MIDI interface anno 2021

Ik ben ook zeer content met mijn iConnectity interfaces.
Alleen al het feit dat je elke poort een naam kan geven die dan ook zo verschijnt in je DAW vind ik goud waard.
 
De AMT8 draait bij mij op Catalina gewoon hoor. Drivers installeren hoeft niet meer als je logic gebruikt, wordt nog steeds gewoon ondersteund en automatisch geinstalleerd. In fact je kan de drivers niet eens meer installeren. Alleen de controlpaneel/patchfunctie werkt niet meer, maar de 8x8 midiinterfacepoorten wel. Je ziet ze ook gewoon in logic. In audio/midi setup van OSX zie je hem ook gewoon.
Klopt, maar ik denk dat je het in Big Sur mag vergeten.
Zelf nog niet durven updaten, bang dat mn hele firewire keten stopt met werken.
 
Ja, ik moet er ook nog even mee stoeien, maar de opzet is om alles waar mogelijk via de USB host ports aan te sluiten, de midi only gear via de midi ins/out
en dan alles via de rto ports (22) in Cubase te ontsluiten
en een “dawless” preset te maken waarbij de Squid alles aanstuurt, zo dus best of both worlds zonder om te pluggen. Vanavond maar eens helemaal doorgronden.
geen usb poorten op de PC meer bezet en hopelijk dus ook nóg strakkere timing
 
de opzet is om alles waar mogelijk via de USB host ports aan te sluiten,
Hou je er rekening mee dat dit alleen kan met class complient usb devices? (NI Maschine is niet classcomplient bijvoorbeeld en werkt niet op de usb poort van de iConnectivitiy)
 
Goed punt, voor mij: model d, prophet 10, se-02, Akai mpk261, Crave
de TR-8s moet ik even uitvinden denk ik, audio gebruik ik niet. Anders kan die ook via midi.
 
Ja, ik moet er ook nog even mee stoeien, maar de opzet is om alles waar mogelijk via de USB host ports aan te sluiten, de midi only gear via de midi ins/out
en dan alles via de rto ports (22) in Cubase te ontsluiten
en een “dawless” preset te maken waarbij de Squid alles aanstuurt, zo dus best of both worlds zonder om te pluggen. Vanavond maar eens helemaal doorgronden.
geen usb poorten op de PC meer bezet en hopelijk dus ook nóg strakkere timing

Dat is precies wat ik ook probeer te doen, inpluggen op een host PC en dan is het een redelijk domme MIDI interface die nog wat exotischere klok en CV dingen kan doen, wanneer ontkoppeld van een host is het een MIDI router voor MKB en/of sequencer.
 
Welkom bij de club. Instellen vond ik even een dingetje, maar als je dat eenmaal goed hebt werkt het feilloos.
Mee eens, in mijn geval met de Midi4+ moet ik het met iConfig doen. Dat de software een drama is is 1 ding, maar de tutorials op youtube. man man man. Ik heb nog nooit zo belabberd iets meegemaakt.

Ik moet er trouwens nog weer eens induiken, maar wat me nog niet gelukt is is bijv. midi channel 1 (bron octatrack) naar een bepaalde poort routen en bijv. midi ch. 2 naar een andere.
 
Nog een ander puntje trouwens, ik raak een beetje in de war in de wijze waarop ik de aangesloten usb-host devices moet aansluiten, soms worden ze nl niet herkend. Starten jullie EERST de Iconnect op, en daarna de usb hub en dan de usb midi devices. Of moeten juist eerst de midi devices al aan staan bijv?
 
Nog een ander puntje trouwens, ik raak een beetje in de war in de wijze waarop ik de aangesloten usb-host devices moet aansluiten, soms worden ze nl niet herkend. Starten jullie EERST de Iconnect op, en daarna de usb hub en dan de usb midi devices. Of moeten juist eerst de midi devices al aan staan bijv?
Ik gebruik geen USB, en klap alles in één keer aan met een schakelaar. Om dat goed werkend te krijgen moest ik de MioXL als initiator configureren voor alle RTPMIDI connecties.

Routering is ook inderdaad een beetje vaag, maar zodra je doorhebt wat de configuratietool (Auracle) bedoelt dan is het goed te doen. Ik routeer trouwens enkel RTP MIDI naar DIN en vice versa, geen MIDI kanalen.
 
Ok, ik wil graag de squid routeren van midi IN 1 ch1 > usb out 1-ch1
midi IN 1 ch2 > usb out 2-ch1
midi in 1 ch3 > usb our 3-ch1
Etc.
en dan wil ik tevens nog via midi IN 2, midi clock injecteren die dan naar alle outputs merged.
weten jullie of dit kan?
 
Ok, ik wil graag de squid routeren van midi IN 1 ch1 > usb out 1-ch1
midi IN 1 ch2 > usb out 2-ch1
midi in 1 ch3 > usb our 3-ch1
Etc.
en dan wil ik tevens nog via midi IN 2, midi clock injecteren die dan naar alle outputs merged.
weten jullie of dit kan?
Je kan sowieso channel 1 naar die 3 outputs (of meer) routeren. Alleen heb je dan dat channel 1 ook naar port 3 gaat. Als het device op port 3 niet op channel 1 reageert is het geen probleem. Je kunt ook filters instellen om dat verkeer van channel 1 (en 2) te blokkeren maar ik gebruik dat zelf niet, dat moet je dus zelf even uitzoeken.

[edit] Oh je schreef ook nog wat over clock. Ja je kan verkeer van channel 2 ook weer routeren naar de betreffende kanalen, de MioXL merged dat allemaal voor je. Maar of het goed gaat moet je testen...
 
Iedere usb poort is monotrimbral, dus ik zal niet per ongeluk een instrument op een andere channel triggeren.
filteren ga ik zeker doen, al is het maar voor gemoedsrust voor een autist als ik :)
 
Wat ik in dat geval zou doen is die devices ieder op een uniek midi kanaal zetten (zoals je ook zou doen bij doorlussen via MIDI through) en alleen maar routeren en mergen. Wat niet hoef te gebeuren (channels mid-stream aanpassen) kan ook niet fout gaan. Daar wordt deze semi-autost juist weer erg rustig van ;).
 
In mijn ogen is het voordeel dat je de MioXL dan geen MIDI kanelen hoeft aan te laten passen. Je kunt gewoon het complete 1 t/m 16 signaal laten routeren naar alle poorten. Als je USB1 wil kies je MIDI kanaal 1 in je DAW of MKB, voor USB2 kies je MIDI kanaal 2, enzovoort. De router hoeft dan niet van DIN1 kanaal 3 -> USB3 kanaal 1 te maken. Een simpelere operatie waarin dus minder fout kan gaan.
 
ik had paar maanden terug al een driver gezien voor de M1 chip... Ik draai echter oude OS'en
 
ik had paar maanden terug al een driver gezien voor de M1 chip... Ik draai echter oude OS'en
die driver was 3rd party en werkte maar half
de persoon die eraan werkte is aangeworven bij Apple en mocht dus niet meer verder werken aan die onofficiële versie.
 
win-win lijkt me...
Heb alvast mijn unitor 8 aanbieding opgefrist met deze info hier op SF ;D
 
Back
Top