MIDI interface anno 2021

Ik vraag me af of veel van die oudere interfaces, voor patch-configuratie (en connecties), niet gebruikt kunnen worden in samenwerking met een Raspberry PI o.i.d. Bvb. een Emagic MT4 interface werkt nog steeds op Ubuntu en Raspbian OS. Patch-configuratie kan alzo op een RPI gedaan worden, de midi-poorten zijn verder idem te gebruiken zoals op elk ander OS. Al die 64 bit drivers hebben tenslotte niet veel zin voor midi (nog steeds een 8 bit protocol). De snelheid is al evenmin erg veranderd in heel het midi gebeuren.

Apple beseft blijkbaar dat die Emagic MT4 toch nog niet zo slecht is.
 
Voor wat ik begrijp heeft Apple Emagic gekocht jaren terug.
Toch tof dat ze dit doen... Er is dus hoop voor oude spullen.
De ideale zaak voor t milieu denk ik dan.
 
Ik heb ook de Mioconnectivity xl, werkende met Windows. Alleen ben ik er nog niet in geslaagd van deze via de RTP router te doen werken. Werk via de" front Usb to Daw" poort, en dat gaat zonder probleem. Ergens Instelling verkeerd?
 
Ik vraag me af of veel van die oudere interfaces, voor patch-configuratie (en connecties), niet gebruikt kunnen worden in samenwerking met een Raspberry PI o.i.d. Bvb. een Emagic MT4 interface werkt nog steeds op Ubuntu en Raspbian OS. Patch-configuratie kan alzo op een RPI gedaan worden, de midi-poorten zijn verder idem te gebruiken zoals op elk ander OS.

tuurlijk, patch config kan je gewoon via sysex doen

Al die 64 bit drivers hebben tenslotte niet veel zin voor midi (nog steeds een 8 bit protocol). De snelheid is al evenmin erg veranderd in heel het midi gebeuren.
wel.. gaat er vooral over dat de M1 een andere processingarchitectuur is (ARM) en hedendaagse macOS geen 32 bit zaken meer wil/kan draaien + het systeem zodanig verandert is qua architectuur dat oude drivers gewoon niet meer kunnen werken

Apple beseft blijkbaar dat die Emagic MT4 toch nog niet zo slecht is.
Denk dat het eerder gaat over de Unitor 8 met zijn advanced sync features waar vele studio's nog op rekenen.
 
Back
Top