Tascam DM-3200

De grote broer van de DM-24...
 

Attachments

  • dm3200.jpg
    dm3200.jpg
    28,7 KB · Bekeken: 122
* 32 channels and 16 auxiliary returns for 48 total inputs
* 16 busses
* 8 Aux Sends
* 16 analog mic/line inputs with phantom power for condenser mics and analog inserts
* 24 channels of TDIF and 8 channels of ADAT built in
* 2 expansion card slots support optional FireWire, ADAT, AES/EBU, Analog & TDIF cards
* Dedicated cascade port supports cascade of two DM-3200s
* Per channel LED ring encoders for pan, aux sends and EQ
* Built-in DAW control
* Transport controls
* Powerful automation with touch-sensitive motorized faders
* EQ and compression on each channel
* Built-in effects processing
* Flexible routing
* Offload data to convenient Compact Flash media using built-in CF slot
* Optional MU-1000 meter bridge
* Stylish, professional design with rear panel I/O connections
* TASCAM Mixer Companion software (Win XP/OSX) with:
* Driverless USB connection to computer
* Backup/restore data via USB
* On screen timecode, transport and meter displays

http://www.tascam.com/Products/dm3200.html
http://www.tascam.com/Products/DM-3200/dm3200_prelim.pdf
 
Wat ze niet aangeven is wat voor FX sectie erin zit.
Dat vind ik verdacht. Want als dit een surround versie van de DM24 zou moeten worden dan moeten er ook surround FX op zitten lijkt me. Maar ook geen pookje, maar dat moet ook niet perse.

Eigenlijk snap ik de reden voor dit model niet zo eigenlijk. Want zoveel meer als een DM24 is het eigenlijk niet. Alleen een extra inputslot eigenlijk. De rest is bijna hetzelfde alleen is de userinterface wat aangepast.
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat ze niet aangeven is wat voor FX sectie erin zit.
Dat vind ik verdacht. Want als dit een surround versie van de DM24 zou moeten worden dan moeten er ook surround FX op zitten lijkt me. Maar ook geen pookje, maar dat moet ook niet perse.

Eigenlijk snap ik de reden voor dit model niet zo eigenlijk. Want zoveel meer als een DM24 is het eigenlijk niet. Alleen een extra inputslot eigenlijk. De rest is bijna hetzelfde alleen is de userinterface wat aangepast.


Blijkbaar zal TC Electronic (TC Works) weer voor de FX zorgen.
Bestudeer volgend plaatje maar: http://www.tascam.com/Press/Images/DM3200_UserV2.jpg

Ik zou er ook niet onmiddelijk mijn 01v96 (of DM-24 als ik die zou hebben) voor verkopen maar
als je op zoek bent naar een "kleine" digitale mengerd is hij toch het overwegen waard.
 
Ik ben dan niet zo bekend met deze paardjes maar wat meteen bij me op-plopt: gaat de PC nou als recorder spelen?
 
wat zal dit ongeveer kosten?
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat ze niet aangeven is wat voor FX sectie erin zit.
Dat vind ik verdacht. Want als dit een surround versie van de DM24 zou moeten worden dan moeten er ook surround FX op zitten lijkt me. Maar ook geen pookje, maar dat moet ook niet perse.

Eigenlijk snap ik de reden voor dit model niet zo eigenlijk. Want zoveel meer als een DM24 is het eigenlijk niet. Alleen een extra inputslot eigenlijk. De rest is bijna hetzelfde alleen is de userinterface wat aangepast.

Hij heeft een DAW control vergelijkbaar met die FW series van hun...
LED rings zijn erg handig
 
Is nu een update voor.

1.2
En er zitten allemaal extra dingen bij die ik eigenlijk bij een 1.0 had verwacht eerlijk gezegd.

Bijv:
-Supports optional IF-FW/DM FireWire interface card
-Supports optional IF-SM/DM Surround Monitoring card
-Supports cascade operation with another DM-3200 via built-in cascade port

Wil dat dan zeggen dat je bij 1.0 wel een cascade poort had maar hem niet kan gebruiken?

Rare boel. Maar ze zijn er tenminste mee bezig. ;)
 
Upgrade

Upgrade

Yes, had de mijne al ge-upgrade.
Maar ik had er al reeds optionele kaarten bijgestopt.
Zaten toch wat bugs in, die gelukkig met de upgrade helemaal weg zijn.
 
ok dan ben nu in het bezit van een Tascam dm-3200, over
een maand weet ik meer of het een goede keuze is :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Is nu een update voor.

1.2
En er zitten allemaal extra dingen bij die ik eigenlijk bij een 1.0 had verwacht eerlijk gezegd.

Bijv:
-Supports optional IF-FW/DM FireWire interface card
-Supports optional IF-SM/DM Surround Monitoring card
-Supports cascade operation with another DM-3200 via built-in cascade port

Wil dat dan zeggen dat je bij 1.0 wel een cascade poort had maar hem niet kan gebruiken?

Rare boel. Maar ze zijn er tenminste mee bezig. ;)
Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb een dure SX-1, waarvan Tascam Duitsland in marketingtaal, dus in wollig taalgebruik, toegeeft dat versie 2.0 er niet komt, omdat er te weinig van verkocht zijn. Er zijn dus wel USB en cascadepoorten, maar die zullen nooit werken. Ook de aanduiding van de samplingfrequentie "2x" op het paneel ter voorbereiding van 96kHz in 2.0 is nu nutteloos. Ik koop dus nooit meer producten van Tascam die niet zijn uitontwikkeld. En ik hoop dat meer mensen dat doen, dan moeten de fabrikanten hun beleid wel aanpassen.
 
Da's mooi k*t dan. En zeker niet zo netjes van Tascam.

Bij Yamaha doen ze dan nog wel aan updates. Maar dan wel weer elke maand of zo en vraag me dan ook af of dat nou wel nodig is. Alsof ze tegenwoordig niets meer in een keer goed kunnen maken zonder dat je een versie 2 nodig hebt.

@Digimod
Bevalt die, of ga je toch maar voor pruttools? 8o
 
even een vraagje over die dm3200. Was adhv een andere thread (mixers digitaal analoog) eventjes naar de dm3200 aan het kijken een nu viel me iets op. Als je de achterkant ziet van de tascam dm3200 (bv op de aki site) dan zie je bij de analoge inputs eerst een rij van 16 mic preamps, daaronder een rij van 16 jack inputs (line) en daaronder een rij van 16 analoge jack inputs (insert). Wil dit nu zeggen dat je 16x3 inputs hebt. Of zijn die line en insert voor stereo recorden?

Dank

Gagarin
 
Nee, dan zijn inserts.
Anders waren mijn ADAT-Kaarten en de TDIF>ADAT uitbreidingen niet nodig geweest.
 
ok, maar wat zijn inserts dan? (ben er niet echt mee vertrouwd, maar probeer me te informeren)

wil je dan ook eens snel vertellen hoe je jouw dm3200 gebruikt, de kaarten en aansluitingen dan wel, als je wilt he?

Dank

Gagarin
 
ok, maar wat zijn inserts dan?

Zulke dingen zijn eigenlijk best wel handig als je denkt om een DM3200 te kopen.
Misschien toch maar wat bekwamen in de basis van mixers?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top