Yamaha S30 Factory Reset

Ik zet alles voor de zekerheid wel even op een SmartMedia memorycard.
Hoe groot zou deze moeten zijn voor 384 voices op te slaan?


Een paar MB zoals 8 of 16, je kunt ook een midi dump maken zoals jezelf aangeeft, met een systeem reset zit je de S30 terug naar fabrieksstand.
 
Dat lijkt me al ruim, volgens mij had ik een 2MB in eerste instantie. Die grotere kaarten had ik bij mijn CS6x vanwege de sample play mogelijkheid.

Je kan vast ook wel een data dump doen naar je DAW. Maar echt, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Stel dat de interne batterij leeg is wat kan na 23 jaar (levensduur van 5 jaar volgens de gebruiksaanwijzing) en (gezien op het display dat hij bijna leeg is maar niks mee gedaan)
Worden dan de voices nog wel onthouden/opgeslagen op de RAM als je de synth opnieuw aanzet nadat je een fabrieks-reset hebt gedaan?
 
Als -ie vrijwel leeg is dan heb je dikke kans dat ze niet onthouden worden als j'm uitzet. Je kan wel iedere keer een reset doen als j'm aanzet, dan zullen je CS80 Brass en Africa wel in het INT geheugen gezet worden maar die verdwijnen dan weer als j'm uitzet. Beetje gedoe dus. Is niet zo'n klus om er een nieuwe 3V lithium in te zetten. Zie het Internet.
 
Dus met andere woorden als ik hem bij de verkoper van het weekend voor het eerst aanzet en de geluiden zitten er in zonder reset, dan is de batterij nog goed? En ook natuurlijk als er geen melding op het display verschijnt...
 
Als -ie vrijwel leeg is dan heb je dikke kans dat ze niet onthouden worden als j'm uitzet. Je kan wel iedere keer een reset doen als j'm aanzet, dan zullen je CS80 Brass en Africa wel in het INT geheugen gezet worden maar die verdwijnen dan weer als j'm uitzet. Beetje gedoe dus. Is niet zo'n klus om er een nieuwe 3V lithium in te zetten. Zie het Internet.
Ik kan van het vervangen van de batterij niets vinden op Google...
 
Als ik op google kijk, is het iig een 3V knoopcel.
 
CR2032 + batteryholder
 
Fabrieksinstellingen zijn gelukt en de RAM batterij is nog prima: 3.1 volt
 
Back
Top