Nieuw lid

marce

Stamgast
Lid sinds
8 juli 2002
Berichten
182
Locatie
Belgie
Hallo SynthFreaks,

Ik zal mij even voorstellen:

Mijn naam is marc , ben 44 jaar , invalide sinds vorig jaar,werkte
vroeger in een labo, en mijn hobby's zijn natuurlijk synthesizers en bonsai's.
Met muziek ben ik begonnen op mijn 16é, toen kocht ik mijn éérste elektriche gitaar en daarna mijn tweede , maar de sounds van de gitaren stond mij niet aan.Dus maar enkele effectprossesors gekocht en toen klonk mijn gitaar als een akoestische hoorn ( dat was gewoon prachtig 28 jaar geleden).Ik ben getrouwt toen ik 20 was , en 3 dagen later kocht ik mijn éérste synth. Met een Crumar DS2 op bus en tram was toen geen lachertje , zo een zwaar ding , maar thuis was het leed vlug geleden toen ik mijn eerste stappen op op deze synth leerde.Daarna zijn er nog vele gevolgd , zoals een Arp 2600 ,Korg ms20 en ms50 , Yamaha Dx21 en Sy55, Korg m1 en m3r enz....
Alles bijeen heb ik al zo'n 35 verschillende synth's gehad tot nu toe,maar kan nogaltijd geen 5 akkoorden na elkaar spelen.Het meeste plezier dat ik had aan de synth's was maken van nieuwe klanken , dus met andere woorden , ben ik verslaaft aan geluiden en synth's programmeren.De meeste sporen die ik heb verdiend zijn de nieuwe klanken voor de Yamaha EX5 die ik gemaakt heb.Die zijn gratis op het net te vinden onder de naam marcE ( van marcE tot The end).
Spijtig genoeg ben ik vorig jaar heel erg ziek geworden en heb ik mijn synth's die ik nog had (EX5 en de Waldorf Q ) moeten verkopen omdat ik de kracht en de moed niet meer had om voor enkele uurtjes voor mijn synth's te zitten en om met plezier nieuwe klanken te maken.
De laaste weken voel ik me terug een beetje beter en heb ik nu weer een synthje staan ( MS2000) en ben weer terug nieuwe klankjes aan het maken.Binnenkort, als alles goed gaat koop ik me wel terug een tweede bij.

Voila, dit is een kleine kennismaking met mij , het zou zelfs kunnen dat hier enkele mensen op dit forum mij kennen ( de bezitters van een EX5).

Met vriendelijke groeten,

marcE uit Belgie
 
Welkom Marc,

Spijtig te horen dat je invalide bent geraakt.
Vet dat je bonsai's hebt. Ik heb soms getracht deze hobby ook uit te oefenen. Maar ja geen geduld he.

Heb je foto's van die bonsai's daarna gaan we wel over synths praten :)
 
welkom!
 
Hallo en welkom.

Ik heb nog zo'n jaar of 5 op een bonsaikwekerij/handel gewerkt. Maar tegenwoordig hou ik me ook alleen nog maar met synths bezig.

En er komen steeds meer Belgen bij, gezellig :)
 
Hallo vrienden,

Dank voor deze vriendelijke verwelkoming.
Twin-X , hoe moet ik die foto's posten van mijn bonsai tuin???

Groetjes,
marcE
 
Hartelijk welkom! :)

Je kunt aan je post een gif of jpg bestand hangen, door even bij "Voeg een bestand of bijlage toe:" (bij het posten dus) de foto op je computer te selecteren.
 
welkom

welkom

naam genoot uit be
nou er is goed nieuws er is een goedkoperen versie op de Q
de micro q + een micro Q kb versie dus sla je slag
 
welkom. Nu komt nog de ontgroening dat weet je toch he?
 
Welkom op het gezelligste forum van Nederland en Belgie ! :)
 
Origineel geplaatst door marce
Hallo vrienden,

Dank voor deze vriendelijke verwelkoming.
Twin-X , hoe moet ik die foto's posten van mijn bonsai tuin???

Groetjes,
marcE

Ha ik zie t al meer synth kennis als web kennis.
We gaan daar wel een keer uit komen denk ik. Dan zal ik je uitleggen hoe alles moet.

Vermaak je je maar eerst een op het forum dan zien we wel verder.
 
Ha die Marc,

Goed om te horen dat het beter gaat en je weer lekker aan het knutselen bent. :)
 
Welkom welkom! Kun je zo'n bonsai nou gemakkelijk syncen?
 
Hallo, hallo , hallo........Tof , tof ,tof.......
Wat een ontvangst!!!!!!!!!!!!!!!!
hé Fuse , tof dat je hier ook bent , gaat geestelijk wel wat beter met me, maar lichamelijk nog niet.
Ik post één dezer dagen wel een fototje van mijn tuintje.
Groetjes,
marcE
 
op aanvraag

op aanvraag

Voila , hier op aanvraag , mijn bonsai tuintje.

Groetjes,
marcE
 
Nog relaxter, dat heb je mooi voor elkaar :okdan:
 
Welkom tuinman! Als je niets te doen heb dan ken je bij mij aan de slag want ze hebben van het weekend wat struiken uit m'n voortuin geroofd.

Verder vindt ik het patchen ook vaak leuker als het sequencen. Gebruik hiervoor een Nord Modular.

Greetz,

Yawgmoth
 
Wat voor een prijs zat er noui aan die korg ms20/50 toen jij hem kocht?
 
Back
Top