Pro-800 draad

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.801
Hallo Allen,

Zojuist de behringer pro-800 binnen.. en al meteen interessante edit software gevonden.
Werkt via je browser en usb verbinding. Ik gebruik brave als browser en dit werkt top.

Als mensen nog patches willen delen of andere leuke tips. Plaats ze hier, zou leuk zijn.


Screenshot 2023-11-25 at 14.12.22.png
 
Weet iemand waar je betere knoppen kan bestellen? Dit zijn wel echt de cheapste die ik ooit gezien heb op de pro-800.

Verder vraagt deze bak wel om een Waveshaper/subharmonics/distortion.. Iemand al modificaties gezien online?
 
Weet iemand waar je betere knoppen kan bestellen? Dit zijn wel echt de cheapste die ik ooit gezien heb op de pro-800.

Verder vraagt deze bak wel om een Waveshaper/subharmonics/distortion.. Iemand al modificaties gezien online?
Wat vind jij van de kwaliteit / feel van de potmeters zelf ? Beetje stevig en voldoende weerstand?
Lees er tot nu toe verschillende meningen over.
 
Wat vind jij van de kwaliteit / feel van de potmeters zelf ? Beetje stevig en voldoende weerstand?
Lees er tot nu toe verschillende meningen over.
Weerstand is top maar ze zijn wel een beetje wobbly. Ze zitten wel goed vast maar er zit beweging in. Al met al had ie wel wat betere componenten mogen hebben.. switches zijn ook de goedkoopste die je kunt krijgen denk ik.

Sound is wel dik. Lijkt soms wel of ie door FX gaat... zonder externe fx
Filter is echt heel goed. En tja hij kan de resonantie van een klavecimbel on stereoids maken. Heel organisch.

En super easy te progammeren, patches laden.. Das echt top zeker met alles software die er is.
 
Even geen internet? Website down of permanent weg? -> geen editor meer!
Midi Peak Pro-800 is gewoon plugin
De Swumpf kun je ook als download downen.. Nog niet getest maar wellicht heeft ie alleen een browser nodig en geen internet?
 
Zojuist getest zonder internet en brave browser, werkt ook offline :okdan:
Raden wel chrome aan..
 
Weerstand is top maar ze zijn wel een beetje wobbly. Ze zitten wel goed vast maar er zit beweging in. Al met al had ie wel wat betere componenten mogen hebben.. switches zijn ook de goedkoopste die je kunt krijgen denk ik.

Sound is wel dik. Lijkt soms wel of ie door FX gaat... zonder externe fx
Filter is echt heel goed. En tja hij kan de resonantie van een klavecimbel on stereoids maken. Heel organisch.

En super easy te progammeren, patches laden.. Das echt top zeker met alles software die er is.
Ik ken jouw standards niet, maar de mijne heeft minimale wobble. Zowat hetzelfde als de moderne Moogs. De tact switches zitten β€œonder membranes” (DX7-style) en dus raar dat je ze β€œcheap” vindt. Mss heb jij een cheaper model? Anders leg jij de lat wel zéér hoog :-)
 
Nou laten we voorop stellen dat dit onder de 380,- apparaat natuurlijk onwijs bang for the buck is.
Maar van de 7 stuks gear die ik heb is de Pro-800 wel minst kwa knoppen en tact switches. Maar ik hou hem wel hoor.

Ik heb trouwens nog lopen experimenteren om iets van een sub laag toe te toevoegen en heb van sjieke tot Ableton plugins gebruikt en ben uiteindelijk
op de Ablton Sub Kick Maker terecht gekomen... geeft echt een heel mooi stuk sub laag mee en versterkt ook de output van de pro.

Screenshot 2023-11-26 at 17.55.44.png
 
Bij mij zit er ook iets wobble in maar niet veel, ik vond dat m'n Roland SE-02 meer wobble had indertijd.
Voor die prijs en een dikke sound is het unbeatable value vind ik, kan 'm iedereen aanraden.
 
Nou laten we voorop stellen dat dit onder de 380,- apparaat natuurlijk onwijs bang for the buck is.
Maar van de 7 stuks gear die ik heb is de Pro-800 wel minst kwa knoppen en tact switches. Maar ik hou hem wel hoor.

Ik heb trouwens nog lopen experimenteren om iets van een sub laag toe te toevoegen en heb van sjieke tot Ableton plugins gebruikt en ben uiteindelijk
op de Ablton Sub Kick Maker terecht gekomen... geeft echt een heel mooi stuk sub laag mee en versterkt ook de output van de pro.

Bekijk bijlage 3841505
In verschillende topics heb je het over het lag dat een synth wel of niet kan voortbrengen. Blijkbaar is dat nogal een issue. Zou het misschien zo kunnen zijn dat je afluistering of akoestiek hier een rol in speelt?
 
In verschillende topics heb je het over het lag dat een synth wel of niet kan voortbrengen. Blijkbaar is dat nogal een issue. Zou het misschien zo kunnen zijn dat je afluistering of akoestiek hier een rol in speelt?
Nee want ik vergelijk het met bestaande tracks. Sound klinkt echt top hiero. Ook geen resonanties e.d. Heb wel veel tijd besteed aan afstellen sub.
Ik hou van laag maar wat ik ook in een van die topic's zei is dat het ook wel mooi door de mix gaat zo. Te laag in een track geeft problemen. Dus ja ik vind het lekker om dikke bass te horen maar in een mix schroef ik dat allemaal terug en wat ik dan doe is meestal vanaf 70 to 200hz de nadruk leggen op de bass harmonics zodat het ook op mn labtop speakers overkomt.
 
Back
Top