Ruimtegebrek en set-up: wat zou jij doen?

Het belangrijks is dat er voor je neus staat wat je veel nodig hebt/gebruikt. In jou geval dus je midi keyboard. Dus die op de A locatie zetten en de minder belangrijke dingen naar de periferie van je bureau.
 
Een lade is het antwoord. Maar die mag inclusief keyboard niet te dik worden (dus je bureaublad te hoog) anders gaat het ten koste van de ergonomie. Ik spreek uit ervaring want heb om die reden een op maat gemaakt bureau kunnen afvoeren (lang, lang geleden)

De aangehaalde optie met een rolbare keyboard Z-stand lijkt dan een goede; dan heb je geen plank waarvan je de dikte moet meerekenen.

Mijn eigen oplossing is de grote toetsen aan de zijkant zetten, haaks op mijn werkplek. Dus jezelf 90 graden draaien om echt piano te kunnen spelen (ben ik toch zeer matig in), en een kleiner klavier op het bureau om snel wat te kunnen pingelen tijdens het produceren.
 
Koop een 25 erbij voor de simpeler partijen...

Dat vind ik een verfrissend idee. Die L-vorm kan ik realiseren, maar met 1 keyboard moet ik steeds draaien van het keyboard naar het beeldscherm. Een simpel keyboardje voor het jammen zou dat oplossen. Als ik wat heb, kan ik dat dan serieus inspelen. Leuk, dank.

Meubelpaneel van de bouwmarkt en 4 poten van Ikea.

Daar kijk ik ook naar.

Ik werk regelmatig thuis en dus belangrijk om het Buro op normale hoogte te houden, waardoor een la eronder niet werkt.

Dat merk ik nu ook al. Die Impulse 61 is in elk geval te dik. Een eenvoudiger midi-keyboard kan misschien wel, maar die moet ik dan tweedehands kopen. Je set-up ziet er fraai uit zo 😍

Misschien is een verrijdbare standaard iets. Die haal je te voorschijn zodra je het klavier nodig hebt.

Ik doe alles met het keyboard en ik speel alles in. Die wil ik dus sowieso binnen handbereik hebben. Voor gewoon partijtjes inspelen werkt het nu wel, maar ik zit er gewoon niet lekker voor. Ik mis het pianogevoel, lekker zitten en spelen.
Het belangrijks is dat er voor je neus staat wat je veel nodig hebt/gebruikt. In jou geval dus je midi keyboard. Dus die op de A locatie zetten en de minder belangrijke dingen naar de periferie van je bureau.

Ja, maar ik heb ze alle drie nodig 😀 Ik gebruik ze allemaal evenveel en de rest heb ik al weggedaan.
Mijn eigen oplossing is de grote toetsen aan de zijkant zetten, haaks op mijn werkplek. Dus jezelf 90 graden draaien om echt piano te kunnen spelen (ben ik toch zeer matig in), en een kleiner klavier op het bureau om snel wat te kunnen pingelen tijdens het produceren.

Daar kom ik nu ook op uit. Vragen stellen loont! 👍
 
Ik heb ook redelijk wat geschoven over de jaren om de boel ergonomisch en praktisch te krijgen. Met mijn huidige oplossing in laagjes ben ik best tevreden. Ik wilde zowel mijn master keys, mengpaneel en Cirklon binnen handbereik hebben. Wat mij hielp was om van een muis naar een trackpad te switchen, zodat ik weinig 'muisruimte' nodig heb.

IMG_3505.JPG
 
In mijn geval heb ik de piano momenteel op een normaal keyboard-statief onder mijn bureau staan. Paste precies qua hoogte, het scheelt weer een paar centimeter 'plankdikte' i.v.m. de knieruimte, en ik kan 'm makkelijk wat verschuiven of draaien om 'm in de buurt van mijn andere modules te hebben.
 
Wie wil even meedenken?
Een flinke tafel... die in hoogte kunt verstellen zodat je een lade of zoiets aan kunt bevestigen (2e hands) 150 euro en hoger, daarna wordt het pro...

Ik heb een (2mx1,50m) computertafel (2e hands) met zo'n kabelgat voor 150 euro geloof ik...
Maar ik heb geen ruimte meer voor mijn rack en de JD-XA...
 
Een la maken voor je midikeyboard
Heb ik 2 weken geleden gedaan en is echt een geweldige oplossing koste me 34€ (een plank had ik nog liggen)
 

Attachments

  • 0BC10D43-1659-4438-BB9B-3E1BD7B202D7.jpeg
    0BC10D43-1659-4438-BB9B-3E1BD7B202D7.jpeg
    95,9 KB · Bekeken: 49
Ik heb een tafel op maat laten maken zodat de lade eronder zou passen, zonder dat je je benen in je nek moet leggen.Dat kost wel een centje meer, maar zoals dat cartoon voor ogen van die gast die 10000 euro aan materiaal uitgeeft maar een hemd van 25 euro te duur vindt?
 
Heb ik 2 weken geleden gedaan en is echt een geweldige oplossing koste me 34€ (een plank had ik nog liggen)

Ziet er strak uit en dat is zeker niet duur. Het is wel een laag keyboard, als ik dat zo zie. Mijn Impulse is serieus hoog en zwaar. Dan moet ik misschien een ander keyboard kopen. Denk ik nog even over na. Dank voor het meedenken en de moeite.
 
Ik zou het midi keyboard naar voren halen en dan de rest van het spul op de 1 of andere manier proberen in te passen met een stand of verhoging.
Wellicht je scherm wat hoger plaatsen zodat daar ruimte ontstaat. Of een verhoging maken
voor je keyboard zodat je daaronder wat spul kwijt kan. Ik maak bijna alles zelf van hout zoals stands of verhogingen. Omdat mijn setup toch steeds verandert heeft het geen zin om steeds naar de winkel te rennen als ik weer een stand ofzo nodig heb.
Kijk ook eens wat Ikea allemaal heeft, daar zitten vaak verassingen bij voor je studio.
Zo blijkt bijvoorbeeld het Lack tafeltje van Ikea precies de goede maat te hebben voor 19 inch apparatuur!
 
Ik heb 2 van die innox stands gekocht die eerder al genoemd zijn. Een laptop stand kan dus uitkomst bieden, vooral omdat ze in hoogte verstelbaar zijn.

Als je voor een lade gaat zou ik daar je toetsenbord, muis en faderdingetje indoen. Is minder hoog dan je midikeyboard, waardoor je minder problemen zult hebben qua beenruimte e.d.
 

Attachments

  • 20240320_114139.jpg
    20240320_114139.jpg
    177 KB · Bekeken: 45
Als je voor een lade gaat zou ik daar je toetsenbord, muis en faderdingetje indoen. Is minder hoog dan je midikeyboard, waardoor je minder problemen zult hebben qua beenruimte e.d.

Goede opmerking, dat is ook nog een optie! Die Impulse is zwaar en zomaar een nieuw keyboard aanschaffen vind ik ook zowat. Dank 👍
 
Dat vind ik een verfrissend idee. Die L-vorm kan ik realiseren, maar met 1 keyboard moet ik steeds draaien van het keyboard naar het beeldscherm. Een simpel keyboardje voor het jammen zou dat oplossen. Als ik wat heb, kan ik dat dan serieus inspelen.
Ik heb een u vorm dus met aan beide kanten een deel.
Om de zijkanten stabieler te maken heb ik toen plankjes aan de onderkant over het desk en de zijdelen heen vastgeschroefd met korte schroefjes zodat ze aan elkaar vast zitten.
Mocht je problemen hebben als je desk niet op standaard hoogte zit koop dan verstelbare pootjes zodat je de onderkanten van je desk en het zijdeel gelijk maakt en bevestig dan een plaatje 6 mm triplex of zo.
Verstelbare pootjes; VEVOR set van 4 tafelpoten, in hoogte verstelbare tafellopers, 406 mm hoog, 110 mm montageplaat, koolstofstaal, matzwarte poedercoating, tafelpoten met rubberen voetsteunen, 544 kg draagvermogen | VEVOR NL
 
afhankelijk van of je je pc keyboard veel gebruikt bij het maken van muziek zou je ook voor een monitor stand kunnen gaan waar je deze onder kan schuiven+bv je audio interface onder past, ik heb de mijne zelf gemaakt met een metalen wand plank en 2 plankjes er onder zo kon ik zelf de hoogte bepalen en nog goedkoper/mooier/steviger dan wat je op amazon enzo vind en als leuke bonus zelf een led stripje ingebouwt

als je ruimte hebt om je instrument ergens anders op te bergen kan ik ook de K&M desktop stand aanraden erg stevig/modulair en verstelbaar en je kan ze als je ooit meer ruimte beschikbaar krijgt uitbreiden met de stand waar ze dan weer oppassen
K&M 18811 Keyboard Stand Bundle


1711626819457.jpeg
 
wel grappig trouwens ik heb deze zelfde wand planken ook gebruikt om voor mijn stand zelf een "tafel"blad te maken waar die K&M desktop stand inmiddels dus ook op zit

1711628347445.jpeg
 
Ik zou dit doen, hoop dat t duidelijk is.

scher,m op een aparte p[lank. voor die plank komt een 'tilted/schuin' plankie voor je controllers. keyboard niet nodig? schuif m onder de controllers en het scherm. Ken de maten niet, maar zou wel moeten kunnen.

setuppie.jpg
 
Back
Top