Fantom zonder Midi of audio kabels, alleen USB ?

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
Vorig jaar heb ik mijn studio verkocht.. en dat blijkt uiteindelijk een foute beslissing geweest te zijn. =( Het kriebelt weer om te kunnen spelen. :luv:

Mijn oude studio was heel klassiek opgebouwd: alles verbonden via MIDI en audio kabels. Ik zou graag terug een minimale setup samenstellen met de volgende componenten:

1. Roland Fantom 0
2. Roland TR-8S (had ik vroeger - super bak)
3. Korg Wavestate (had ik vroeger - fenomenaal goed)

(Apple Mac)

Is het mogelijk om de Fantom Oh te gebruiken als audio mixer om de drum machine en Wavestate intern te mixen zodat de audio van de drie machines in de koptelefoon eindigen?

Indien ik terug de stap zet, dan zou ik heel graag het gedoe met MIDI kabels (en de kost van een MIDI router stijl MOTU MIDI Express) en audio kabels (en de kost van een externe mixer) achterwege laten.

Ciao,

DB
 
Zelf zou ik een externe mixer verkiezen omdat je dan makkelijker het volume, gain van elk instrument apart kan aanpassen alsook andere toepassingen zoals effect sends/returns, flexibele opnamemogelijkheden,...

Maar het kan zonder externe mixer:

AUDIO daisychainen

Wavestate audio UIT aansluiten op de TR-8S EXT IN ingang
TR-8S MIX OUT aansluiten op de Fantom-0 MIC/LINE ingang

Op de Fantom-0 kan je dan wel niet meer de Wavestate of TR-8S apart behandelen.
(met een externe mixer kan je dat wel)
 
Super tip, dank je Hover.

Sinds de aanschaf van de Fantom heb ik wel gerealiseerd dat de TR-8S een beetje overkill zou zijn: de Fantom heeft de volledige Roland drum machine legacy aan boord, en de sequencer is ook bijna even krachtig als die van de TR-8S. De Wavestate echter, die blijft uniek.. alleen al de random functie in combinatie met de waanzinnige architectuur is goud waard.
 
Back
Top