Powered hub voor USB-A audio en MIDI interface naar MacBook? Audio interface nu niet herkend

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.715
Locatie
Utrecht
Ik heb onlangs een M-AUDIO M-TRACK SOLO gekocht om even simpel wat dingen aan elkaar te knopen. Echter heeft de Mac geen USB-A en moet ik dus een hubje gebruiken. Nu heb ik een USB-C hubje die power through is maar desalniettemin zie ik de audio interface niet terug in Audio MIDI setup. Ik gok dus dat dat hubje (ding van 30 euro uit de mediamarkt) niet instaat is hem genoeg power te geven. Ik zou dus een directe kabel kunnen proberen (USB-C naar gekke vierkante printer USB) maar aangezien ik hier nog een MIDI interface heb op USB-A ook een powered hub kunnen halen en die dan gewoon aangesloten laten staan zodat ik alleen maar mijn laptop hoef neer te zetten en in te prikken om verbonden te zijn met alle randapparatuur in de studio.

Ik had deze op het oog:

* USB-C
* Powered met adapter
* 4 USB-A poorten

Kabeltje naar de Mac is wel weer lekker kort en ook niet vervangbaar maar dat zie ik heel vaak bij dit soort hubs.

Denk je dat dit het probleem gaat oplossen? En is dit zo ongeveer de beste oplossing qua prijs / kwaliteit of hebben je iets beters gevonden?
 
Schop! Ik ga die Startech halen tenzij iemand ervaringen heeft met audio of MIDI interfaces die gewoon niet lekker werken over een USB hub.
 
ik wil je niet ontmoedigen maar als ik m audio hoor, hoor ik 'gedonder' en rij er met een grote boog rond. Misschien bestaat er een verlengkabel voor die USB C te verlengen. ff ebay zoeken ;)
Je had uiteraard driver installed?
 
Je hebt geen driver nodig voor de Mac volgens de handleiding.
 
Heb je hier gekeken of je het device ziet? Apple menu => About this Mac => "System Report" => Hardware => USB. Dan krijg je rechts een tree met al je USB devices.

USB-OSX.jpg
 
@bikkel Ook je hub moet je daar terug vinden dus dat zou stap 1 zijn. Zie jij je hub in de lijst en als je daar devices inplugt (anders dan je M-Audio I/O) zie je die dan wel?
 
Ik heb net een MBP 2015 geprobeerd (standaard USB A) en die werkte wel meteen. Ik vermoed dat hij niet genoeg power krijgt.
Ik ga zo nog even kijken wat ik qua USB devices zie
 
Back
Top