"Waarom moderne synthese beter is dan analoog"

En als ik zie met welke dure studiostoel met ergonomische vorm en fijne voering en vooral gaslift met aanpasbare hoogte en LIG-positie en wieltjes voor moeiteloos verplaatsingen weet ik al hoe laat het is.🙃
Niets inspireerd meer dan een houten reet... Am I right? AMIRITE?! ✋
 
Ik vind het een beetje een foute benaming van die synths om zwabberen gelijk te stellen aan analoog. Ja, bv een LFO op pitch klinkt oud en wonky, maar het hoeft niet te zwabberen om "analoog" te klinken. Er zijn ook analoge synths die niet "analoog" klinken. Dus waar staan we dan... Als ik rond me kijk blijkbaar waar Nap is: je moet het allemaal hebben. :D En kiezen wat klinkt zoals je wilt, zonder je iets van de technologie erachter aan te trekken.
Ja dat is vaak een ernstige misvatting bij veel mensen (voornamelijk jongeren?) die wellicht zelf nooit iets analoogs hebben bediend. De tegenwoordige benadering van het woord is meer iets wat overeenkomt met "Hey ik speel dit audio bestand af via een VHS cassette die al 1000 keer is afgespeeld".

Dus dat heeft meer te maken met 'oud versleten medium' dan 'analog signal path'.
 
Ok, zal ik een eind maken aan deze discussie?

Statement: alle elektronica is digitaal, omdat electrische stroom digitaal is: een electron of ion is er of is er niet, daar is geen tussenweg en derhalve discreet in het tijdsdomijn en dus digitaal.
 
Ik verwacht op zijn minst een tik op de vingers van Heisenberg of Schrödinger fans omdat ik de verkeerde wetenschapper introduceer, maar ik heb nu even geen tijd/zin om precies uit te zoeken welke ontdekking aan wie is toegeschreven.
 
Ik verwacht op zijn minst een tik op de vingers van Heisenberg of Schrödinger fans omdat ik de verkeerde wetenschapper introduceer, maar ik heb nu even geen tijd/zin om precies uit te zoeken welke ontdekking aan wie is toegeschreven.
Ik was nog aan het lezen wat de stelling van Bohr is...
 
Ik was nog aan het lezen wat de stelling van Bohr is...
Ik zit redelijk vuistdiep in de particle physics (behalve dat ik geen reet snap van de wiskunde) maar ik vergeet altijd welke theorie bij wie hoort. Is uiteindelijk ook niet zo belangrijk want veel is ook aanvulling of verfijning/verbetering of bevestiging van eerdere theorie etc. Standing on the shoulders of giants zoals Newton ooit zei.
 
Hoe het in werkelijkheid is gegaan vind je niet terug in populaire overzichtswerken, vaak zijn vergelijkbare inzichten ongeveer tegelijkertijd door meerdere wetenschappers geopperd.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Drumlogue x is niet gelijk aan 1 maar 10303033993994858558585858558 sub atomen (getal doet er even niet toe behalve dat het geen 1 is)
x
Drumlogue z is niet gelijk aan 1 maar 10303033993994858558585858584 sub atomen (getal doet er even niet toe behalve dat het geen 1 is)
= (hoeveel sub atomen)

 
Hoe het in werkelijkheid is gegaan vind je niet terug in populaire overzichtswerken, vaak zijn vergelijkbare inzichten ongeveer tegelijkertijd door meerdere wetenschappers geopperd.
1714382549889.png
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top