[Tech House] Keep on Moving

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Hi, ik heb er weer eentje gebakken:



Ik heb wel vaker dat ik net nadat ik een track af heb denk dat ik mezelf heb overtroffen alleen nu denk dat het voor het eggie is.
Ik hoor graag of ik niet de enoge ben die dat vindt.

En ik hoor zelf eigenlijk geen verbeterpuntjes. Dus hoor ik graag als ie iets over het hoofd heb gezien.
 
Laatst gewijzigd:
Nightcrawlers meet Big Fun?
Ik verlang nog een zwarte kerel die 'house' zegt af en toe :D
Misschien moeten de vocals n snufje luider vd dame? Ik versta ze niet.
hehe op 4min 10 moet ik aan hithouse denken. Ik zou nog n versie willen op de B kant met n snuffie meer vocals.
klinkt VET
 
Oldskool House = my kind of House Geslaagde track Alleen het begin zou een neutraler mix-in gedeelte moeten hebben; het is net of het begin al een minuut verder is. Het synthgeluidje dat op 1:34 begint vind ik minder.
 
Hola Nightly,

Ik ben niet van House maar Goed gedaan en Helder :okdan:

Groeten van Andreos:)
 
Dank weer foor de feedback. Fijn om te horen dat deze in de smaak valt en zeer goede suggesties.

Ik verlang nog een zwarte kerel die 'house' zegt af en toe :D
Die kerel zit er wel in hoor op 02:50 en 04:55 😃

Misschien moeten de vocals n snufje luider vd dame? Ik versta ze niet.

Dat hoort zo.. ze zegt ook niets, het zijn een soort tonale vocalen of 'vocal chops' zoals dat met een technische term heet

het begin zou een neutraler mix-in gedeelte moeten hebben; het is net of het begin al een minuut verder is. Het synthgeluidje dat op 1:34 begint vind ik minder.

Kijk met dit soort opmerkingen kan ik iets. Totaal over het hoofd gezien en nu aangepast (in audio op openingspost)

Het synthgeluidje dat op 1:34 begint vind ik minder.

Hmm.. ja ik wilde wel een ander geluidje daar andsrs wordt het te ééntonig en repetatief. Heb je misschien suggesties voor een passendere sound?
 
Heb je misschien suggesties voor een passendere sound?
Het is net of ik een layer/sound met een midlage frequentie mis; het klinkt iets te dun. Maar de track zo laten kan geen kwaad, ik ging net bij het herbeluisteren weer uit mijn dak Oldskool House blijft voor mij toch de ware House :beard:
 
Het is net of ik een layer/sound met een midlage frequentie mis; het klinkt iets te dun. Maar de track zo laten kan geen kwaad, ik ging net bij het herbeluisteren weer uit mijn dak Oldskool House blijft voor mij toch de ware House :beard:

Oké ik laat hem zo. Heb nog wat andere strings geprobeerd maar deze vind ik het best passen.
Heb hem naar mijn favoriete house label gestuurd.. kijken of ze happen 😊
 
Ik zou er ook helemaal ingestonken zijn als je gezegd had dat het jaren '90 house is. Alles zit goed: de klanken, de kick, de arrangementen, de lately bass. Maar dat is dan misschien mijn kritiek: zou je het niet een heel klein beetje updaten? Zeker niets radicaals aan veranderen, maar gewoon hier en daar een plug in of kort effectje dat iets doet wat toen niet kon? Ik kan me namelijk niet inbeelden dat 20 jarigen hier los op gaan, tenzij als een soort grappig doen-alsof-we-in-de-nineties-zijn. Ik bedoel maar: alle goede retro is nooit puur retro. Lenny Kravitz was heel duidelijk een jaren '90 interpretatie van de sixties sound, se muziek van Portishead is geen pure herhaling van Ennio Morricone, en Fatboy Slim sampelde alleen de jaren '70 maar deed er iets heel nieuws mee.
 
Knap werk! De kick had misschien wat meer hoog / transient kunnen hebben (klinkt nu wat dofjes, hoort misschien bij de sound), maar de Lately Bass vangt dat prima op. Benieuwd hoe het label reageert!
 
Ik zou er ook helemaal ingestonken zijn als je gezegd had dat het jaren '90 house is. Alles zit goed: de klanken, de kick, de arrangementen, de lately bass. Maar dat is dan misschien mijn kritiek: zou je het niet een heel klein beetje updaten? Zeker niets radicaals aan veranderen, maar gewoon hier en daar een plug in of kort effectje dat iets doet wat toen niet kon? Ik kan me namelijk niet inbeelden dat 20 jarigen hier los op gaan, tenzij als een soort grappig doen-alsof-we-in-de-nineties-zijn. Ik bedoel maar: alle goede retro is nooit puur retro. Lenny Kravitz was heel duidelijk een jaren '90 interpretatie van de sixties sound, se muziek van Portishead is geen pure herhaling van Ennio Morricone, en Fatboy Slim sampelde alleen de jaren '70 maar deed er iets heel nieuws mee.

Hi, dank voor deze suggestie. Toen ik dit aan het maken was had ik helemaal niet de intentie 90's house te gaan maken.
Ik maak muziek deels uit nieuwschierigheid hoe muziek die mij raakt in elkaar zit en deels omdat ik muziek wil maken waar ik zelf een kick van krijg.
Als ik nu gefordeerd dingen ga doen om ondersheidend te zijn zal dat alleen doorgang kunnen vinden als het niet ten koste gaat van het 'wauw' gehalte.

Maar het is wel iets om in in het achterhoofd te houden. Eerlijk gezegd heb ik nu geen idee wat ik zou kunnen doen om er een eigen twist aan te geven wat ook nog eens bevorderlijk zou kunnen zijn voor het eindresultaat. Maar ik neem het mee naar mijn volgende treack(s).

Knap werk! De kick had misschien wat meer hoog / transient kunnen hebben (klinkt nu wat dofjes, hoort misschien bij de sound), maar de Lately Bass vangt dat prima op. Benieuwd hoe het label reageert!

Dank! Goed gehoord. Ik hou zelf meer van een doffere kick dus heb ik ook bij deze kick het hoog iets weggefiltert.
Ga toch weer eens kijken hoe het klinkt als ik dat wat minder doe.
 
Ik hou zelf meer van een doffere kick dus heb ik ook bij deze kick het hoog iets weggefiltert.
Ga toch weer eens kijken hoe het klinkt als ik dat wat minder doe.

Ik zei het vanuit m'n smaak hoor, omdat je (volgens mij) graag tot het gaatje gaat wat betreft feedback. Zonder vergrootglas is 'ie prima af zoals 'ie is.


Eerlijk gezegd heb ik nu geen idee wat ik zou kunnen doen om er een eigen twist aan te geven wat ook nog eens bevorderlijk zou kunnen zijn voor het eindresultaat.

Ik ook niet, in de compositie. Je zou nog een "2024-master" kunnen overwegen, maar grote kans dat dat de "illusie" kapot maakt..
 
Het is net of ik een layer/sound met een midlage frequentie mis; het klinkt iets te dun.

Mijn master guy zei precies hetzelfde.. ik hoor het niet.. raar. De stab en piano zitten beiden vol in de mid-range.
Alleen de chorus stem is vrij hoog maar dat vind ik juist passen omdat het dan de piano/stab niet in de weg zit.
En ik hou van die hoge Bee-Gees achtige stemmetjes :)

Maar de track zo laten kan geen kwaad, ik ging net bij het herbeluisteren weer uit mijn dak Oldskool House blijft voor mij toch de ware House :beard:

Daar doe ik het voor!

Heb nu trouwens een paar reversed stukjes ingevoegd.. voor nog meer 'classic' belevenis.
Verder ook de mix nog wat aangepast. (update in de openingspost)
 
Back
Top