Synth klank 'namaak' bedrijf

Arjan FTM

Stamgast
Lid sinds
1 februari 2008
Berichten
133
Locatie
Breda
Ik moet voor een opdracht voor een klant een synth sound namaken, waar ik in de buurt kom, maar net niet helemaal. (ik leef blijkbaar toch teveel van de presetjes.....)

Nu meen ik me te herinneren dat ik ooit een artikel in (volgens mij) de Interface heb gelezen over een Nederlands bedrijfje dat oa synth sounds 'op bestelling' namaakt.

Weet iemand welk bedrijf dit is? En is het überhaupt zo dat ik dat gelezen heb? :-P

Óf natuurlijk: is hier iemand die het leuk vindt om op basis van een voorbeeldje een sound voor me na te maken? Moet wel spot on zijn, maar hoeft ook niet voor niks.
 
Zet je verzoek gewoon hier neer tenzij het onder een NDA zit of ontzettend genant is, tenzij het echt rocket science is zullen we er vast wel in de buurt kunnen komen.
 
Zou kunnen dat je ons (Sonar Traffic) bedoelt. Onze diensten zij wat uitgebreider dan wat je beschriijft, maar goed kans dat we je kunnen helpen met jouw vraag. Stuur Ff Pm? Of mail allert@sonartraffic.nl
 
Overigens beweer ik zeker njet iedere Sound perfect na te kunnen maken en dat heb ik nooit beweerd ook. Ook niet in de Interface.
 
Het valt inderdaad onder een NDA Yoozer, maar dank voor je reactie.
Ik heb Allert een mailtje gestuurd. Hopelijk kunnen zij me helpen!
 
Een uitdaging in sounddesign/synth programming is altijd leuk.

Zo'n vraag intrigeert toch ook. Je hebt kennelijk een voorbeeld geluid van iemand die vraagt of je dat exact kunt reproduceren. En een sample van de bron maken/gebruiken is kennelijk niet de bedoeling.

Een exacte reproductie zal vast lastig worden. Zelfs als je exact dezelfde apparatuur/tools ter beschikking hebt. Daar zitten meestal al heel veel variabelen in. Een beetje synthesizer heeft bijvoorbeeld al meer mogelijkheden dan je in je leven gaat ontdekken. En er is een bijna oneindige variatie in tools en technieken. Dus exact zal het vast niet worden. Maar een goede benadering lukt vaak wel.

Maakt het wat uit welke tools (synthesizer(s), effect(en) etc gebruikt worden? En is het voorbeeld dan een sample? Of een stukje uit een track?

En wat heb jij dan weer nodig als resultaat? Een beschrijving van hoe het eindproduct tot stand is gekomen? Of 1 of meer patches voor specifieke synths/effecten? Ik neem aan: niet een stukje audio (track/sample)?

En dit alles kennelijk onder NDA? Wat mag je dan wel delen, zodat iemand je verder kan helpen?

Ik wil best vrijblijvend eens kijken of ik je kan helpen. Stuur eventueel een PM.

Succes in elk geval!
 
Back
Top