• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Quasimidi Quasar met TWEE expansions

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
G

Guest

Guest
Het lijkt wel Quasimidi-week!
Namens een vriend heb ik een Quasimidi Quasar in de aanbieding, met allebei de expansion boards (TRE techno rave electronic en Hardcore). Alles bij elkaar ruim 1500 preset single sounds en 400 performances. En de meeste sounds zijn ook echt bruikbaar: heel veel bass en vintage synth en drumbox geluiden.
Arpeggiator, 2 x midi in met merge functie. Editing is beperkt, net als realtime uitsturen van filter etc (het kan allemaal wel), maar het is ruim voldoende want je vindt altijd een geluid dicht bij wat je zoekt. De geluidkwaliteit past precies bij het karakter van de sounds; ik vind (en dat is geen verkooppraatje of ander ge***) de Quasar beter vintage klinken dan de JV1080, QSR van Alesis of andere rom-players. Hij is in perfecte staat en ziet er perfect uit.
400 euro is de vaste prijs, elders voor 450, ruilen voor oud en analoog kan ook (misschien).
 
euhh euhh...
zal ik 'm langs komen brengen Matt, die quasar?
wacht maar tot je in Oostvoorne woont, dan kan je pas klagen over het openbaar vervoer.
 
Ha Bikkel,
was dit wat je bedoelde, toen je zei dat je nog iets positiefs op het forum zou zetten (de siena)?

nou niet om het een of ander, echt waar, anders zou ik wijselijk mijn mond houden, maar iets dat net even anders is dan de rest wordt makkelijk afgebrand. en als iemand een mening heeft zie je er zat achteraan hobbelen, ook geen gek verschijnsel.

ik zei het al: het karakter is beter dan de jv1080 of de alesis qsr, daar bedoel ik meteen mee, dat die een stuk cleaner zijn dan de quasar, zonder twijfel, maar een dunne string uit de quasar klinkt zo analoog als je maar mag verwachten en het ding staat helemaal bol van sounds waar iedereen op zat te wachten toen-ie uitkwam en roland, yamaha, korg etc nog vrolijk hun synths vol zetten met tuba's, gitaren en knappe strakke strings. sounds die nog steeds de moeite waard zijn.
ok, de arpeggiator is achterhaald, want veel simpeler dan heel veel nieuwe arpeggiators. maar toen roland pagina groot zei "the arpeggiator is back!" (xp10 of 80 geloof ik) zat-ie al weer een jaar of 3 in de quasar. filtersweeps (bv) opnemen in midi? quasar! ok de quasar is qua techniek en mogelijkheden links en rechts voorbijgestreefd door een heleboel anderen die het succes zagen, maar het was een van de eerste synths gericht op de dance-wereld, althans, die er speciaal voor gemaakt werd.
en wat blijft, is dat er heel veel goede vintage samples inzitten.
ik heb 'm zelf jarenlang gehad en het was echt een zeer bruikbaar apparaat en 1 van mijn favorieten, naast de nordlead.
(oude spullen niet meegerekend.)
 
Mja je hebt gelijk Leo, ik heb het denk ik wat te kort gesteld. Ik ga meestal wel ff kijken wat iets is op de geijkte sites en als ik dan een boel slechte reacties zie (meestal worden zelfs apparaten die niet eens bijzonder zijn de hemel ingeprezen!) dan wil ik eigenlijk gewoon weten waarom. Dus wat meer tekst en uitleg van mijn kant was wel zo netjes geweest, maar dat was wat ik bedoelde.

En tja, als die topic niet zo snel gedelete was had ik zeker nog even vermeld hoe gladjes het was verlopen met die Siena.

Het initiele verhaal trok zeker wel mijn aandacht, een analoog klinkende synth met 'hardcore' expansie. Dan kom ik op die site weer totaal omgekeerde verhalen tegen over slechte cutoff en resonance filters. Snap je? Sorry in ieder geval.
 
Bikkel,
Je hoeft tegen mij echt geen sorry te zeggen; ik weet niet hoe ik die gele rondjes in mijn berichten kan zetten, maar ik schrijf alles met een knipoog en een glimlach (en hier en daar een tikfout). Ik ben beslist niet boos en sowieso niet lichtgeraakt, zeker niet als het over apparatuur gaat.
Maar voor die Quasar wil ik wel opkomen, want het is echt een leuk ding en ik weet nog hoe blij ik was toen hij voor het eerst uit de doos kwam en aan de audio ging. Ik had lang in spanning geacht op de post uit duitsland en hij maakte mijn verwachtingen waar. Aan alle Quasimidi spullen kleven nadelen, maar elk apparaat is op zijn eigen manier de moeite waard en altijd leuk en met nieuwigheidjes.
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Ik ga meestal wel ff kijken wat iets is op de geijkte sites en als ik dan een boel slechte reacties zie (meestal worden zelfs apparaten die niet eens bijzonder zijn de hemel ingeprezen!)

bovenstaande punt vinnik een erg groot nadeel van de vele review-sites (zoals bv sonicstate.com enzo) ....wat je krijgt is dat mensen over het algemeen hun eigen aankoop gaan verdedigen/de hemel in prijzen, en de synths die ze van hun lijstje geschrapt hebben helemaal de grond in gaan boren..cognitieve dissonantie heet dit ook wel ;)

kortom je krijgt een ERG gekleurd en ook in mijn ogen onrealistisch beeld..je moet echt heel goed tussen de regels doorlezen naar de info waar je wat mee kan....

Olaf
 
:slotje::slotje::verkoght:

deze is verkocht, kan echt dicht.

(sorry, oude threads, ik weet het, maar ik krijg om de paar dagen pb of die-en-die synth er nog is, dingen die ik me al niet eens meer kan herinneren.
het gaat hier denk ik om threads die erbij zijn gekomen toen usernames werden samengevoegd.
nouja, er wordt hier wel meer oninteressante rommel steeds maar omhoog geschopt en dit is eenmalig.)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top