Krakend geluid ??????

BelgianGuru

Ingeburgerd
Lid sinds
21 augustus 2004
Berichten
68
:( :(

:stupid

Ik heb me enkele dagen terug dus een nieuw kaartje gekocht nadat mijn m-audio het begaf. NU zit ik wel met een probleem. Het is een TASCAM US-122 goed materiaal normaal gezien. Het probleem ligt ergens aan de instellingen vermoed ik, ik weet alleen niet hoe en of waar. Ik heb een PC trouwens, geen G5 (nog niet :walker: ). Dus in het begin ging alles goed, en nu als ik in cubase werk hoor ik zo'n 'old-vinyl' achtige crackle, zo'n krakende dingen doorheen de song. IK moet jullie niet uitleggen dat dat stoort natuurlijk :) Ik heb het enkel in Cubase, niet als ik de track export en dan netjes afspeel als wav of mp3. Ook een DVDtje afspelen lukt vlekeloos (maar daar dient die PC niet voor). Het ligt bijna 200% zeker aan de instellingen bij Cubase denk ik. Maar ik vind het zo bizar, eerst ging alles goed, heb niets geswitched denk ik, en nu ineens doet ie moeilijk. Heb met verschillende files geprobeerd trouwens, krijg steeds hetzelfde.


Iemand enige tip ? Heb reeds search gedaan op 'kraakgeluid, kraak, krakend, crackle'

Cheers
 
Ah neen, dat is het eerste wat ik heb getest, dus zelf al staat het muisstil hoor je nog steeds die krakende sound. En zelfs al raak ik het volume niet aan, speel ik dan iets af met een ander progie, dan klinkt het perfect.
 
Latency??

Heb je vsti's lopen? Dan kan het zijn dat je de latency tekort hebt ingesteld, voor wat je pc aan kan.

Ik heb geeb Cubase, maar dit verschijnsel had ik vroeger bij reaktor.
 
Dat was het dus exact :)

Had het gefixed voor ik hier kwam lezen, damn, had me een hoop gezoek en frustratie kunnen, besparen :)

Thanks :doei:
 
Back
Top