Bestaat er een midi plugin zoals de oude Cubase drum editor?

Lid sinds
24 januari 2002
Berichten
2.938
Drums programmeer ik het liefs via midi in de midi editor van Live 9 waar ik mee werk waarbij ik
de geluiden van de drumcomputers direct via midi aanstuur.
Maar vergeleken met de drum editor in het oude Cubase werkt dit behoorlijk slecht.
Bestaat er een midi plugin met een drumgrid/editor zoals in de oude Cubase?
 
zoiets ?

1707923529215.png
 
Dit is een pluggin maar geen vst, behalve als je een reason studio's rack als vst draait in je DAW.
We zijn maar weer verwend als Reason gebruikers :D

 
zoek anders op "drum editor" of "drum sequencer" op KVR.
 
Voor m'n Airbase heb ik een Ableton-rack gevonden met de namen netjes prefab ingevuld, misschien dat je voor jouw gear ook zoiets kunt vinden, ipv een plugin - mocht je stuklopen op bovenstaande suggesties (die zijn handiger). Is dan wel een dedicated rack per apparaat, ipv een algemene oplossing. Die voor de Airbase is trouwens ook bruikbaar misschien, desnoods customize je die (is dan wel weer gedoe..).

De namen van de sounds links ipv piano-toetsen, is dus in elk geval mogelijk. Misschien scheelt dat al.
 
Voor m'n Airbase heb ik een Ableton-rack gevonden met de namen netjes prefab ingevuld, misschien dat je voor jouw gear ook zoiets kunt vinden, ipv een plugin - mocht je stuklopen op bovenstaande suggesties (die zijn handiger). Is dan wel een dedicated rack per apparaat, ipv een algemene oplossing. Die voor de Airbase is trouwens ook bruikbaar misschien, desnoods customize je die (is dan wel weer gedoe..).

De namen van de sounds links ipv piano-toetsen, is dus in elk geval mogelijk. Misschien scheelt dat al.
Dat is toch geen grid sequencer ? Alleen een relabeler.
 
Dat is toch geen grid sequencer ? Alleen een relabeler.

Klopt, en door dat relabelen wordt de piano-roll een multi-track grid sequencer. Daarbij is elke witte toets / drum-sound een zone, zodat je die een eigen midi-out kan geven, in mijn geval is dat gewoon hetzelfde kanaal.

De suggesties boven mijn post waren wel betere, dit kan eventueel een plan B zijn, dacht ik. Het levert in elk geval een zelfde soort interface op, als in het oldskool screenshot dat jij postte.


Screenshot 2024-02-14 at 23.00.25.png
 
Laatst gewijzigd:
Drumrack is inderdaad hetzelfde principe en zit al ingebouwd in Live. Push erbij en je kunt zelfs step sequences zoals op de meeste hardware drumcomputers.
 
Back
Top