Raad de synth.

Bass Bizarre

Stamgast
Lid sinds
13 juli 2003
Berichten
121
Ik heb hier een stukkie muziek, en wil eigenlijk wel weten met welke synth het is gemaakt.
Met een JX-3P kom ik nog t meest in de buurt eigenlijk. Dacht zelf aan Vermona ofzo???

het is overigens het achtergrond geluidje. met dat melangolische melodietje.
 

Attachments

  • flappie.mp3
    857,1 KB · Bekeken: 50
Re: Raad de synth.

Origineel geplaatst door Bass Bizarre
met dat melangolische melodietje.

Als deze twee tonen een melodie vormen ben ik Mozart.

Dit geluid kun je met elke analoge synth nabouwen. Voorwaarde is dat de LFO een blokgolf kan afgeven.
 
Re: Re: Raad de synth.

Re: Re: Raad de synth.

Origineel geplaatst door Pim
Als deze twee tonen een melodie vormen ben ik Mozart.

Dit geluid kun je met elke analoge synth nabouwen. Voorwaarde is dat de LFO een blokgolf kan afgeven.

ja okay maar anders had je niet geweten welk geluidje ik bedoelde, ik heb hem ook geprobeerd na te bouwen, maar kwam wel in de buurt maar was niet precies t zelfde, dus vandaar dat ik wilde weten welke synth het precies is, of is daar niet achter te komen. En trouwens beter post je ff een voorbeeld van jou, kan ik gelijk kijken of ie een beetje t zelfde is.
 
Nogal moeilijk te horen he, omdat vriend Aphex Twin het lekker vol gepropt heeft met geluidjes. En ik denk ook niet dat dit geluid karakteristiek is voor een bepaald soort synth. Je kan beter ff opzoeken wat A T in die tijd voor synths had, en daar vervolgens het uit herleiden. Gaat nog een klus worden trouwens, want zijn kitlist is een van 's werelds best bewaarde geheimen zo lijkt het...
 
Re: Re: Re: Raad de synth.

Re: Re: Re: Raad de synth.

Origineel geplaatst door Bass Bizarre
En trouwens beter post je ff een voorbeeld van jou, kan ik gelijk kijken of ie een beetje t zelfde is.

Ik ben Mozart, weet je nog? Hij wordt nooit hetzelfde.
 
Maar als je zo'n genie bent kun je t toch proberen. Je hebt alleen maar alles te verliezen.........
 
t klinkt eigenlijk gewoon als een ontstemd blokgolfje dat gefilterd is,met een beetje resonantie...
 
Re: Re: Re: Re: Raad de synth.

Re: Re: Re: Re: Raad de synth.

Origineel geplaatst door Pim
Ik ben Mozart, weet je nog? Hij wordt nooit hetzelfde.


Kale Mozart..................:D
 
Hier nog eentje uit 1989, zat het zelfde geluidje toen ook al in, ik weet bijna zeker dat het 1 en de zelfde synth is.
 

Attachments

  • univ.mp3
    554,7 KB · Bekeken: 47
Back
Top