[Quasimidi] quasar sounds

murphi

Ouwe rot
Lid sinds
20 juli 2001
Berichten
708
Hallo allemaal.

Ik ben heel erg beniewd naar de quasimidi quasar. Ik kan er echter nergens samples ofzo van vinden, heb verder ook geen idee hoe die klinkt.

Weet iemand er een paar voorbeeldsamples van te downloaden ?

Greets, Erwin
 
wat zoek je erin? samples downloaden kan ik niet, weet ik niet... maar ik heb een paar keer een quasar gehad. de kwaliteit van de geluiden is niet geweldig en dat past precies bij het karakter van de synth! hij klinkt echt vintage. het ding zit prop- en propvol met bruikbare geluiden, goede drumsounds, bassen, zwalkende strings, etc etc. maar je moet er wel 1 met de uitbreidingen hebben (tre en hardcore) want die maken hem echt de moeite waard. soms denk ik wel eens dat ik gewoon op zoek moet naar een quasar met een toetsenbord erbij. door wat oude analoge effecten halen, en verder niks. maar zo goed is-ie nou ook weer niet.
verwacht niet teveel van editten van sounds of het realtime knoppen draaien; het kan allemaal wel, maar is zeer beperkt. op zich niet zo'n probleem omdat er zoveel bruikbare presets inzitten. 4 single uit, stereo uit, 2 x midi in met merge functie (wat je er mee moet, ik weet het niet), simpele (dus leuke) arpeggiator. en tegenwoordig niet duur. kijk in duitsland uit en je vindt er 1 met borden voor 300-350 euro, als je mazzel hebt.
 
ik heb er een te koop , zonder uitbreiding , voor een leuke prijs mag hij weg.
 
Jarenlang had ik al een Quasar willen hebben (destijds het geld niet en toen ik het had, werden ze niet meer gemaakt). Zo'n 3 jaar geleden stond er ineens een Quasar bij m'n lokale muziekhandel. Compleet met TRE board. later heb ik bij Eiland in Arnhem nog een hardcoreboard kunnen kopen.

De Quasar is wel een synth die je moet weten te gebruiken (welke synth nu niet?). Een kennis van me heeft ook zo'n ding gehad, maar heeft 'm na een week weer verkocht met als reden 'hij past niet in m'n setup'.

Geluid van de Quasar is nogal ruw (samples zijn vaak niet helemaal netjes gelooped). Verder zijn de filters niet om over naar huis te schrijven. Resonantie en Cutoff zijn logaritmisch ipv. lineair en het filter is veel te steil ingesteld. Daarnaast wordt het volume ook drastisch naar beneden getrokken indien je de filters gebruikt.
Met een beetje effectapparatuur kan zo'n bak heel aardig gaan klinken, ook al zijn de geluiden vaak al wel wat gedateerd. Indien je geen effect hebt voor je Quasar en je hebt nog weinig geld: kijk eens voor een Behringer UltraFex Pro. Het kost bijna niets en je synth klinkt ineens een stuk helderder en voller.

Kortom, speel veel met de instellingen, ga op onderzoek uit, want er is best wel wat uit die bak te halen.
 
Ik ben benieuwd......
Als je de vraag anders stelt:
Wat heb je liever een Quasimidi Quasar of een Alpha Juno 1 zonder programmer?
 
Origineel geplaatst door maxdox
Ik ben benieuwd......
Als je de vraag anders stelt:
Wat heb je liever een Quasimidi Quasar of een Alpha Juno 1 zonder programmer?

Absoluut een Quasar, al was het alleen maar om het feit dat ik geen ruimte heb voor een Juno :)
 
hij past ook absoluut niet in mijn setup.
 
( die quasar dus )
 
Wat vraag je voor de quasar?
 
nee ik zoe er zelfs nog 1 voor mijn jv1080
 
250 euro lijkt mij een mooie prijs.
 
Origineel geplaatst door milka
ik heb er een te koop , zonder uitbreiding , voor een leuke prijs mag hij weg.

Origineel geplaatst door milka
Verkoop je toevallig je expansionboards (indien aanwezig uiteraard)

Wat ben ik af en toe toch een koe...
 
geen paarse in ieder geval want dat ben ik al
MWOEH!
 
:) Quasar Demo:)

:) Quasar Demo:)

Hoi Murphi,
Misschien kan ik je blij maken met een Quasar demo-CD. Niet alleen samples, maar ook flink wat
demo-songs. Zitten heftige nummers tussen die je ook voor je lol draait. Ik heb er 3:
1. Quasar - 24 songs / 13 drum-demo's / 46 sound-demo's
2. Vol.2 - demo van de Quasar met TRE-uitbreiding - 20 Techno/Rave/Electronic songs
3. Technox - demo van het broertje van de Quasar - 31 Techno/Trance/Dance/Electronic songs
Alle CD's zijn geproduceert met een enkele module, zonder externe fx, rechtstreeks naar DAT, dus niet weer zo'n nep-demo.
Kope?
 
Hey thx voor je aanbod maar ik heb die bak nu al. Ik ga me zelf wel een demootje in elkaar draaien :P

Kan iemand me trouwens een beetje wegwijs maken met die bak of een handleiding kopieren ?
 
hey Murphi,

Ik zal kijken of ik iets van een handleiding kan vinden (was niet de sterkste kant van Quasimidi) als je daarnaast vragen hebt, just ask me.
 
Back
Top