flyweight
Respect the instrument and connect
ja ik ga dat zeker eens proberen.
Zoiezo doe ik veel aan hard left / right panning.
Dan gitaar of synth parts dan 2 x opnemen.
1 van de dingen die ik ondekt heb is als je een filter in bijna zelf resonantie zet.
echt bijna. Als je er dan een geluid instuurd zal die wel gaan feedbacken.
Als je dan het filter keyboard tracked ping je als het ware het filter en kun je met de level knop het filter als een soort waveshaper gebruiken.
Dit werkt op de Prologue erg fijn met de vpm osc waar een sinus uit komt, wat dan weer extra leuk is als je er wat fm sweeps mee doet.
Anyhow de truuk van bijna zelf-resonantie werkt op veel synths.
Een ander essentiel iets is dat op de meeste synths als je de levels vol open zet zou je de mixer of het filter driven.
Wat soms goed werkt maar vaak zorgt het voor een meer modderig geluid.
Het is dus belangrijk om te weten waar het oversturings punt begint en dat je het op smaak toevoegt ipv altijd je mixer levels op 100% te hebben.
Zoiezo doe ik veel aan hard left / right panning.
Dan gitaar of synth parts dan 2 x opnemen.
1 van de dingen die ik ondekt heb is als je een filter in bijna zelf resonantie zet.
echt bijna. Als je er dan een geluid instuurd zal die wel gaan feedbacken.
Als je dan het filter keyboard tracked ping je als het ware het filter en kun je met de level knop het filter als een soort waveshaper gebruiken.
Dit werkt op de Prologue erg fijn met de vpm osc waar een sinus uit komt, wat dan weer extra leuk is als je er wat fm sweeps mee doet.
Anyhow de truuk van bijna zelf-resonantie werkt op veel synths.
Een ander essentiel iets is dat op de meeste synths als je de levels vol open zet zou je de mixer of het filter driven.
Wat soms goed werkt maar vaak zorgt het voor een meer modderig geluid.
Het is dus belangrijk om te weten waar het oversturings punt begint en dat je het op smaak toevoegt ipv altijd je mixer levels op 100% te hebben.