"Waarom moderne synthese beter is dan analoog"

Ja, ieder zijn smaak. De een zweert bij Analoog, de ander wil niets anders dan digitaal. Als ik Klaus Schulze nog hoor in een van zijn interviewen over de Moog Minimoog: Hij vond de nieuwe Moog niet zo rauw klinken als de originele Minimoog, dus sloopte hij die overal nog mee naartoe waar hij optrad.
 
Matt is iets neutraler dan sabine.
Hij heeft over dat onderwerp (snaar theorie) 2 filmpjes achter elkaar geplaatst...

Eentje waarom snaar theorie correct is en eentje waarom het incorrect is. Redelijk neutraal en beperkt tot de feiten.

De beoordeling of de theorie echt op een dood spoor zit laat ik graag aan de vakmensen over. Daar ga ik niet over mee discussieren... en al helemaal niet op een synthesizer forum :p

(met alle respect, ik hou van jullie allemaal 😘)

Heb de video's zojuist bekeken. Interessant!
 
Het leven is een”Nirvana”. Je moet alle verleidingen weerstaan tot je allemachtig bent. :D
 
Ik heb dat boek gelezen en die video gezien en herkende daar veel van. Van de discriminatie van vrouwen niet (maar ik ben ook zelf geen vrouw), maar wel van het angstvallig vasthouden aan modieuze opvattingen en dito onderzoek. Ik ben zelf niet verder dan het tweede jaar natuurkunde aan de universiteit gekomen, en achteraf gezien is dat maar beter ook. Ik kan nu als hobby net onderzoeken of bestuderen wat ik zelf wil zonder les te hoeven geven, vergaderingen to moeten bezoeken en om subsidies te moeten bedelen. Buiten dat was ik ook simpelweg niet slim genoeg om de snelheid te kunnen bijbenen waarin de diverse onderwerpen werden behandeld.
Nu moet ik toch even braken, een rochel laten vliegen, een paar duvels achteroverkappen en een oud pakje Marlboro oproken.☺️


marlboro_man.jpg
 
De houding van sommige Synthforumleden hier blijft mij verbazen. Je zou denken dat synth gebruikers een meer dan gemiddelde technische belangstelling hebben. Maar dat geldt kennelijk niet voor iedereen. Zodra het gaat over hetgeen er in de doosjes zit dus over de werking van analoge of digitale circuits, DSP, de wiskundige principes daarachter, of heaven forbid! over wetenschap dan voelen sommigen hier zich al snel geroepen hun afschuw uit te spreken. Waarom toch? Als je iets niet interessant vindt of niet kunt volgen dan lees je zo'n topic toch gewoon niet. Er zijn ook muziekvormen die mij helemaal niets zeggen, en topics daarover ga ik ook niet lopen verzieken. Leven en laten leven.
 
Ik denk weleens dat je in het synthwereldje de pillendraaiers en de pillenslikkers hebt. De pillendraaiers kennen de chemische formules, ingrediënten en recepten en kunnen soms wat blijven hangen in beschouwingen, de pillenslikkers daarentegen willen alleen maar hard gaan en laten in hun gefrituurde brein niets toe dat dat in de weg kan zitten. Ergens vinden ze elkaar, maar er blijft ook altijd een afstand :D
 
Het woordje ironie wordt steeds vreemder en vreemder voor sommigen in deze wereld.Met een beetje humor heb je veel minder moeite met de wereld rond je heen.Ook op een forum zoals deze.
Zou zeggen richt een aparte topic op voor wetenschappen.
 
... in het synthwereldje de pillendraaiers en de pillenslikkers hebt .... hun gefrituurde brein ...

Genoeg soldeerdampen opsnuiven en de "pillendraaiers" krijgen ook hersenen alsof die in het vet bij de snackbar hebben gelegen... :D

Je moet een topic natuurlijk niet gaan verzieken als het over een onderwerp gaat waarin je geen interesse hebt, laat het het dan rusten. Dat de "pillenslikkers" soms geen belangstelling hebben voor de technologie en werking van gear, ach, maakt niet uit. Ieder z'n ding. Ik merk het ook bij een andere hobby, waarbij mensen grote, dure telescopen kopen om fanatiek de hemel te bekijken, maar soms weinig kennis en interesse hebben in de astrofysica achter de objecten die ze zien.
 
Ik vond wetenschap vroeger heel interessant, maar sinds ik me realiseer dat het hebben van wat algemene kennis over wetenschap eigenlijk weinig bijdraagt aan mijn leven ben ik mijn interesse voor een groot deel daarin kwijt geraakt. Het is misschien een stukje ontspanning om wat te lezen of te leren, maar het levert me verder niks op dus ik laat het maar voor wat het is. Tegenwoordig vind ik geschiedenis interessanter al heb je daar ook weinig aan.

Eigenlijk gaat er niets gaat boven het zelf dingen doen en maken. Maakt weinig uit wat het is, doen en maken vind ik interessanter en leuker dan weten. Al moet je soms wel iets weten om iets te kunnen maken of doen. Dus ja.. een gezonde balans daartussen is wel fijn.
 
Een frikandel word ook niet beter als je het recept kent :D

(stiekum heb ik die wel eens zelf gemaakt ook trouwens... maar niet altijd even goed gelukt moet ik bekennen)

:)
 
Ik vond wetenschap vroeger heel interessant ... ben ik mijn interesse voor een groot deel daarin kwijt geraakt ...Tegenwoordig vind ik geschiedenis interessanter ...

Dat herken ik. Vroeger was bijvoorbeeld m'n belangstelling voor fundamentele natuurkunde en aanverwante onderwerpen groter. Komt voor een deel ook omdat er op dat gebied er maar weinig vooruitgang is, hoe "het grote plaatje" van de realiteit eruitziet. Inderdaad tegenwoordig ook bij mij meer belangstelling voor geschiedenis.
 
Back
Top