Virus TI vertraagd + reviews?

Index-Teaser.gif
 
;) m'n opmerking niet te serieus nemen, hè?!


Anyway, ben wel benieuwd naar de bak!



Al blijf ik erbij dat ik wit een hele slechte/lelijke kleur keuze vind.. Moet je behandelen met steriele handschoentjes....
 
vind em nog steeds beetje zelfde klinken als zijn voorgangers..... afgezien van de meerdere stemmen en nog wat andere kleinen functies ben ik toch wel blij dat ik em heb afbesteld.... zoveel meer waarde zie ik erin niet in....
Ik had meer vette leads verwacht van manuel... helaas...
 
Die vengeance demo's doen me inderdaad helemaal niks. Beetje cliche geluiden afspelen in bekende sequences.

Meer verkooppraat dan machtsvertoon als je het mij vraagt.

Ik dacht er eerst aan om de C weg te doen maar ik wil toch eerst maar even in de winkel met de Ti rommelen voor ik weer zo'n 800 euro bovenop m'n C ga leggen.

Denk dat ik die 800 euro toch liever in iets anders steek (no phun intended! :D )
 
Laatst gewijzigd:
hehe, jullie verwachten 80's leeds van een trance junkie ? Das eigenlijk iets meer voor matt picone, de rest zijn toch allemaal vrij progressief hoor, howard scarr enzo..

Als je zo'n synth koopt koop je hem natuurlijk omdat je de access sound graag hoort en wilt genieten van de extra functionaliteit.
 
Ben ik nou gek of klinkt die vengeage meuk gewoon lekker?
Kazig als een zwitserse fondue party maar op zich nix mis mee.

Een ding is zeker en dat is dat het niet zo dun en digitaal als Waldorf klinkt. Wel dun en digitaal maar dan toch een warm randje zeg maar.

Ow ja, degene die speelt moeten ze een stuk of 10x kielhalen onder zo'n grote olietanker.
Zallem leren.
 
Origineel geplaatst door CosmicDreamer
hehe, jullie verwachten 80's leeds van een trance junkie ? Das eigenlijk iets meer voor matt picone, de rest zijn toch allemaal vrij progressief hoor, howard scarr enzo..

Als je zo'n synth koopt koop je hem natuurlijk omdat je de access sound graag hoort en wilt genieten van de extra functionaliteit.

De sound is prima hoor.....alleen die demo's zijn echt slecht.......

Met al dat Vengeance gebeuren snap ik ook wel dat de virus als hardhouse/trance bak wordt gezien.
 
Dat is wel jammer hoor. Een stigma is rap gezet natuurlijk he. Sommige klanken kunnen dan weer de illusie geven dat ze "alleen" voor trance zouden zijn maar niets is minder waar. Het gebeurt al eens dat ik met muziek bezig ben en er onverwachts een klank in het oor springt die ik in eerste instantie (opzichzelf) nooit zou gebruikt hebben. Ik kan nog wel van die situaties waar ik soms iets heb van "die of die klank klinkt toch maar onbuidend". Als ik die dan gebruik binnen een arrangement staat of valt het arrangement net met die klank en dat is niet altijd bij trance.
 
Op zich klinkt die demo niet eens zo heel erg verkeerd. Je moet er van houden, maar dat is wel wat vengeance er mee zou doen.

Maar het gaat denk ik niet eens zo om het geluid. Dit is immers al de vierde generatie virussen. Ik geloof niet dat ze een compleet nieuw geluid gaan neerzetten. Je moet het denk ik meer zoeken in het gebruikersgemak en de mogelijkheden voor synthese.
 
Mmm somige sounds(ik heb wel een paar mooie strings gehoord) vin ik wel lekker hoor, dat je het waarschijnlijk ook met een c kan maar niet 5 of 6 van die patches....

Sommige sounds zijn vreselijk btw....

En waar zijn de wavetable's??? ik heb maar een enkele wavetable sound gehoord.
Mijn conclusie: ik denk dat je nog wel lekkerdere sonische hapjes eruit kan krijgen....
 
Die demo van Manuel slecht? Vind ik niet: een demo is bedoelt als demonstratie wat het apparaat kan, en je kunt goed horen waar de Ti toe in staat is; rich wavetable pads (erg erg gaaf, 5:24, ), veel FM-bell geluiden (8:26, 8:48), rijkere leads (het is weer een upgrade in de geluiden waar de B/C ook sterk in was IMHO - 10:06, filters waar geen eind aan lijkt te komen :halleluja ). En de selfoscilerende sounds (check 9:35 en 11 min), heerlijk!

Ik heb het geld er niet voor over - maar de Ti is wel erg goed. Ben benieuwd of we nu ook met de Ti (en de Blue van Rob) een toename in 2006 van dance met FM-synthese krijgen. Je ziet toch dat de technologische ontwikkelingen redelijk sturend zijn in de muziek die *hot* is. :W
 
Wavetables maken het bv makkelijker om overtuigendere orgelklanken met meerdere registers te maken met maar 2 oscs... Bij sommige plucked sounds kan je in plaats van harmonisatie te faken met je filters of eq, de index van een wave gaan modularen met lfo.. Het zit 'm soms in de nuances en sommige wavetables klinken best wel goofy, waar anderen gewoon heel sober klinken. Je hebt waterphone achtige wavetables , of een gewone puls die verloopt naar een absolute sine, het zit er allemaal in en het is de manier waarop je hem moduleert dat echt een typisch of atypisch virus klankje gaat produceren.
 
Ik vind die orchestral hits wel knap gedaan...kwestie van een hoop stapelwerk met octaven en een exponentiële envelope op 't volume, misschien zelfs een mod env op de reverb.
 
Waar ik heel benieuwd naar ben is de Multi en Sequencer mode van de TI. Momenteel gebruik ik mijn Virus Rack XL eigenlijk alleen maar in Single mode vanwege het feit dat er "maar" 32 voices zijn en alleen "maar" global fx, wat de bruikbaarheid van de huidige Virus in Multi-Single mode mijns inziens wat beperkt.

Gebruik je bijv. een patch met 3 oscs, flink wat unison en flink lange release times in je envelopes, dan zit je in no time aan de 32 voices. Als je dan je virus ook nog als "bassline" wil gebruiken naast je lead, dan krijg je weer hele fijne situaties waarbij de lead de "priority voices" krijgt en je soms wat notes mist.

Tel daarbij op dat je natuurlijk een killer reverb/delay wil over je lead (Manuel-style :D), dan moet je je global fx daarvoor gebruiken. Maar als je dan een simpele delay of een wat meer genuanceerde reverb wil voor over je bassline, dan moet je je dat al extern gaan oplossen door de bassline op een aparte output te gooien en outboard fx te gebruiken.

Wat me zeer aanspreekt aan de TI is het feit dat er EN meer voices zijn EN dedicated effects per patch in de multi. Dat maakt het al wat meer geschikt voor "proper use" in producties waarin je hem als echte multitimbral synth kunt gebruiken.

Het enige wat ik me nog afvraag over de TI is:
- Je hebt dedicated effects per patch in je multi.
- Je kunt je patch toewijzen aan een physical output van de TI

De vraag:
"Hoe zit het met de output van de fx van je patch? Gaat die alleen naar Out 1 L/R of gaat de fx output van een patch ook naar de output waar je de patch aan geassigned hebt?"

Als het inderdaad zo is dat de fx-per-patch ook daadwerkelijk worden geoutput naar de output waarop de patch is geassigned zou dat werkelijk geWELdig handig zijn. At least in mijn geval.

Cheers.
Joost.
 
Waarom zouden de effecten van een patch dan over een andere output gaan? Dat klinkt helemaal niet logisch in mijn oren. Bij de virus c gingen de effecten toch ook niet over een andere output!
 
in de sequencer mode gaan alle fx automatisch naar de output die je voor een bepaald part instelt.. Dus stel als je een bepaald part met delay en feedback reverb instelt op usb out 2, dan gaat alles naar usb out 2 .. een ander part is met distortion en een ander type delay (met een pattern ofzo) en die zit op analog out 2, dan gaat alles voor dat part inclusief het effect naar die output.. Routering gebeurt dus automatisch...
 
Back
Top