Meerwaarde/verschil performance modus in MOXF6

fisfanaat

Stamgast
Lid sinds
12 januari 2010
Berichten
153
Ola, wie kan me hiermee helpen? In de Yamaha MOXF6 bestaat een voice uit 8 elementen. Dus je kan 8 verschillende geluiden gebruiken, qua layer/split ed. Maar daarmee kan ik toch ook alles programmeren voor een optreden in de voice modus? Wat is dan de meerwaarde van de performance modus? Wat kan je in de performance modus doen, wat in de voice modus niet kan? :) Dank!!
 
Danny, bedankt voor je reactie. Maar multitimbraal gebruik je dan toch alleen bij midi? Is dat het enige verschil tussen voice en performance modus?
 
Het is alweer 7 jaar geleden dat ik mijn Motif inruilde voor een Montage, dus ik moet diep in mijn geheugen graven. In de band werkte ik (volgens mij) altijd in master mode waarin je kan verwijzen naar een performance of een voice. Meestal gebruikte ik performances en geen voices. In een performance kan je 4 voices mixen en dat vond ik wel handig. Bijvoorbeeld (1) een piano en (2) strings onder elkaar voor mijn linker hand. Rechts (3) een blazers en onder de hoogste noot (4) een effectje. Je kan de 4 kanalen dan ook erg overzichtelijk mixen, ook tijdens een optreden. Soms liet ik 1 voice ook twee keer terugkomen in een performance. Bijvoorbeeld dezelfde piano eronder maar dan een octaaf hoger. Ik meen me te herinneren dat je in performance mode ook sommige voices naar de assignable output kan sturen. Dat gebruikte ik met een extern effect apparaat voor 1 van de voices. En ik dacht ook dat je het geluid wat makkelijker per voice in performance mode kan aanpassen met de draaiknoppen. Bijvoorbeeld een beetje galm eruit halen op een van de geluiden.
gr en succes
 
Back
Top