back to basic. studio verkleining wegens drukte..

Alexandre Redwood

Back in town
Lid sinds
24 oktober 2003
Berichten
302
Locatie
buurt van Grunn
Met als motto "Meer met Minder" de volgende tread,
na eindelijk bijna alles wel te hebben zoals ik het wilde, heb ik het dus weer allemaal weggedaan
reden:

[langdraderige intro mode]
Doordat ik het veel te druk heb met mijn andere dingen, heb ik niet veel tijd meer voor muziek.
Muziek deed ik semi-professioneel, deed wel eens wat studiowerk(mastering, soundtracks maken etc.etc) voor onbekende kleine artiestjes, dit eerder meer voor de hobby dan voor het geld!
In mijn vrije studio tijd maakte ik dan wat muziek voor mijzelf, house/rnb/2step/trance blabla...
Nu ik dus niet zoveel tijd meer heb, zeker niet voor het studiowerk voor derden,
heb ik dus besloten veel weg te doen, en een paar kleine dingetjes erbij.
Het heeft niets met geld te maken, maar ik vind het gewoon allemaal puur zonde als ik een super gave digitale mega studio heb staan, waar ik maar 10% van gebruik, dus zodoende deze verandering!
De belangrijkste verandering is wel het "Verkopen" van mijn tascam dm-24 met meterbridge en firewire.
Desondanks dit echt een super machine is, is ie gewoon overkill geworden, en gebruikte ik momenteel niets anders meer dan de schuifjes en af en toe een effectje, (heb hier overigens veel meer voor weer gekregen dan ik betaald had),
ook heb ik de hr824 monitoren verkocht omdat mijn aparte studio hol weggaat,
en mijn hobbystuff op mijn pc kamertje komt, en dan die monitors erg dichtbij mij heb staan :).
[/langdraderige intro mode]

Het is dus zo, dat ik er maar een paar uurtjes achter zit, just 4 fun, en alles toch wat compact wil hebben,
omdat ik nu maar een klein hoekje ga gebruiken,
En om jullie verdere details te besparen over wat ik heb verkocht, hier de lijst met wat ik nog heb

Korg karma (net weer nieuw)
Roland MC-909
Roland JP-8000
en een pc'tje
Das i.d.d. niet zoveel meer ;)
ik kan met de karma al bijna alles doen wat ik zou willen, de jp-8000 is daar een waardige aanvulling op, en de mc-909 heb
ik gekocht toen ie net uit was en heb er veel plezier aan beleefd, af en toe gebruik ik nog eens wat instrumenten in dat ding, en neem hem wel eens mee on the road bij het mixen, hij staat mij niet in de weg, dus mag blijven!


maar ja, aangezien ik wel weer een aantal dingetjes wil hebben graag wat adviezen/meningen hierover


ik wil wel weer een input hebben, en zat dus te denken aan een
tascam fw-1884 of iets als de Motu audio 24/io, of een of andere goeie geluidskaart
werken met sw of hw maakt mij eigenlijk helemaal niets uit, ik zit niet wild aan knoppen te draaien.
En ze hebben allemaal meer dan genoeg inputs.


Monitoren moeten natuurlijk wel weer komen, en zat wel weer aan mackie's te denken, de hr624 dan,
als iemand een mening over monitoren heeft. please!
Ik heb ze dicht bij mij staan, dus echte actieve nearfields,
misschien dat iemand wat andere merken kan noemen waar ik zeker ff naar zou moeten luisteren/kijken ;)


Recording wil ik puur op de pc doen, dus aparte recorder doen we lekker niet


Cubase wil ik eens nieuwe (officiele :smeris: ) versie van hebben sx2.0 of de studio case.


Midi interface zal ik voor 99% een externe voor nemen, deze had ik nog niet, denk namelijk dat het de nieuwe firewire van esi gaat worden, vertrouw firewire meer als usb namelijk! maar dit is persoonlijk!



ook wil ik er nog bij hebben hebben, een akai sampler (z4 of z8 ),
en wat effecten. limiter/compressor en dat soort dingen.... iemand goeie ervaringen met wat allround effectors?



velen van jullie denken waarschijnlijk, wat een dwaas die alexandre, maar goed, ik houd nou eenmaal niet van overkill,
als ik van iets weet dat ik het toch niet gebruik, doe ik het liever weg!
En ik denk dat ik met bovenstaande lijst nog steeds heel wat moois heb!

Alvast thnx voor jullie meningen en reakties!


PS.
Door dit soort vragen kan het natuurlijk al gauw weer zo'n welles of nietus draadje worden,
maar ik mag altijd graag meningen over iets horen,
dat kan helpen bij mijn besluit over iets, ik laat mij niet 100 procent leiden door meningen!
 
Re: back to basic. studio verkleining wegens drukte..

Origineel geplaatst door Alexandre Redwood
Cubase wil ik eens nieuwe (officiele :smeris: ) versie van hebben sx2.0 of de studio case.

Midi interface zal ik voor 99% een externe voor nemen, deze had ik nog niet, denk namelijk dat het de nieuwe firewire van esi gaat worden, vertrouw firewire meer als usb namelijk! maar dit is persoonlijk!

Ik kan je alleen aanraden dat als je Cubase SX wilt gaan gebruiken, je gewoon een MIDEX (3 of 8 ) moet kopen. Echt een retestrakke timing! Dat haal je echt met geen enkele andere interface vanwege het LTB protocol dat Steinberg met z'n Midexen gebruikt.
 
Back
Top