begeleidingspad Vangelis...welke synth?!

En even een fotootje van die RS202 opgezocht:

PURE NOSTALGIE 8~

:doei:
 

Attachments

  • rs202_klein.jpg
    rs202_klein.jpg
    17,4 KB · Bekeken: 40
Origineel geplaatst door Danny
Ten tijde van Heaven & Hell, Albedo 0.39 waren deze stringbakken algemeen gebruik. In sommige fragmenten die je gepost hebt vind ik wel dat je het karakter er in terugvindt. De VP330 had naast de vocoder ook een kleine string sectie en ik denk wel dat die afgeleid was van de RS202 of RS505.

Welke sampler gebruik je trouwens? Zit er toevallig geen AKAI S950/S1000/S1100-formaat bij, of AIFF of Roland S330/S550/W30?

halion speler met vintage keys.

ik heb me inderdaad ook laten vertellen dat de rs202 nagnoeg dezelfde stringsectie heeft als de vp330.

in het keith spencer allen interview uit sound on sound staat te lezen dat juist deze vp330 strings werden gebruikt voor de pads in blade runner ost en volgens mij hoor je ze ook in ieder vangelis fragment (na 1979) dat ik gepost heb.

volgende is ook wel interessant:

"The Elka Rhapsody had a process that was used to 'multiply' the sound to make it seem orchestral. Although it wasn't very noticeable on a single track, string lines would be built up of maybe 10 parts, and then that processing effect would be as noticeable as the music. We developed complex EQ templates to reduce that. Sometimes, on some of the more resonant sounds, if they were being used with a chorus effect and some other modulation, I might have used low-ratio compression or peak limiting, just to catch the odd stray peak. However, Vangelis is very skilled at playing within a limited dynamic range, and he would control his levels for the effect he wanted."
 
Dat had ik inderdaad ook al gelezen. Kan je nagaan hoe baanbrekend Vangelis (maar eveneens JMJ, TD en anderen) toen al waren om met compressie en EQ je geluiden zo te beïnvloeden dat bepaalde artefacten niet meer te horen waren. Jaja, sounddesign en engineering kunnen machtige 'wapens' zijn ... nu maar hopen dat ik ooit die kennis ook zal opdoen :dubbel:

Ik moet trouwens toch wel zeggen dat jouw strijker-stukje erg sfeervol en in de richting van Vangelis zit hoor. Ik heb ondertussen al WAV-jes van de RS202 gevonden. Dat wordt sampelen geblazen ;)

Voor de liefhebbers: http://www.hollowsun.com/donations/rs202/ (onderaan de pagina) :okdan:

:doei:
 
Origineel geplaatst door VanHeckis
ja nou, ik moet dus inderdaad nog een hoop leren van geluidstechnische zaken. ik kan dit fragmentje niet meer terug vinden in cubase maar enfin, reken maar dat ik de klank om zeep geholpen kan hebben door een verkeerde plug in te gebruiken of zo. ik weet het niet meer. ik bedoel, die reverb die in cubase zit is nou ook niet echt geweldig geloof ik maar misschien moet ik ide niet als insert gebruiken maar als send effect weet ik veel (daar zullen wel regels voor zijn).

maar los van de klankkwaliteit, vind ik het wel een vangelisfeel hebben.

aha, ok...zonder die effecten zal ie veel warmer en dieper klinken... ik hoor echt een lichte flanger eroverheen idd. hehe das niet DE plugin om een sound warm te krijgen:D

maar wat je zegt, het heeft de vangelisfeel.
 
nou omdat we toch zo lekker bezig zijn, daar gaan we maar weer:

wat ie hier doet vind ik echt onwaarschijnlijk goed. moet je horen hoe die stijkertjes invallen!

ennuh..wat horen we hier allemaal voor synths?
 

Attachments

  • bladerunner(excerpt).mp3
    676 KB · Bekeken: 54
Origineel geplaatst door VanHeckis
nou omdat we toch zo lekker bezig zijn, daar gaan we maar weer:

wat ie hier doet vind ik echt onwaarschijnlijk goed. moet je horen hoe die stijkertjes invallen!

ennuh..wat horen we hier allemaal voor synths?

Volgens mij een WC of zo één of andere waterdrinktank 8o) ... nochthans staat dat niet in z'n spotted gearlist :dubbel:

;)

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
Volgens mij een WC of zo één of andere waterdrinktank

dat zijn kokende eieren inderdaad. maar er zijn meer geluiden daar, echt waar ;)

nee serieus, is echt prachtig wat daar allemaal gebeurt
 
ik heb een stukje in vangelis stijl gemaakt. alles is met de cs80 ingespeeld, behalve de drums.

hier een fragment:
 

Attachments

  • music for diaprojection 2.mp3
    759,9 KB · Bekeken: 56
Origineel geplaatst door VanHeckis
ik heb een stukje in vangelis stijl gemaakt. alles is met de cs80 ingespeeld, behalve de drums.

hier een fragment:

hay

klinkt naar vangelis ,vanheckis, luistert lekker weg die klanken

waarvoor maken ze die spullen niet meer,die oude strintgbakken de c80, oude moogs arps en elka enz.....
mooi kan toch niet outdated zijn.


bedankt voor die info guis, we gaan er weer tegenaan


greetz turtel:mexico:
 
sound.....

sound.....

Ben het inderdaad eens met van Heckis.....

ik heb jarenlang ook een CS80 gehad.en wat betreft de Blade Runner Album ........
De partijen van pads en strings beslist CS80!!
De overige arp partijen zijn met de Rolands en Sequencers gedaan...

En wat betreft enkele pagina's terug over dat leeg klinken en zo en gedateerd.........
Maar voorlopig kent een hele grote groep mensen ,oud of jong wel het meeste van zijn werk of herkend het..
En zijn zijn meesterwerkjes oa Blade Runner onsterfelijk!!
Dat doe je niet na!!


Uhhh.....noem jij een een artiest op ,die in de afgelopen decennia (electronish dan) die zijn eigen sound heeft..

Vroeger waren synthspelers puristen die haast geen preset bakken hadden zoals de tegenwoordige japanse alles klinkt als elkaar synths...
Of de Software imitatie/emulatie synths.
Toen had iedere band wel degelijk een eigen sound.
Dus veel respect voor deze toppers van weleer!!!
Zoals ROB PAPEN/Vangelis/JMJ/KRAFTWERK/Gary Numan...enzz....enz

Voorlopig heeft hij zijn Naam onsterfelijk gemaakt ,met film scores,en andere muziek projecten!!!
Er is zelfs een ster naar de beste man vernoemd.!!!!!!!!!!!!

Toch interessant zo'n 'man als Vangelis.

In wat voor stadia hij gespeelt heeft.....Forminx/Aprodite's Child/J&V/...enz...enz....
Deze man is een muziek universum qua gevoel op zichzelf....................

Maar beslist een CS80 Ha!...Ha!.....
 
Origineel geplaatst door VanHeckis
ik heb een stukje in vangelis stijl gemaakt. alles is met de cs80 ingespeeld, behalve de drums.

hier een fragment:

Eminent 310 heb ik al.. ( Jean Michel Jarre )
nu de CS80 nog ( VANGELIS!!!! )

hehe


klinkt sjiek
 
Origineel geplaatst door Riezz73
Eminent 310 heb ik al.. ( Jean Michel Jarre )
nu de CS80 nog ( VANGELIS!!!! )

hehe


klinkt sjiek


zouden ze in japan niet net als hier de eminent , nog volop cs80 staan ?
ook halve kapoten

zalwelniet
 
Origineel geplaatst door turtel
zouden ze in japan niet net als hier de eminent , nog volop cs80 staan ?
ook halve kapoten

zalwelniet

en dan 2 halve CS80`s ophalen in Tokyo?? nah wacht wel tot Behringer met een CS80 cloon komt :D :D :D
 
Origineel geplaatst door Riezz73
en dan 2 halve CS80`s ophalen in Tokyo?? nah wacht wel tot Behringer met een CS80 cloon komt :D :D :D

Bwahahaha da's een goeie!!
Die van Behringer kunnen zoiets niet ontwikkelen! Maar... als ze dat doen, dat boren ze wel een goudmijn aan denk ik....
 
Origineel geplaatst door Unic
BTW: die zaagtand vamgelis hoorngeschal/toeters klinkeen heel erg zacht bij je qua toonaard! erg mooi!!!

dank je, ik neem aan dat je het over de strings had ipv de lead sound? vandaar dat ik maar even in DEZE draad hierop reageer.

is niks geen cs80 bij hoor, maar 'gewoon' strings uit een roland xv88
 
Origineel geplaatst door VanHeckis
dank je, ik neem aan dat je het over de strings had ipv de lead sound? vandaar dat ik maar even in DEZE draad hierop reageer.

is niks geen cs80 bij hoor, maar 'gewoon' strings uit een roland xv88

ik bedoelde inderdaad de ondergrond, pad achtige sound met hier en daar een iets hardere noot.

GEEN CS80 dus:)
 
Origineel geplaatst door Fat Jupiter
Bwahahaha da's een goeie!!
Die van Behringer kunnen zoiets niet ontwikkelen! Maar... als ze dat doen, dat boren ze wel een goudmijn aan denk ik....


heb ook niet over ontwikkelen.. :D:D eerder.. schaamteloos kopieren... kijk maar naar die Pioneer cloon en dan binnenkort die leuke pedaaltjes :p
 
Back
Top