Virus TI vertraagd + reviews?

Mjah ik vind die nieuwe demo's maar zo zo... Hier en daar een lekker soundje, maar het grootste deel heb ik niet zoveel mee. Ik ruik wel veel potentie om zelf aan de slag te gaan met programmeren.

Snap ook niet zo goed dat ze geen echte pakkende leadsounds oid in de demo's stoppen. Dan komen ze met een nieuwe superzaag, en ik hoor geen enkele _fatsoenlijke_ zaagtandlead of pad. Of zijn de sound designers bij Access zo slecht? :D

Niet echt een demo die je luistert en dan zo iets hebt van 'poe hee die mottik hebbuh!!!11'. Dat lijkt me nou net het nut van een demo, mensen lekker maken.
 
Die pad die op 1:54 begint is wel erg mooi vind ik, in de bright side demo. Wat me vooral opvalt aan die demo's is dat er meer hoog in lijkt te zitten dan bij de vorige virus modellen.
 
Origineel geplaatst door MikeJarod
Snap ook niet zo goed dat ze geen echte pakkende leadsounds oid in de demo's stoppen. Dan komen ze met een nieuwe superzaag, en ik hoor geen enkele _fatsoenlijke_ zaagtandlead of pad. Of zijn de sound designers bij Access zo slecht? :D

de zoveelste supersawlead dus? vertel me: wat hebben we daar aan?
 
ik heb liever duistere pads + moving emotions en ambient dingen :).. leuke leads zijn er genoeg, door m@ enzo:).
 
Origineel geplaatst door Sycorax
de zoveelste supersawlead dus? vertel me: wat hebben we daar aan?
Daar gaat het me niet zo zeer om ;)

Access breidt de oscillators uit met een superzaag, blijkbaar was daar vraag naar. Ik heb begrepen dat de Access mailinglist redelijk betrokken is geweest bij het opperen van nieuwe features voordat de TI gebouwd werd. Het eerste wat Ben Crosland zei in het filmpje van NAMM was zoiets als 'iedereen is vast erg benieuwd hoe de hypersaw klinkt'.

Dan zou je toch verwachten dat ze die ook laten horen in een demo :confused: Dat is niet meer dan logisch. Dat ben je toch wel met me eens?
 
Origineel geplaatst door Baal-Zebub
Als ik die demo hoor dan denk ik dat m'n geld ergens anders heen gaat. Wat een prutsers.

Jongen toch ! Keuze zat ! Even opsommen wat je voor het mooie bedrag van 2.350€ allemaal 2dehands ken kope :

- JD990 >>>>> 400€
- Q >>>>>>>>900€
- Supernova II>>1000€
- NL1, 2 & 3 >>>400€ tot 1200 €
-...
Je moet werkelijk halfgaar zijn om zoveel geld uit te geven aan een splinternieuw toestel dat bij het verlaten van de shop meteen 30% in waarde is gedaald ! De enige haalbare reden volgens mij is als je BTW-plichtig bent en fiscaal gezien onder bevel van je boekhouder dringend onkosten moet maken. Als je 6 maand kan wachten vind je de Ti geheid ergens voor bijna de helft van de prijs.

Origineel geplaatst door Sycorax
de zoveelste supersawlead dus? vertel me: wat hebben we daar aan?

Inderdaad. Al wie nu nog een track maakt met die supersaw wordt al bij de deur afgeknald bij de platenfirma.}:|

Origineel geplaatst door Roel
ach, een synth is een synth..

Als dit geen statement is !

Origineel geplaatst door CosmicDreamer
ik heb liever duistere pads + moving emotions en ambient dingen :).. leuke leads zijn er genoeg, door m@ enzo:).

Dan moet je denk ik o.a. bij Absynth wezen.
 
prijs wijziging:

Supernova's en Q's zijn geen donder meer waard dus je houdt geld over! 500/600 ballen ofzo...

Maar gasten, die hypersaw ga je toch niet alleen gebruiken voor supersaw leads?
Wat voor gruwelijke pads moet je daar niet kunnen maken, flikker er nog ene wavetable door heen....Lijkt me een lekker bewegende pad.

Ik denk dat dat wel geinig is, met je XT layeren zal volgens mij niet hetzelfde reultaat op leveren als mudulaties van
1 bak zelf....

Tja of het het geld waard is moet je zelf weten maar volgens mij was een KC of een Qkeys ook gewoon 2100 euro
o.i.d.
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
prijs wijziging:

Supernova's en Q's zijn geen donder meer waard dus je houdt geld over! 500/600 ballen ofzo...

Maar gasten, die hypersaw ga je toch niet alleen gebruiken voor supersaw leads?
Wat voor gruwelijke pads moet je daar niet kunnen maken, flikker er nog ene wavetable door heen....Lijkt me een lekker bewegende pad.

Ik denk dat dat wel geinig is, met je XT layeren zal volgens mij niet hetzelfde reultaat op leveren als mudulaties van
1 bak zelf....


Heb je wel eens een XT gehoord dan? Deze machine blaast het dak van je huis. Dus een XT vergelijken met een virus-TI lijt mij een beetje overtrokken. Maar die hele access is letterlijk een vette virus. Geef mij maar een c of b en nogmaals dont fuck with the XT. :doei:
 
@justin, ik geloof zeker dat de XT een vette bak is hoor, maar ik bedoel dat het anders is als osc's elkaar beinvloeden.

als in de ti, wavetable's en hypersaw die dezeldfe modulatie sources hebben en door de zelfde filters gaan geeft misschien wel een extra klankkleur die je niet bereikt door een JP80x0 en b.v. XT te layeren.....

Is toch niet hetzelfde? Dat bedoel ik, ik vergelijk een XT niet met een Ti appels en peren....
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
Supernova's en Q's zijn geen donder meer waard dus je houdt geld over!

Ik denk dat we een onderscheid moeten maken tussen geldelijke (marktwaarde) en muzikale waarde.
Voor mij persoonlijk is een Virus C, B of een Supernova, of een XT of om het even welke synth of muziekinstrument van zéér grote muzikale waarde. Ik wil ze allemaal.
Het is toch wat ik zeg. Ik ben er nog niet eens in geslaagd om met mijn nieuwste aanwinst, de ION verder te raken dan de presets. 512 stuks. Eer ik dat apparaat helemaal heb uitgeput zijn we 10 jaar verder. En dan nog! See wot I mean ?
Daarom koos ik ook voor de ION naast alle andere (bruikbare) VA's. Topsound én betaalbaar.
Maar er kan gerust nog een XT, een Q, een Virusje of een Jp'tje bij. En de NL3 wil ik ook nog wel. En oh...een Voyager en...en een Neuron. En een MKS80 (die ik ooit met m'n stomme kop heb verkocht) en een Microwave (ook verkocht...dom dom) en een Juno 106, 2,...Jx10,D50, TG500... SY99,...allemaal stomweg verkocht...dom dom dom.
Ja toen was ik ook nog goedgelovig. :dubbel:
 
skeletvm je hebt wel gelijk hoor, dat klinkt allemaal lekker maar ja waarom kopen mensen elke 3 jaar een nieuwe wagen?
die ouwe bmw5 serie rijd ook super lekker maar de nieuwe heeft i-drive nou en allerlei mensen krijgen daar weer
een stijve piemel/natte doos van en die MOETEN er weer 1 hebben....

allemaal geiligheid......
 
Origineel geplaatst door Baal-Zebub
Als ik die demo hoor dan denk ik dat m'n geld ergens anders heen gaat. Wat een prutsers.

Jamaar :P Dat zijn de "prutsers" die voor jou onvoldoende machtige geluiden hebben gemaakt he. die TI kan wel wat meer aan :P dit is zo meer bijna de "broadway" kant.

Als ik in muziekwinkels ga dan worden er ook altijd zo'n demos gegeven. Komt omdat die gasten allemaal zo'n beetje in de jaren 80 leven :) niks mis mee voor mij persoonlijk he
 
Mischien ben ik wel de enigste op dit hele forum. Om eerlijk te zijn kijk ik weinig naar opties maar kies ik mijn instrumenten uit naar klankeigenschap en synthese vorm.

Een waldorf xt kun je beter vergelijken met een oldtimer die niet meer gemaakt wordt,met een motor waar je menig nieuwkomende auto mee wegblaast. Dat is de reden dat ik een XT bezit en omdat het een wavetablesynth is met een UNIEK geluid.

Die hele virus reeks kun je maar beter vergelijken met de hele BMW,Seat Ibiza & VW golf serie. Om de zoveel jaar komt er weer een nieuwere versie uit,beter en mooier,althans dat is wat men moet verwachten. Natuurlijk is wel kortzichtig om een synth met een auto te vergelijken aangezien een synth zoveel meer bied.

Snap dan ook niet dat zoveel mensen een JP8000 wegdoen,de klank in mijn ogen is juist de reden waarom ik een jp8000 zou houden. Ik ben zeker geen type die het nieuwste van het nieuwste zou willen hebben. Gezien de setup die ik inmiddels bezit zou ik qua klankeingenschap niet eens weten wat ik in mijn hele leven qua synths nog zou moeten toevoegen. Het gaat mij gewoon om de klankeigenschap & synthese vorm van een synth. Wat zou ik met een virus TI moeten doen als ik een Virus B zou hebben,zou het werkelijk niet weten. Mischien komt hier de vergelijking met een auto weer te boven?

Maar goed iedereen bepaald dat maar lekker voor zichzelf.

Stel je hebt een
VA. synth,FM synth,Wavetable synth & Modular wat zou je dan nog moeten wensen? Zou het mijn god niet weten.
 
ik kies mijn synths uit op basis van klankeigenschappen en gebruiksgemak,
als ie de klanken kan maken die ík wil op de manier die ik wil... dan zou ik zo'n synth kopen
(daarom heb ik ook heel weinig synths!)
 
ik maak voor mezelf een het onderscheid: analoog of digitaal. Is het analoog, dan heeft het een meerwaarde, en in ieder geval een redelijke bodemprijs. Analoog verouderd in mijn ogen dan ook eigenlijk niet, misschien de sound an sich, maar dat is persoonlijk en eigenlijk niet te voorspellen. De een vind een Moog de bom, de ander niet. Kwestie van smaak.

Is het digitaal, dan kan een computer het nu of binnen enkele jaren beter en gemakkelijker. Dus is het uitgangspunt om het op de computer te houden. VA en FM hebben dus een economische achterstand. Het nadeel van puur software is dat de afschrijving het eerste jaar bijna gelijk is aan de aanschafprijs. Software in een kastje, zoals een Virus, zal pas in waarde dalen als er een nieuwe uitkomt. Punt voor bijvoorbeeld Microwaves en XT's omdat daar geen nieuwe van uitkomen, en dus verouderen en in prijs dalen naarmate onze oortjes verwend raken aan betere geluidskwaliteit (oftewel de sound verouderd). Een softsynth is daarom ook een slechte investering (maar je wilt er mee werken en dat kost wat).

En dat is mijn punt met de Ti wat betreft economische (!) waarde: de afschrijving zal harder gaan naarmate er meer op software-basis gewerkt wordt. Wat niets zegt over de kwaliteit van het ding! Die audio's op de access site zijn best erg vet, veelzijdig en zeker bruikbaar.
 
Laatst gewijzigd:
Net (17 mei) nog maar eens ff kontakt gezocht met Access - nu zelfs helemaal GEEN richtlijn of datum wanneer de TI-serie uit komt. Men wilde niet inhoudelijk reageren op mijn vraag of hij nog Q2 danwel Q3 zou uitkomen, behalve dat de testfase nog steeds loopt.

Daarop heb ik teruggereageerd dat als de testfase nog steeds loopt of men dan kan bevestigen dat ze of nog steeds tegen problemen oplopen, of dat ze niet weten hoe de problemen op te lossen waardoor er geen nieuwe release-richtlijn is te geven. ZIjn nog talloze andere reden te bedenken, maar die heb ik maar niet genoemd in de hoop in elk geval nog een reactie te krijgen hierop...

Ik hoorde dat er in sommige zaken al via pre-orders TI's besteld en betaald kunnen worden, misschien geen gek idee om dan toch eens even naar wat andere gear om te kijken zoals al eerder hier door anderen gezegd... Komt natuurlijk vaker voor dat nieuwe gear pas veel later dan aangekondigd uitkomt, maar Access slaagt er momenteel vooral in de eigen uitspraken van november/december 2004 en januari, februari en maart dit jaar elke keer weer op te schuiven, en vandaag zelfs zonder een nieuwe release-datum of richtlijn af te geven.

Je kunt je vankantiegeld waarschijnlijk dus aan iets anders besteden :mexico:

Rick
 
Zoals je misschien op de Access site gezien hebt, is er in juni een 4 dagen durende demo ergens in het land der Indianen. Misschien kan je daar uit kan afleiden dat ze in elk geval een heel eind zijn.

Maar ik heb recent ook nog een mail naar Access gedaan. Op de mailinglist hadden ze een tijd geleden gezegd dat als er nieuws was, dat de list het zou horen. Ik vond de toevoeging van de TI manual + 2 MP3 demo's + de demo in New York aan de Access site toch wel 'nieuws', dus heb ik ze daarop gewezen en gevraagd of ze iets konden zeggen over de voortgang.

Je raadt het al, na een week nog steeds geen antwoord....
 
Back
Top