Waar is mijn midi-poort???

Daftmax

ENorm Lid
Lid sinds
15 februari 2002
Berichten
634
Locatie
Twente
Heb mijn oude computer terug met een vervangen moederboard en processor, maar sindsdien ziet hij mijn midi-interface (via joystick poort) niet meer. Ik kan bij Cubase en stand-alone softsynths geen midipoort meer selecteren. Eerder was het gewoon: kabel aansluiten, keyboard aansluiten, spelen maar.
Is er een instelling die ik over het hoofd heb gezien ofzo???? :confused:
 
Waar in de BIOS kan ik dat vinden??? Heb ff gekeken maar ik zie geen "gamepoort" of iets dat wijst in die richting.
 
yep, of "(PCI) I/O (Port) Configuration" o.i.d.

En dan moet je in Configuratiescherm->Systeem die poort ook kunnen zien. zo niet dan wellicht ook de soundcard drivers herinstalleren. de "game poort als midi poort" truuk is geen standaard Windows feature en behoeft dus een (third-party) driver.
 
Als het een onboard soundcard is dan moet je inderdaad in het BIOS kijken, zien of die 'onboard sound' wel geactiveerd is.
Maar als het een aparte kaart is, gewoon de drivers installeren?
 
Ik heb ik de BIOS gekeken en de standaard geluidskaart is ingeschakeld. Van mijn eigen geluidskaart (Audiotrak INCA 88 ) heb ik de driver opnieuw geinstalleerd, maar geen resultaat!!! =(
 
i hate it when this happens!
net zo'n miniserie, als het spannend wordt issie afgelopen en kan je weer een week gaan wachten op de ontknoping...


Daftmax, tell us how this story ends! please!!!!!


ik gok op iets met de bios.....
 
Midi in en uit omgedraaid?

Ik ben zelf geen fan van midi via joystick vanwege bar slechte midi timing ervaringen.
Die nieuwe moederplank heeft toch ook USB?
 
Sorry voor het wachten. ;)

Ik heb in Integrated Peripherals de "OnChip Legacy Audio" op enabled gezet.

Ik heb geen idee waar het goed voor is, maar ik heb nu dus weer MIDI.

Ik heb trouwens met MIDI via de joystickpoort nooit timingproblemen gehad hoor. En ik heb ook een USB MIDI interface (M-Audio Midisport Uno) maar die is voor mijn nieuwe computer (die is nu in reparatie). Ik kan er niet zo goed tegen als eerst iets wel doet en daarna niet meer. Daarbij heb ik een Akai ME30PII patchbay en met die USB interface werkt ie niet. Ik moet de synth dan rechtstreeks aansluiten op de interface ipv via de patchbay (wat veel flexibeler werkt).

Maar ik heb al weer een volgend probleem: de INCA valt na een paar minuten stil!!!

Geen geluid en geen midi meer!!!!

:stupid

Om gek van te worden!!!!
 
Back
Top