je komt veel gemakkelijker 'to the point'
 
Origineel geplaatst door muhrijn
Het zure is dat ze verkocht zijn :stupid

Naja, nu ga ik voor de DX7 uit et andere topic

Hou de veilingsites eens in de gaten, die Yamaha CS1X/2X worden regelmatig aangeboden hoor.
 
My mistake

My mistake

Origineel geplaatst door Cozko
of de AN1x (hoewel die van Hoover slechts 2 stemmig is ???huh???). Die zijn dus behoorlijk goedkoop en je komt veel gemakkelijker 'to the point'

Waarschijnlijk had ik teveel :biertje: op.
Ik bedoelde uiteraard dat je met de AN1X slechts 2 klanken tegelijk kan gebruiken. Deze Yammie spreekt 10 noten polyfoon.
 
Back
Top