Monica Circus Custers Welke Synth is dit ?

MrBoembas

Stamgast
Lid sinds
16 juni 2016
Berichten
357
Locatie
Tuindorp Oostzaan, Amsterdam Noord
Hey Iedereen,

Welke Synthesizer Sound gebruiken ze in het nummer "Monica van Circus Custers" ?
Ik heb ooit meen ik gehoord dat het een Korg DW 6000 maar zeker weet ik het niet het lijkt ook wel uit een Roland Juno te komen.




En in de Toppop clip gebruiken ze ook een Synthesizer die mij niet bekend voor komt.



Het blijft één van de mooie Nederlandse Synth pop Songs
 
Volgens mij een JX-8P/JX10. Het liedje is van 1987. De Juup's, Juun's en JX'en waren voor die tijd, de Korg DW's ook overigens.
 
En in de Toppop clip gebruiken ze ook een Synthesizer die mij niet bekend voor komt.
Dat is volgens mij een Farfisa keyboard maar vermoedelijk was dat gewoon een keyboard dat als rekwisiet werd gebruikt.

Vind dit liedje na al die jaren nog steeds heel mooi.
 
Er staat ook Farfisa op dus dan zal het ook wel een Farfisa zijn. Niet zoiets als een hiphoppert met een Mercedes wieldop om z’n nek.
 
Als niet Nederlandstalig ook meetelt.. Time Bandits all-the-way qua synth gehalte.




Of deze gasten hieronder waren echt da bomb qua synth-pop sound.. echt super mooi.. In mijn jeugd was ik me niet eens bewust van dat het Nederlands was..

 
Paar weken geleden iets aan Åke verkocht, hij zit ook al lang op SF. Leuk telefoongesprek mee gehad.

Blijf ook dit een erg goed nummer vinden:


Hey leuk! Te gekke song ook :) Waren echt helden ja! Ik weet niet wie wie is maar heb ooit in de eightees in de serie Rock School iemand van de Time Bandits in dat programma een demonstratie zien geven... zo gaaf. Kan het alleen niet meer vinden op YT.. Dit was ook een van die afleveringen..

 
Laatst gewijzigd:
Als niet Nederlandstalig ook meetelt.. Time Bandits all-the-way qua synth gehalte.




Of deze gasten hieronder waren echt da bomb qua synth-pop sound.. echt super mooi.. In mijn jeugd was ik me niet eens bewust van dat het Nederlands was..


Future World Orchestra van Gerto en Robert die ken ik :-) Goeie band was dat, ik heb toevallig een tijdje geleden bij Robert zijn nieuwe cd gekocht vriendelijke man is dat ^^. Vooral het nummer "Roulette" vond ik altijd heel mooi, vroeger dacht ik altijd dat het van Ed Starink was maar later kwam ik er achter dat het van FWO was.

Maar nog even terug op Circus Custers heb er iemand toevallig een voorbeeldje van de Korg DW 6000 Analog Strings ? Want ik ga nu ook meer neigen naar de Roland.
 
Ik vind een Jx8p ook heel mooi.. Ik heb naast de DW6000 ook nog een Kawai K3. Ook uit 85. Zelfs met gesampelde golfvormen klinkt het super romig en dat komt voornamelijk door de analoge chorus. Een Jx8p kan nog donkerder klinken. Ik weet de prijzen niet echt meer maar een DW6000 is echt veel synth voor je geld.
Een K3 is een beetje hetzelfde principe als de DW6000 dus. Digitale golfvormen met een analoge chorus.
In de bijlage 2 pads gelayerd.. de K3 klinkt wat donkerder.

In dit liedje zijn de donkere (doffige) pads door een Jx8p gedaan.. prachtig geluid ook.. wat donkerder https://www.synthforum.nl/attachments/3045757/ sorry voor de slechte mix.. Veel te wollig en drums knalt niet.. waren mijn eerste probeersels 10 jaar terug.. ;)
 

Attachments

  • K3+DW6000 padje.mp3
    858,2 KB
Laatst gewijzigd:
Ik vind een Jx8p ook heel mooi.. Ik heb naast de DW6000 ook nog een Kawai K3. Ook uit 85. Zelfs met gesampelde golfvormen klinkt het super romig en dat komt voornamelijk door de analoge chorus. Een Jx8p kan nog donkerder klinken. Ik weet de prijzen niet echt meer maar een DW6000 is echt veel synth voor je geld.
Een K3 is een beetje hetzelfde principe als de DW6000 dus. Digitale golfvormen met een analoge chorus.
In de bijlage 2 pads gelayerd.. de K3 klinkt wat donkerder.

In dit liedje zijn de donkere (doffige) pads door een Jx8p gedaan.. prachtig geluid ook.. wat donkerder https://www.synthforum.nl/attachments/3045757/ sorry voor de slechte mix.. Veel te wollig en drums knalt niet.. waren mijn eerste probeersels 10 jaar terug.. ;)

Ik denk dat de DW6000 en Kawai K3 het dichtst in de buurt komen :-) dan probeer ik toch maar een keer contact te nemen met Joseph Custers van Circus Custers misschien dat hij het nog weet welke Synth er is gebruikt.

En hé een mooi probeersel van You've got the power de Synths klinken er fel boven uit Power Synth Pad :D
 
Ik weet het nog goed, in de Ford Sierra, Monika op de radio, janken jonge.
 
Back
Top