x0xb0x - 303 kloon

Op het forum zijn de mensen dol enthousiast over de veel betere kwaliteit van de frontplates in de tweede run....

Ah, ja, dat kan wel kloppen. Die van de eerste run zijn wel erg gevoelig voor krassen enzo. Deze nieuwe zullen zeker beter van kwaliteit zijn.

Dat plaatje is dus misschien niet van de 2e run kits.

Dat vermoed ik nu ook. Zie nu dat dit plaatje er al stond toen ik mijn fabrication manual uitgeprint heb ergens in mei. Dus dat is die van het prototype denk ik...
 
ik wacht ook nog op de mijne,
op de order information staat '10/19/2005 Shipped'
ik weet niet hoe lang het nog kan duren, maar ik wacht het even af. iemand ervaring met de levertijd van de nieuwe run ?
 
Tweede run lijkt sowieso wat beter, want ze leveren hier en daar nu ook 2SK30AO's mee nu. Krijg de indruk dat het vrij willekeurig is of je die wel of niet krijgt, maar bij de eerste run zaten ze helemaal niet.
 
De mijne is op 22 oktober verstuurd.....spannend!! :) Ik ben gerustgesteld wat betreft de frontplate. Zou toch jammer zijn als die ineens minder zou zijn.... Vreemd is wel dat ze componenten soms wel en soms niet bijvoegen, het blijft een hobby kit he?! ;)

@Elektrovolt: dat wordt relaxed man met je Acidlab en de x0xb0x! (ga je 5nov nog naar Dstruct?)
 
Wat mij op val is dat veel mensen de prijs voor een originele 303 teveel vinden maar wel al voor de 4e keer een imitatie hebben gekocht met de nodige kosten ervan.

Zou het niet verstandinger zijn om een originele te kopen?
Volgens mij ben je dan uiteindelijk goedkoper en kom je er minder bedrogen uit!
 
@ Casper:

je hebt een goed punt ! maar misschien vinden mensen het gewoon leuk om lekker aan te modderen met bouwpakketten en andere DIY stuff :)

@ Tekno:

uhhh... dstruct ? nee, dan moet ik zelf spelen in den haag, langweiligkeit festival:) ik ga dan met de 808, acidlab en doedelzak tegelijk freaken !
trouwens, als jij je x0xb0x binnen hebt, kan je me dan vertellen hoeveel je dan bij moest betalen ? kijken of het een beetje consequent gaat.
 
Louis, wat is het verschil tussen de 2SK30AO en de 2SK30? Zelfde verschil als de 662 en 662A?

sms303, ik heb al jaren een echte en ga er zeker niet nog 1 bijnemen, maar juist wel een kloon omdat die net anders is, maar toch die feel heeft. De acidlab viel me toch tegen na een tijdje, nu probeer ik dus de x0xb0x.

Hee cool jimi, je treedt dus op! Maar met een doedelzak?! Lijkt me een plan om even te vergelijken. Als het afwijkt hebben we meteen een case tegen de douane...! 8)
 
Origineel geplaatst door Tekno
Louis, wat is het verschil tussen de 2SK30AO en de 2SK30? Zelfde verschil als de 662 en 662A?

Die AO's zitten in een deel van de originele 303's. Ik zeg een deel, want ook niet alle 303's zijn hetzelfde.
Of het uitmaakt voor het geluid zou je even op het forum moeten checken wat de meningen daarover zijn.
Het zal net als bij de BA6110/BA662 deels "tussen de oren" zitten. Mensen die 'm niet hebben roepen dat het niks uitmaakt en mensen die 'm wel hebben zeggen dat het een wereld van verschil is. De waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik.

Uiteindelijk is het allemaal om het even natuurlijk. Je moet 'm gewoon gebruiken zoals ie klinkt en niet alsof het een echte 303 is.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Of wel en kijken of iemand het ding na processing en in de mix nog kan onderscheiden van een echte :duivels:

WORD
plus USB, Midi, betere programmering (naar verluidt)


and then something completely different...

geen cc messages mogelijk voor cutoff, resonance etc toch ?

(ik heb nog de oude OS btw)
 
Aan een vraag op het forum te zien krijg je in de 2nd run kits ook een centre-detent pot voor de tuning erbij, naast dus (mogelijk) betere transistors en in ieder geval een beter geproduceerde frontplaat.
 
Da's vet relaxed!! Ga jij nog een nieuwe frontplate bestellen denk je? Limor zei dat er een paar extra worden gemaakt voor de losse verkoop.....ik weet niet wat ze er dan voor wil hebben...kan niet meer wachten tot mijn kit er is!!!!
 
Limor is de beroerdste niet dus ik denk dat ze gewoon voor kostprijs plus verzendkosten weg gaan. Als je al ziet hoe weinig ze rekent voor de controllers...

Maar hopelijk komt die van jou binnen voordat ze te koop komen, dan weet ik of het de moeite is :D
 
Origineel geplaatst door etaoin
...Aan een vraag op het forum te zien krijg je in de 2nd run kits ook een centre-detent pot voor de tuning erbij...

Helaas niet 'krijgen'... daar mag je 5USD extra voor betalen... leek mij iig wel de moeite waard! Nadeel is dat je dus regelmatig je box moet tunen om de juiste pitch te houden voor de middenklik...
 
ik hoop dat ik die center detent pot er niet bij krijg, heb veel liever eentje zonder vast punt.
als ik hem naast een anders gestemd instrument gebruik zou ik hem open moeten maken om bij te stellen...
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
ik hoop dat ik die center detent pot er niet bij krijg, heb veel liever eentje zonder vast punt.
als ik hem naast een anders gestemd instrument gebruik zou ik hem open moeten maken om bij te stellen...

:confused:
Je kunt gewoon nog aan die knop draaien hoor! Hij heeft verder dezelfde mogelijkheden als de standaard knop, alleen 'klikt' deze vast in het midden... c'est tout!
 
I know ! :)

bij draaitafels is het ook zo irritant, die klik in de pitchregelaar. vaak is het ook zo dat de juiste afstelling NET naast de klik zit, zodat je erg veel moeite moet doen om hem goed te zetten...
 
Back
Top