Gratis Apple AU's ook in VST3 te vinden?

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.758
Hi ik heb al eeuwen een lijst van gratis Apple AU's Maar volgens mn soundcard leverancier (en specifieke instellingen) is het beter om vst3 te gebruiken.
Weet iemand of ik deze lijst in vst3 kan vinden? Dank!
Screenshot 2023-12-09 at 10.15.16.png
 
Ik verwacht niet dat Apple andere DAW plugin standaarden ondersteunt dan die van hunzelf (dus AU).
Wat voor probleem probeer je op te lossen? AU plugins zijn niet per definitie beter of slechter dan VSTs, dus vind het een raar verhaal van een soundcard leverancier. Je moet niet alles geloven wat er in handleidingen staat ;)
 
Haha nee joh maar dank voor je bericht, in heb altijd alleen maar AU gebruikt. Maar ik gebruik nu twee SSL geluidskaarten en had wat issue's aggregated en software.
Toen kwam SSL met 1 van de adviezen om over te gaan op vst3 omdat dit beter compatable zou zijn..
 
Haha nee joh maar dank voor je bericht, in heb altijd alleen maar AU gebruikt. Maar ik gebruik nu twee SSL geluidskaarten en had wat issue's aggregated en software.
Toen kwam SSL met 1 van de adviezen om over te gaan op vst3 omdat dit beter compatable zou zijn..
Ligt misschien aan de DAW die je gebruikt?
 
Ligt misschien aan de DAW die je gebruikt?
Nou alles heeft met elkaar te maken was geen makkelijke analyse maar alles werkt nu top.
Firmware hard/software, macmodel, operatingsystem, daw enz.enz..

Maargoed ik kan wel zonder de plug's van apple leven.
Herinner me nu dat ze ook zeiden (het liefst ook geen type plugs door elkaar gebruiken) Dus ja doe nu alles maar vst3.
 
Ik gebruik VST2, VST3 en AU dwars door elkaar, geen centje pijn. Klinkt als bakerpraat van die fabrikant of misschien deugt zijn software niet. Ben vanwege einde support wel VST2 aan het uitfaseren waar mogelijk. Ik gebruik een Motu 16A + 24Ai, op de Ultralite mk3 die ik hiervoor had ook nooit een probleem.
 
Ssl heeft z’n eigen mix software ssl360 en ik gebruikte een aggregated setup. De software is niet gebouwd voor mijn setup bedenksel maar meer voor iemand die uitbreidt met adat. Vandaar dat het wat gecompliceerder lag.

Zo laad SSL360 ook je plugs in maar die hele software blijkt in aggtegated niet te werken. Hopelijk in een update
 
Thx, nou heb in de hele blackfriday manie al m’n plug-ins gestest op geluids kwaliteit en die Apple dingen kwamen er gewoon echt goed uit. Lekker licht ook. Maar thx voor je mxfree link ga ik downen. Kilohearts reeds in gebruik
 
Back
Top