vers lid

trancemo6

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 juni 2006
Berichten
614
Hi, ik ben hier nieuw, alhoewel ik al wat langer speel met pctjes en synths. Zo ongeveer sinds 14 jaar geleden met muziek bezig, mits enkele malen half opgeven. Ik heb en had namelijk niet het budget om er echt iets geweldig van te maken alhoewel ik vind dat ik in de juiste richting aan het varen ben.

Synths die ik nu heb/gebruik: Korg Legacy Collection, JP 8080, JX 305, Sytrus, Superwave P8, een of andere gratis Nord lead clone.

Hardware: Een behringer mixertje, een emu 0404, een studio projects B1 mic met Behringer 'tube' preamp, een Antares Avp-1 Vocal Producer, een Boss VT-1 voice transformer, een goedkoop digital delay pedaaltje, Yamaha active nearfield monitors, een actieve sub van yamaha, een Creative Prodikeys toetsenbord en een 10 a 12 seconden regenstok

PC: P4 2.8 Ghz met HT, 768 Mb ram, een kleine hd en eentje van 250 Gb

Software: Zwaar verslaafd aan FL Studio, Gebruik ook Garritan Personal Orchestra (die trouwens heel net klinkt, maar die compressie nodig heeft om goed hoorbaar te zijn volgens mij.), Slayer, nog wat van de FL studio toestanden zoals beatslicer e.d. Bezit van ongeveer zowat alles wel een LE of light version die ik ergens kado bij heb gekregen.²

Sample collectie die ik gebruik: The Blue Box Sound effects collection of zoiets, ben niet thuis dus kan het niet nakijken.

Synth die ik graag zou kopen: Virus TI of een of andere lekkere minimoog voyager of die nieuwe van moog met die zang en gitaartoestanden. En ook de vengeance soundsets voor mijn 8080 en de Korg legacy collection

²: Mensen hoe houden jullie het vol om met Cubase te werken, dat is toch uren verspilling aan opstellen van uw omgeving eer ge kunt beginnen elken male? Het kan ook aan mij liggen. Waarschijnlijk trouwens.

Eerst wat gitaar proberen spelen en theorielessen, maar niet genoeg inzet. De keyboard thuis was leuk al van heel jong was toen een Roland met maar 16 sounds en 16 ritmes; zo van die geluiden en ritmes waar je toen al niet veel om niet niets mee kon behalve tokkelen, waar dan bovenop kwam dat het niet aanslaggevoelig was, dus ik was heel teleurgesteld na heel erg korte tijd.
Ik begon met wat trackers (scream, Impulse, Fast, Xt, Mod), kocht om de haverklap een nieuwe goedkope geluidskaart en probeerde wat met mijn Korg DW 8000 die ik heb verkocht (domste wat ik ooit gedaan heb), ik kocht een MC303, die ik hardstikke leuk vond voor ik het kocht, en daarna al snel vond niet zo lekker, met Cakewalk en een DB50XG wat geprutst die DB50XG is ook weeral weg. Toen met Rebirth, daarna met Fruity loops. Dan effe laten liggen, maar sinds een tijdje nu terug volop bezig. Laatste tijd speel ik ook af en toe wat impro toestanden op mijn vaders heuse piano die trouwens al eventjes vals begint te staan. Niets dat een ongetraind oor horen kan, doch toch. Wat deuntjes eruit halen die mijn vriendin leuk vind en wat samenspel met pa die viool, altviool en elektrische viool speelt, doch ook fluiten heeft waar ie overigens niets mee kan. Mijn ma was vroeger een balletdanseres, maar die haar carriere was op een bepaald moment echt wel duidelijk voorbij. Ouders gescheiden, leeftijd 29 jaar.

Owkee nu moet ik echt stoppen, want ik begin het gevoel te krijgen een cv aan het schrijven te zijn. :erm:
 
Hoi welkom! Ik vind cubase ook helemaal niets... ik gebruikt het dan ook alleen als midi sequencer. Hoef geen RSI te krijgen....
 
Origineel geplaatst door richard2000
Welkom :biertje: , enne cubbie, sja ik ben er bijna mee opgegroeid, ik weet niet beter8o)

Ik heb er niets tegen hoor, ik zie daar de mooiste resultaten uit komen, maar ik wil een manual in boekvorm die ik in mijn armen kan houden zonder spierkramp te krijgen na 15 minuten, als je snapt wat ik bedoel. Ik bedoel maar prutsen en onder dat menuutje, en allemaal in mijn ogen heel erg tegennatuurlijk gekozen plekken en manieren om tewerk te gaan. Tegenover de anderen misschien een van de compleetste sequencers, maar niet de simpelste om te leren.

met andere woorden: het siert je enorm dat je dit meester bent.
 
:mexico: Ola, gringo!
 
mijn vers lid is in een gewoon lid veranderd... laat ik het maar gauw opeten voor het slecht wordt of beschimmeld.:D
 
ondertussen ben ik vintage lid. soms vraag ik me af waar die tijd is gebleven dat ik met een P4 probeerde te werken (ver weg hopelijk)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top