Quasimidi quasar - vragen over brom/manual/sounds/expansions

kobuz

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2012
Berichten
3.317
Locatie
Eindhoven
Ik heb hier al een tijdje een quasar, die zo af en toe aan gaat voor lekker nostalgische sounds. Aangezien dit toch wel een obscuur ding blijft op het net (of ik kan niet goed zoeken) een paar vragen:

- De Quasar bromt nogal als je hem aanzet (de unit zelf dus, niet de output). Moet ik me zorgen maken om de voeding bijvoorbeeld? Het is voor mij een reden dat ie standaard uit blijft tenzij ik er echts iets mee wil doen.

- In de manual spreken ze over ROM bank A, ROM bank b en de RAM bank. De RAM bank is bij mij helaas exact hetzelfde als ROM bank A, terwijl de benamingen van de presets in de manual anders doen vermoeden. Weet iemand hier meer van? Sterker nog, zij de sounds wel ergens te krijgen en er handmatig op te zetten?

- Over manual gesproken... de pdf die ik kan vinden op het net is "leesbaar", maar daar is alles mee gezegd. Iemand een digitale versie die GOED leesbaar is?

- En dan nog de expansions. Ik kan geen enkel filmpje of audio vinden waar die als presets gedemo-ed worden. Ben toch erg benieuwd of ik mijn best moet doen er een te vinden :). Mocht je er een voor een leuke prijs hebben neem ik misschien de gok ;-)

Screenshot 2022-10-20 at 20.35.46.png
 
Die expansions voor een leuke prijs... die zijn enorm zeldzaam en enorm gezocht, een zacht prijsje kan je wel vergeten ben ik bang. Maar het lijkt erop dat deze nagemaakt gaan worden, heb ik geruchten over gehoord althans... :D Ik heb hier de originele expansies maar als je weet hoeveel moeite ik daarvoor het moeten doen... overigens; de TRE is gewoon de Technox maar dan intern in je Quasar. Technox is wel makkelijk te vinden voor rond de 200 euro.
 
Thanks :)

Van die expansions was ik al bang voor. Terwijl de quasar zelf volgens mij niet zo heel populair is....

@Takegawa ik begrijp dus dat jij er ook een hebt, herken jij de brom als je de unit aan zet? Niet uit je speakers dus, maar uit het ding zelf.
 
Thanks :)

Van die expansions was ik al bang voor. Terwijl de quasar zelf volgens mij niet zo heel populair is....

@Takegawa ik begrijp dus dat jij er ook een hebt, herken jij de brom als je de unit aan zet? Niet uit je speakers dus, maar uit het ding zelf.
Nee ik heb geen brom in mijn Quasar. Maar klinkt als de voeding recappen?
 
Back
Top