Virus TI vertraagd + reviews?

Origineel geplaatst door jaccis
is er een handige functie , dat ik bijv. mijn fantom patches door de virus kan heen trekken;
heeft dit oa; iets te maken met die slots en romote controlers ?

Welke mogelijkheden zijn er tav van een andere synth helemaal editten via de TI ?
uuuuh?

waar heb je het over. Je famtom is een totaal andere machine van een andere fabrikant.

Het enige wat je kan doen is de je outs van je fantom aansluiten op de externe input en dan door de filters en modulatie van de virus houden.


@mike, jij denkt dat je die 80 stemmen wel op krijgt?
op het filmpie gooit ie de hypersaw in unison. dan heb je nog 30 stemmen. in hypersaw!
WAK! das een behoorlijk muur van zagen/of pulse.

Das ook mooi, maakte die kerel een hyperpulse (via de suboscs van de hypersaw) zijn die suboscs te pwm-en?

9 pulse waves maken een gruwelijke pad!
 
Origineel geplaatst door Alex Omega

@mike, jij denkt dat je die 80 stemmen wel op krijgt?
op het filmpie gooit ie de hypersaw in unison. dan heb je nog 30 stemmen. in hypersaw!
WAK! das een behoorlijk muur van zagen/of pulse.
Geen idee, maar ik wil het graag uitproberen :D
 
Origineel geplaatst door MikeJarod
Geen idee, maar ik wil het graag uitproberen :D

Dat wordt een super vette, maar zeer onbruikbare, sound.

:)

Das leuk freaken!
 
ik zou de statistieken van de laatste dagen wel eens willen zien.. Ik belde naar mijn muziekwinkel met het nieuws en die had dadeliijk de reactie "ik bestel er een paar"
 
Of Access moet een flinke voorraad hebben of ze zijn minstens 3 maanden moeilijk leverbaar lijkt me.

Wie zei er ook al weer dat die gasten een heel pakhuis vol hadden staan met die krengen?

Zou goed kunnen zijn dat deze bak in de eerste maand 10 a 20 duizend keer verkocht zal worden. Wellicht een all-time-high record.
 
Hier wat antwoorden op vragen die ik Access gesteld heb via de mail:

What can we expect from the USB interface? How many channels at what bitrate/frequency?
right now we support the following configuration:

1 stereo input (audio interface)
1 stereo output (audio interface)
2 stereo streams from Virus TI subgroup to Virus Control

we are considering a more flexible solution for a future OS update

Are there plans to finetune/improve this through OS/software updates?
absolutely.

Can the Remote Control mode be used simultaniously with the synth engine?
yes

Does the VirusControl Plugin tell you how many voices are in use?
no

Are there plans to add customizable wavetables?
we are considering this for a future update

Are there any new effects? (ie gated reverb, panned/filtered delay, flanger, better chorus)
no

Are the effects routable? (ie delay after reverb and vice versa)
no, the routing is fixed

Are there any new features because of the delay that the site does not mention?
we certainly had a lot of time to fine tune things like the wavetables and the soundset. although this
is not a feature, it traditionally is something most developers don't find the time to.

How many wavetables are there? (waveforms)
it's about 60

Will there be a new OS for the Virus C?
currently there are no plans for new virus OS updates.

How many patches will there be? Will these all be new?
there are 4 RAM banks and 17 ROM banks. not all the sounds are new but all sound have been optimised for the TI. for instance every sound has 3 soft knob assignments. From the top of my head, i'd say that about 500 sounds are new in terms of using TI technology which is exclusive to the TI.
 
geweldig, die veel banken. Er zijn tegenwoordig zoveel goede klanken voor die virus dat hij gewoon letterlijk te klein werd om ze allemaal te herbergen, ik bedoel je begint aan een song en dan merk je dat je wel eens een klank gehoord hebt die dan op een losse midi bank lijkt te staan... Met de TI is dat allemaal heel makkelijk verholpen.

Ik zit er niet zo in, of er custom wavetables komen of niet... als ik een custom wave wil pak ik wel absynth3 :)...
 
Origineel geplaatst door MikeJarod
currently there are no plans for new virus OS updates.

Lekker goedkoop. C eigenaren kunnen dus gewoon maar verrekken nu.

De B kreeg na de introductie van de C nog enkele updates. Maar dat hoeven we nu bij de C blijkbaar niet te verwachten.

Jammer..........
 
access doet al wel heel veel voor zijn klanten he.. ik heb een B en een C gehad.. Men kan ook geen manuren blijven investeren in een discontinued product terwijl er danig veel resources moeten gaan naar die TI, dat is wel hun grootste project ooit he.

Belangrijk is, en dat lees je ook in de handleiding dat het om "a deliberate" process van evolutie gaat. Dat hebben ze dan toch nog heel goed ingevuld medunkt :). Misschien dat er niet voor ieder model een even radicale vernieuwing kwam, maar toch... Bekijk de C tegenover de A.

De TI bevat uiteraard ook 2 dsp's, daar kan je al wat meer mee.. men kan natuurlijk niet er voor zorgen dat de C bijna gelijkwaardog wordt. Dat zou een utopie zijn. maarja, dat is open deuren intrappen natuurlijk..

Maar wie weet...
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Acidfever
Lekker goedkoop. C eigenaren kunnen dus gewoon maar verrekken nu.

De B kreeg na de introductie van de C nog enkele updates. Maar dat hoeven we nu bij de C blijkbaar niet te verwachten.

Jammer..........

Hij doet het nu toch ook?
En dat er geen plannen zijn, betekent niet dat er absoluut geen updates meer uit zullen komen...
 
@CosmicDreamer:

Heb je naast het betatesten ook soundbanks gemaakt die zijn opgenomen in de factory soundbanks? Kun je wellicht iets vertellen welke sounddesigners er allemaal hebben gecontribute. En wat was je eerste indruk toen je met de HyperSaws ging werken? Ben je meteen met de nieuwe oscillator functies gaan werken of heb je in den beginnen gewoon op de traditionele wijze gewerkt?

(Uiteraard verwacht ik alleen antwoorden voor zover de NDA het toelaat ;) ).

3 oktober. Ik weet niet of ik nog zo lang kan wachten.
On the other hand: goed dat ik afgelopen weekend geen NordRack 3 heb gekocht :D.

Cheers.
Joost.
 
lol, mensen met geld he :) :) ...

anyway.. het is niet zo dat je die hypersaw zomaar gaat gebruiken omdat hij nieuw is natuurlijk.. het is fijn om OB achtige klanken mee te maken en bv, je kan er je pads een zeer dik gevoel mee geven zonder truucjes met het detunen van de andere osc mee te moeten toepassen.

Zweverig gevoel in pads inbouwen door de detune factor altijd te laten moduleren met een random lfo ofzo met 4 of 5 supersaw oscs is zeer voldoening gevend. (ook wel eens analog feel genaamd). Maar hier heb je dus maar 1 osc voor nodig. Je hoeft alle 9 virtual oscs van die super saw dus ook niet te gebruiken om een rijk gevuld pad te creëren.

Afgezien van het type klank kan je natuurlijk beslissen hoe "vet" je de supersaw maakt, is natuurlijk handig voor leads, cats, of wasp achtige dingen als je die een extra dense touch wilt geven.

Wavetables zijn interessant en out of the box natuurlijk leuk te gebruiken om sound effects te maken, maar je moet die gewoon allemaal eens overlopen om een idee te krijgen van welke sound je er kan uit halen, er zijn patches die dat ook demonstreren hoe je subtiele nuances in die dingen kan steken.. Een bepaald spectrum van wave table kan er voor zorgen dat je een zeer authentieke "pluck" kan creëren voor een overtuigend V-Accoustisch klinkend instrument.. etc etc.. Lees de manual maar eens, daar zal je dat ook wel kunnen uit afleiden..(pagina 47)

Ik ga (spijtig genoeg) niet al te veel vertellen over de klanken, weet dat er genoeg nieuwigheden in zitten van allerlei pluimage, ook van designers die ik niet ken, Ieder muziekgenre is min of meer tegenwoordig in het nieuwe klankenpalet.
 
er zijn dus 4 banken aan compleet nieuwe sounds gewijd ?
Ik ga er vanuit dat de 8 banken ( dmv. de welbekende demodump en 4 nieuwe banken erbij E t/m H ook bij die 17 ROM banken horen ?)

Betekend 4 en 8 is 12.... Waar bestaan die resterende 5 banken dan uit ? Nieuwe sounds ?

En ik hoef dus niet meer de bank a t/m h in mijn TI te droppen ? Die zitten er dus al in verwerkt ?

Zijn er nog nieuwere updates geweest ? Zijn er nog andere banken voor de virus b/c na die bank a t/m H ?????

Vond de demo's van de TI weer tegenvallen.... zowel losse patches als de full demo's....

Ik vind de prijs belachelijk, maar heb zo'n idee dat bijv; mensen die nog geen virus bezitten wel waar krijgen voor hen geld !

Moet zeggen dat ik de virus voorheen wel moeilijk vond wat betreft structuur en menutjes.... denk dat de TI wat ik zo op het eerste ( vergrote en ingezoomde) gezicht. Wel veel overzichtelijker is....
 
Origineel geplaatst door jaccis
er zijn dus 4 banken aan compleet nieuwe sounds gewijd ?
Ik ga er vanuit dat de 8 banken ( dmv. de welbekende demodump en 4 nieuwe banken erbij E t/m H ook bij die 17 ROM banken horen ?)

Betekend 4 en 8 is 12.... Waar bestaan die resterende 5 banken dan uit ? Nieuwe sounds ?

En ik hoef dus niet meer de bank a t/m h in mijn TI te droppen ? Die zitten er dus al in verwerkt ?

Zijn er nog nieuwere updates geweest ? Zijn er nog andere banken voor de virus b/c na die bank a t/m H ?????

Vond de demo's van de TI weer tegenvallen.... zowel losse patches als de full demo's....

Ik vind de prijs belachelijk, maar heb zo'n idee dat bijv; mensen die nog geen virus bezitten wel waar krijgen voor hen geld !

Moet zeggen dat ik de virus voorheen wel moeilijk vond wat betreft structuur en menutjes.... denk dat de TI wat ik zo op het eerste ( vergrote en ingezoomde) gezicht. Wel veel overzichtelijker is....

De antwoorden op je patchvragen staan een paar posts naar boven allemaal vermeld. Dus lezen is ook een vak.
Zoals al eerder is geantwoord op je patchvragen: Een demo is geen goede representatie van wat jij met zo'n machine kunt/wilt doen. Zo simpel is het gewoon.

Verder: Als je de prijs belachelijk vindt koop je hem toch niet....makkelijke oplossing lijkt me. Dit is de prijsvoering die Access al jaren voor hun synths heeft en ik zou dus niet weten waarom een Ti opeens 500 euro goedkoper zou moeten zijn.

Wat betreft de interface....zoveel knoppen zijn er niet eens bijgekomen dus verwacht echt nog maar dat zo'n 50% van de parameters gewoon nog steeds in menuutjes verborgen zit.
 
@jaccis: Waarom vind je die patches zo belangrijk?

Dat ding krijgt er f*cking 2688! :bekdicht: De kans bestaat gewoon dat als jij een patch from scratch maakt dat ie er al tussen zit :D Ik word al debiel van het zoeken tussen de 1024 stuks op m'n C. Ik hoop dat ze die toewijsbare categorieen een beetje fatsoenlijk uitgewerkt hebben in de plugin.

En trouwens, je hebt natuurlijk eigenlijk een onbeperkt aantal patches tot je beschikking, omdat de plugin ook direct .mid leest van je harde schijf als ik het goed begrijp.

Het is idd wel prettig dat je met die shift toets direct andere dingen kan benaderen. Ja ik weet dat het op een C ook kan, maar daar staat geen extra beschijving onder de knoppen, en bij de TI wel.
 
het leuke aan de TI plugin browser is dat je als je echt niet meer wijs raakt uit de klanken en je toch bepaalde klanken graag bijelkaar hebt (diegene die je graag hoort en veel gebruikt) dat je gewoon het onderste venster gebruikt om wat te gaan plukken uit de roms, die naar de bovenste bank schuift (waar je eerst de my patches bank selecteert).. en verzamelen maar :P
 
Origineel geplaatst door MikeJarod
Ik word al debiel van het zoeken tussen de 1024 stuks op m'n C. Ik hoop dat ze die toewijsbare categorieen een beetje fatsoenlijk uitgewerkt hebben in de plugin.
...
Het is idd wel prettig dat je met die shift toets direct andere dingen kan benaderen. Ja ik weet dat het op een C ook kan, maar daar staat geen extra beschijving onder de knoppen, en bij de TI wel.

Heb je bij de TI nu voor elk wissewasje die plug-in nodig? Of is hij toch nog goed standalone te bedienen??
M.a.w. waar heb je de plugin voor nodig -behalve natuurlijk het VST verhaal-?
 
Tuurlijk kan dat lacterus, het is zelfs eenvoudiger geworden met het nieuwe grotere scherm.

Het lijkt mij dat je meer in het scermpje ziet dus minder door scrollen van menu's....
 
Back
Top