Duistere orgeltje uit Converse reclame gezocht

Kraan

Ouwe rot
Lid sinds
11 april 2004
Berichten
1.950
Locatie
Zwolle
Wie o wie weet welk orgel het duistere geluid produceert welk te horen is in de reclame van Converse?
Het gaat om een reclame van een of andere contest waar mensen opgeroepen worden films te maken waar Converse (of Converse schoenen) een rol in speelt. Het beeld is beperkt tot een draaitafel met een Converse schoen.
En stel dat je nu benieuwd bent naar wat ik bedoel omdat je een enorme orgelkenner bent maar je niet weet welke reclame ik bedoel, dan kun je ook gewoon naar www.converse.nl gaan want daar hoor je het ook (inderdaar, iedereen op dit forum heeft internet en geluid dus waarom geef ik niet meteen die link? :stupid ).

En dat is niet m'n enige vraag. Stel dat iemand weet wat voor orgel het is, kan iemand mij dan ook vertellen met welke softsynth (softorgel?) ik dit kan simuleren? Ik ben namelijk niet van plan een orgel 3 hoog te slepen en in m'n studio te proppen.

Bij voorbaat mijn nederige dank.
 
Zwaar lowpass gefilterde squarewave met een triangle-LFO op de VCA. Niet te moeilijk denken ;). Misschien dan voor 't effect nog even door iets buizerigs gooien om 't wat warmer te maken.
 
Back
Top