Handclap

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De beste klapper is nog steeds die van Simmons. Realistisch , met humaniser en noisegenerator
(jeweetwel, voor zo'n volle zaal) en: lekker aan
de knopjes zwengelen!
Wat dacht je van: Spiksplinternieuw in doos met garantie?
Roept U maar!
 
Ik ben best wel geïnteresseerd. Maar zou wel eens willen weten hoe die Simmons klinkt/eruit ziet, en wat ie nog meer kan. Het merk Simmons zegt me nl. helemaal niets (sorry), dus ik heb geen idee waar het over gaat. Heb met Google gezocht, maar ik kan hier niet veel over vinden. Enig idee of ze een website hebben?
Thanks...Rini
 
Simmons: De meest bekende fabrikant van elektronische drums in de jaren 80.
Het bedrijf van Dave Simmons introduceerde in 1980(81?) de wereldberoemd geworden
Simmons V Drumkit, herkenbaar vanwege de 6-hoekige pads.
De Simmons ClapTrap is speciaal ontwikkeld voor opnamestudio's voor gebruik in disco-
produkties. Voor die tijd werden gewoon extra mensen ingehuurd om op de maat mee te klappen.
De ClapTrap III was voorzien van alle mogelijkheden om te triggeren: handmatig, automatisch met
snelheidsregelaar, footswitch, external triggerpuls vanuit drummachine of sequencer, of via een
audio-input (bijv. snare-drum microfoon). Professionele bak dus!
Behalve zeer realistische klappen variaties mogelijk van platgetrapte kikker tot tsjoe-tsjoe trein.
Te horen op duizenden disco- en dance- opnames uit die tijd en ver erna. En bij mij thuis.
:doei:
 
ik ken echt duizende claps van disco platen alleen welke is het dan ?

weet niet iemand een titel of zo die ik kan opzoeken ?
(of kan samplen ???)

in google kom ik namelijk ook niet echt verder

txs alvast !
 
Klinkt aardig: sample van de ClapTrap. Net zoiets als: "Ik hoef geen MiniMoog, ik heb al een sample."
Aangezien de Claptrap met de hand gevariëerd ingesteld kan worden, klinkt het dus steeds even anders, vooral als je de humaniser funktie gebruikt.
Zoeken met Google kun je w.s. wel vergeten. Dave Simmons is voor zover ik weet nooit op het net geweest. In 96 heb ik voor het laatst kontakt gehad en sindsdien is hij spoorloos.
 
txs senso !

maar ik ben me erg bekend met realtime knopjes en de meerwaarde ervan ;)

ziet er leuk uit !

nu nog horen hoe ie klinkt
 
hehehehe cool !

echter ik zit in r'dam !

ik ga dit weekend wel effe me sample cd's doorzoeken

moet ie wel tussen zitten denk ik !
 
p.s. CraZ heeft er eentje van Senso gekocht en hij was dus echt splinternieuw.. In doos, met plastikje er nog omheen, met manual, met taai-rep (of hoe schrijf je dat?) om de kabel en al.. En dat voor een hele oude bak...

p.s.2. Mocht je ooit weer contact hebben met Dave, laat het me dan weten... Als er twee kamertje zouden zijn met in de ene Robert Moog en in de andere Dave Simmons dan zou ik naar Dave lopen.

p.s.3. Ik ga nu een lekker Whopper met 2 crispy Chickens eten... http://www.whopper.nl/fun/slotmachine/lose.html
 
Tie-Rap?
 
tie wrap?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top