beetje lange intro maar in t dagelijks leven verder niet zo veel te melden :-)

olaf

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2002
Berichten
524
Hallo allemaal,

hieronder een veel te lange introductie. hopelijk vatten jullie dit niet op als een teken van arrogantie of denken jullie dat ik t leuk vind om de hele dag over mezelf te lullen. t leek me gewoon leuk om ff een beeld te geven van wie ik ben.

dan weet je wie de komende tijd de persoon achter de vele domme opmerkingen op dit forum is.

ik ben Olaf. 26 jaar oud. ben tot nu toe altijd bezig geweest met saaie studies (geneeskunde afgemaakt en bedrijfskunde bijna af). heb echter besloten dat ik dat allemaal wel leuk vind maar dat mijn hart gewoon bij muziek ligt. besloten dat ik mijn hart ga volgen en daarom ga ik mijn studie volgend jaar op een veel lager pitje zetten en een avondopleiding compositie en muziektechnologie doen.
daarnaast wil ik een bandje opzetten (zoek nog drummer en zanger/es) en hopelijk een baantje in een of andere studio vinden (wie weet er wat ? kan heel goed koffie zetten,
vooral cappuchino maar dan zonder schuim) zodat ik veel kan leren en zien en gewoon veel meer bezig kan zijn met muziek. wil kijken wat ik van productie werk vind.

ik speel piano vanaf mijn 8e, ben nu 26 dus dat is ..... best wel een tijdje. nooit les gehad, maar zelf dingetjes uitgezocht door veel te spelen en te tellen. heftig gepuberd (leuk he zon heel levensverhaal) wat de aanleiding is geweest voor veel te melodramatische heavy composities. maar gebruik tegenwoordig wat meer majeur akkoorden. laatste 2 jaar beetje met een pc begonnen te kloten: cubase, rebirth, wavelab. ga binnenkort ook aan de slag met sofstsynths zoals absynth, fm7, en waldorf attack voor drums. en wil ook meer met reason gaan klooien. lijken me leuke combi's met mijn mpc2000xl. beetje geluiden samplen en editten op mijn compu en deze dan in mpc laden. ook heb ik een waldorf microwave xt. hele relaxte bak. begrijp er waarschijnlijk nog maar de helft van maar t begint aardig te lukken. heb al een paar aardige sounds van K&D nagemaakt. erg inspirerende muziek vind ik dat trouwens. krijg er veel ideen voor geluiden door. wil denk ik ook binnenkort eigen wavetables gaan editten. en als ik die bak door heb wil ik m aanvullen met een virus, supernova of waldorf q. moet ik nog uitzoeken. in ieder geval slaap ik nu al amper omdat ik alleen maar met die muziek bezig ben en dat gaat de komende tijd alleen maar erger worden. t ergste is dat je zelfs als je n avond gaat stappen zelfs in die clubs nog naar die muziek zit te luisteren. "hoe zouden ze dat hebben gemaakt ?" ben dus ernstig op zoek naar een disco zonder muziek (als iemand er nog een weet ?). misschien een idee voor een nieuwe roxy ? of de revival van al dat afgezaagde gelounch.

de muziek die ik wil gaan maken gaat hopelijk !?!?! klinken als een kruising tussen lamb, depeche mode, faithless, everything but the girl, boards of canada, dorfmeister en nog veel anders van t !K7 label. maar ja, waarschijnlijk kom ik niet veel verder dan een slap aftreksel van frans bauer.

in ieder geval lees ik al best vaak op dit forum en lijkt me leuk om ook af en toe wat te vragen en slap mee te ouwehoeren. binnenkort ook een party in venlo las ik. lijkt me best tof om heen te gaan. gaan er meer mensen (uit omgeving van utrecht) die nog niet zo veel anderen kennen ? ook zo suf als ik daar met mijn bedrijfskundige of geneeskundige vrienden aan kom kakken.

mazzel
olaf
 
Re: beetje lange intro maar in t dagelijks leven verder niet zo veel te melden :-)

Re: beetje lange intro maar in t dagelijks leven verder niet zo veel te melden :-)

Welkom Olaf,

Origineel geplaatst door olaf
heb al een paar aardige sounds van K&D nagemaakt. erg inspirerende muziek vind ik dat trouwens. krijg er veel ideen voor geluiden door.

Nou, laat dan maar eens wat horen van wat je zoal gemaakt heb, zou ik zeggen!
 
oeps....


ok dan, als mijn compu is gemaakt (had m drie weken geleden naar nemo gebracht voor reparatie en upgrade, gaan die gasten failliet terwijl mijn compu daar staat, verzin je toch niet) dan kan ik een wave-filetje van die geluiden maken en hier zetten.

en niet gelijk al te hard afzeiken aub :-)
 
Origineel geplaatst door olaf
oeps....


ok dan, als mijn compu is gemaakt (had m drie weken geleden naar nemo gebracht voor reparatie en upgrade, gaan die gasten failliet terwijl mijn compu daar staat, verzin je toch niet) dan kan ik een wave-filetje van die geluiden maken en hier zetten.

en niet gelijk al te hard afzeiken aub :-)

Ouch! Zorg dat je een kopie van je factuur bij de curatoren inlevert, anders gaan ze het nog claimen als eigendom ook!
 
welkom! een naamgenoot! en uit Utrecht ook nog?

Olaf
 
ja, ik woon hierzo bij de catharijne singel. best relaxed. zat er vorig jaar nog over te denken om naar a'dam te verhuizen omdat ik toen nogal veel uit ging daar, maar ben nu een serieuze man geworden en ga niet zo veel meer uit ;-) studeer in rotterdam en ga die muziekopleiding in hilversum doen. dus zit8 hier prima in het midden van t land en blijf dus lekker wonen in dit dorpie :-)

hoe doe je trouwens zo'n citaat in zo'n blauw blok ?
 
Welkom

hieronder een veel te lange introductie. hopelijk vatten jullie dit niet op als een teken van arrogantie of denken jullie dat ik t leuk vind om de hele dag over mezelf te lullen. t leek me gewoon leuk om ff een beeld te geven van wie ik ben.

Das toch juist de bedoeling van dit topic. Wat over jezelf vertellen.

Die citaten krijg je door op het knopje citeer onder het bericht te drukken. Of je kan op het knopje Antwoord drukken. Dan krijg je een scherm met allerlei opties. zoals een hele lijst met smileys enzo.
 
Hallo olaf welkom! Ik kom uit N'gein, op loopafstand van Utreg :) ..nou ja, bijna dan!

Ik zou best naar de DSF meeting willen heb ook nog niemand om mee te gaan :)
 
welkom. En gewoon allemaal komen naar venlo
 
Origineel geplaatst door STicKX
Ik zou best naar de DSF meeting willen heb ook nog niemand om mee te gaan :)

even kijken of dat citeren lukt...

misschien handig om even contact te houden via de mail of dit forum. ik wil ook zeker gaan. ben benieuwd naar spullen van iedereen en hoe alles klinkt.
 
je moet eens een keer op zondagmiddag langskomen in cafe de stad...daar draai ik regelmatig met wat vrienden..ook relaxede stuff a la K&D, maar ook meer vocale house dingen....Tim (Nolet) van dit forum is daar ook wel eens te vinden
 
hey olaf welkom! nog een utregger is altijd welkom :D

en nog fan van BoC ook nog. kan niet mis gaan dan ... helemaal te gek!

mocht ik optreden op de DSF meeting dan zal ik waarschijnlijk de auto van mijn ouders jatten en vertrek ik dus vanuit utrecht met de auto. ik kan me herinneren dat ik al iemand uit r'dam een plekje had aangeboden, maar dan is er dus nog 1 plekkie vrij volgens mijn logica... :)

mocht ik niet optreden dan ga ik met de trein en ben je dus van harte welkom om mee te gaan met de trein :D
 
Origineel geplaatst door olafmol
je moet eens een keer op zondagmiddag langskomen in cafe de stad...daar draai ik regelmatig met wat vrienden..ook relaxede stuff a la K&D, maar ook meer vocale house dingen....Tim (Nolet) van dit forum is daar ook wel eens te vinden

lijkt me hartstikke tof ! ga ik zeker een keer doen. alleen geen flauw idee waar t zit. ik kwam er laatst tot mijn stomme verbazing achter dat er een busstrook over de oude nobelstraat loopt. geeft al aan dat ik eigenlijk nooit in utrecht ben te vinden. leef eigenlijk vooral in a'dam en rotterdam. vind de vloer trouwens wel tof hier in utrecht. maar kom zeker een keertje langs ! draai je daar elke zondag ? en draai je nog meer van t !K7 label. inderdaad zeer relaxte stuff...
 
Origineel geplaatst door olafmol
je moet eens een keer op zondagmiddag langskomen in cafe de stad...daar draai ik regelmatig met wat vrienden..ook relaxede stuff a la K&D, maar ook meer vocale house dingen....Tim (Nolet) van dit forum is daar ook wel eens te vinden

wauw K&D !!!!!!

owjaa welkom op het forum
 
nee niet elke zondag, maar ik updeet de agenda hier op het forum wel als er weer een datum geprikt is...
 
Origineel geplaatst door Stefan
hey olaf welkom! nog een utregger is altijd welkom :D

mocht ik optreden op de DSF meeting dan zal ik waarschijnlijk de auto van mijn ouders jatten en vertrek ik dus vanuit utrecht met de auto. ik kan me herinneren dat ik al iemand uit r'dam een plekje had aangeboden, maar dan is er dus nog 1 plekkie vrij volgens mijn logica... :)

mocht ik niet optreden dan ga ik met de trein en ben je dus van harte welkom om mee te gaan met de trein :D

he stefan ! lijkt me gezellig. laten we ff via de mail of dit forum contact houden !!
 
Back
Top