nieuw hier: synth met mooie orkestgeluiden

embryo

Nieuwkomer
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
5
Hoi iedereen,

ik ben een gast van 22 jaar uit België.
Ik heb geruime tijd in enkele bandjes gespeeld als zanger. Tot 2.5 jaar geleden trad ik toch wel elke week op. Muziek is dan ook mijn passie geworden.
Op mijn laatste optreden heb ik ernstige oorbeschadiging opgelopen waardoor ik nu tinnitus en hyperaccusis heb. Ik ben dan ook al meer dan 2 jaar niet meer kunnen uitgaan/ café gaan, enz.
Het eerste half jaar was ik nogal down en ben ik niet echt veel buitengekomen.
Ik moest stoppen met muziek maken.
Een beetje later ben ik (heel rustig) beginnen jammen op een speelgoedpiano'tje dat hier nog op zolder lag. Zo heb ik dan ook mijn eerste nummers gemaakt. De klank van de piano zuigt nogal, waardoor je mijn vraag wel voelt aankomen.
Ik ben enkele maanden geleden naar een muziekwinkel gegaan om samen met een vriend een gitaar te kopen (fender telecaster(l)) en daar was iemand op een Roland Fantom G aan het spelen. Holy crap...! Toen ik dat hoorde MOEST ik gewoon een piano kopen.
In juli ga ik dus een maandje werken voor een synth.

Ik weet dat jullie waarschijnlijk niets anders horen maar toch: Welke synth past het best bij mij?
Ik wil graag echte pianoklanken
Mooie strijkers. Zowel samenklanken (orkest) als apart viool/cello/...
uiteindelijk moet daar niet veel meer opstaan. Een vette fake gitaar is altijd mooi meegenomen. (zoals bij bvb Roland rd 700)
Ik zou graag ergens rond de 1500 euro willen besteden. Hetzij nieuw, hetzij tweedehands.

Zoals ik eerder zei ben ik er mij wel van bewust dat jullie deze vragen vaak krijgen, maar ik ben echt een leek op vlak van piano e.d.

Alleszinds merci.

Ps.: als het niet stoort plaats ik dit tekstje ook in een ander topic omdat hier mss niet echt veel volk komt kijken?

Ciao
 
nog een kleine vraag hierbij:
Ik heb bij de reeks van Roland RD700 (sx) mooie strijkers gehoord via youtube maar er stond iets bij van 'patch'. Moet je dit apart erbij kopen?
 
voor jou budget is er redelijk wat mogelijk, een Motif ES of Fantom X kunnen wel werken. Een S90 zou met jou budget niet gaan, maar een Motif 8 wel. Qua orkestgeluidjes blijft het alsnog een sleutelen met effecten, droog klinkt dat toch nooit ergens naar.
 
Wekomst
Patch betekend: parameter instellingen. Dwz dat je door met alle parameters(instellingen)zelf een geluid kunt maken. Bv piano,strijkers,blaasinstrumenten,gitaar enz.
 
... maar er stond iets bij van 'patch'. Moet je dit apart erbij kopen?

Niet om bijdehands te doen maar als je de elementaire basiskennis nog niet onder de knie hebt, dan lijkt het me verstandiger om eerst wat kennis op te doen vooraleer je je duurverdiende euro's uitgeeft. Zo vermijd je alvast een miskoop.

Het synthforum is zeker een goeie informatiebron en vergeet ook niet op http://www.synthwiki.nl/ te kijken.
 
kurzweil zou ik zo zeggen ; fantom zuigt

wat een argumenten :gaap:

Kurzweil is ook niet alles. uitbreidingen zijn minstens even kostbaar, de interface en sequincer ingewikkelder, het gewicht van de machine zeker groter, de polyfony zeker kleiner. enz
 
op gebied van HARDWARE ROMPLER is dit qua kwaliteit gewoon beste dat er is; neen geen polyphonie, gemak of snufjes, maar beste geluid. Ik ben van mening dat je beter iets koopt waar je nog jaren plezier aan hebt, dan iets eenvoudig, maar brol, en dat je binnen jaar beu bent.
over de schijnbaar mindere polyphonie van kurzweil zijn al veel discussies gehouden, tkomt er altijd op neer dat de effectieve polyfonie van roland een stuk minder is dan ze laten uitschijnen.

ik heb al beetje alle romplers uitgeprobeerd, en ik vind ex5, k2500/K2600 en pc3 gewoon beste qua geluid. de karma en triton sucken qua geluid maar hebben die karma-optie. prijs kwaliteit
 
v
op gebied van HARDWARE ROMPLER is dit qua kwaliteit gewoon beste dat er is; neen geen polyphonie, gemak of snufjes, maar beste geluid. Ik ben van mening dat je beter iets koopt waar je nog jaren plezier aan hebt, dan iets eenvoudig, maar brol, en dat je binnen jaar beu bent.
over de schijnbaar mindere polyphonie van kurzweil zijn al veel discussies gehouden, tkomt er altijd op neer dat de effectieve polyfonie van roland een stuk minder is dan ze laten uitschijnen.

ik heb al beetje alle romplers uitgeprobeerd, en ik vind ex5, k2500/K2600 en pc3 gewoon beste qua geluid. de karma en triton sucken qua geluid maar hebben die karma-optie. prijs kwaliteit zou ik eerder opteren voor een jv2080/1080 dan voor een fantom.
 
Back
Top