"Waarom moderne synthese beter is dan analoog"

Het probleem is dat de een het alleen maar over resolutie en noise-signal ratio heeft, en de andere over knopjes draaien.

Het is een non-discussie.
 
Het probleem is dat de een het alleen maar over resolutie en noise-signal ratio heeft, en de andere over knopjes draaien.

Het is een non-discussie.
Een non-discussie waar wij nu al 15 pagina's mee gevuld hebben :dubbel:
 
En dat terwijl er geen discussie nodig is. Sommige dingen zijn analoog mooier, beter, leuker of makkelijker voor elkaar te krijgen, en andere dingen juist weer digitaal

Conclusie: Je moet het gewoon allemaal hebben.
 
En dat terwijl er geen discussie nodig is. Sommige dingen zijn analoog mooier, beter, leuker of makkelijker voor elkaar te krijgen, en andere dingen juist weer digitaal

Conclusie: Je moet het gewoon allemaal hebben.
Dit is dus wat ik doe, meer is namelijk meer.

Is wiskundig bewezen.
 
Het maakt allemaal niet uit of iets digitaal of analoog gemaakt is. Uiteindelijk komt het in de computer terecht en wordt er een lekkere stampot gemaakt de gehanteerde klanken. Het is ook niet zo belangrijk hoeveel je hebt en hoe duur het allemaal moet zijn. De belangrijkste ingrediënten voor het maken van muziek zijn m.i. fantasie, doorzettingsvermogen en talent.
 
ik ken toch aardig wat mensen met een goeie dosis fantasie, doorzettingsvermogen en talent. En die maken nog steeds kut muziek.

Volgens mij was de conclusie een paar post hierboven al beklonken. Je moet gewoon ALLES in huis halen. Ik ga gelijk wat bestellen …..
 
Het bevreemd mij altijd een beetje hoe hardnekkig mensen soms op zoek kunnen gaan naar 'bewijs' voor hun keuzes of voorkeuren om diezelfde keuze legitimiteit te geven en dan ook een ander proberen te overtuigen van hun gelijk.

Voor mij is altijd het uitgangspunt: Werkt het voor mij?
Wat de rest van de wereld daar dan van vindt vind ik niet zo boeiend.
Ik wil het beste en het beste is dat wat voor mij het beste werkt en daarin maak je keuzes en soms eens een verkeerde.
 
hoeveel is 1 synthesizer x 1 synthesizer ?

@ProgHead wat vind jij?

Daar ga ik eens rustig over nadenken, wellicht rolt daar een nieuw type synthesizers uit waar nog niemand (behalve MstrFX) aan gedacht heeft. 8)

Om het topic hier niet te verstoren heb ik over je vraag zojuist een nieuw topic geopend.: 1 synth * 1 synth = ?
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het wel tof dat de hele draad over een onderwerp dat ook al een miljoen keer aan bod is geweest weer van voren af aan begint. Ben benieuwd naar alle nieuwe inzichten die volgen :okdan:
 
En dat allemaal doordat die trol van een krullebol een clickbait filmpje plaatste omdat hij zelf niet relevant meer is..

Of zeg ik nu iets geks? 8)
 
Digitaal vs analoog is totaal niet zinnig, er zijn prima analoge en prima digitale synths en het is maar net wat je nodig hebt.
Ik denk dat een discussie over in the box of out the box nog interessanter is alhoewel je met alles prima dingen kan maken maar op het forum ouwenelen we gewoon graag.:beard:
That's my 2 cents.
 
Wat ik me in deze discussie afvraag: zijn er tegenwoordig al boormachine VSTs die een analoge Hitachi een beetje goed benaderen?



Trouwens, eerste keer dat ik een Crumar DS2 on stage zie! ...En een boormachine, dat was ook de eerste keer ja.
 
En dat terwijl er geen discussie nodig is. Sommige dingen zijn analoog mooier, beter, leuker of makkelijker voor elkaar te krijgen, en andere dingen juist weer digitaal
Conclusie: Je moet het gewoon allemaal hebben.
Op m`n digitale synth zit een knopje `analoog-feeling` Als je dat indrukt dan komt er een instelbaar onzeker-jammerend geluid uit.
Dat klinkt ouderwets valsig. `T kan z`n charme hebben. Ik vraag me af of iemand het verschil hoort. Vraagteken?
 
Ik vind het een beetje een foute benaming van die synths om zwabberen gelijk te stellen aan analoog. Ja, bv een LFO op pitch klinkt oud en wonky, maar het hoeft niet te zwabberen om "analoog" te klinken. Er zijn ook analoge synths die niet "analoog" klinken. Dus waar staan we dan... Als ik rond me kijk blijkbaar waar Nap is: je moet het allemaal hebben. :D En kiezen wat klinkt zoals je wilt, zonder je iets van de technologie erachter aan te trekken.
 
Back
Top