Roland A-800 Pro lower en upper instellingen

Vlempie

Ingeburgerd
Lid sinds
6 oktober 2007
Berichten
42
Locatie
Gorinchem
Muziekvrienden,

Ik heb een roland a-800 pro gekocht deze gebruik ik samen met mijn yamaha tyros 5, ik heb de roland aangesloten met de 5 pins midi kabel voor de right 3 van de tyros 5 dit werkt perfect.
Nu zit er ook natuurlijk een usb aansluiting op deze heb ik aangesloten op een speciaal laptopje waar al mijn vst softsynts op staan.
Nu is er een optie op de roland van lower en upper, de lower staat standaard op de piano en de upper de voice die ik selecteer op mijn tyros 5.
Het zou erg leuk zijn als ik een vaste instelling zou kunnen krijgen van bijvoorbeeld de lower de vst's en de upper mijn right 3 van de tyros.
Dan zou ik met dualvoices deze kunnen combineren in mijn muziekstuk, heeft er hier iemand ervaring mee en de tijd te willen nemen om als dit zou lukken dit aan mij uit te kunnen leggen?

Ik hoop dat er iemand is die dit weet, alvast erg bedankt voor je reactie!

Gr Nico Vlemmings:halleluja
 
Zoals duidelijk in de nederlandstalige handleiding staat wordt voor LOWER en UPPER een appart midi-kanaal gebruikt. Dus, het overeenstemmende midi-kanaal van het LOWER keyboard part gebruiken voor de VST's.

Uitleggen ... :D
Midi is als morse. Een midi-kanaal is als morse verzonden in een welbepaalde kleur, 'de ontvanger' moet op dezelfde kleur staan ('kleurfilter').
 
Ben hier druk bezig geweest maar ben nog niet zo thuis in het midi kanaal, mijn tyros dat lukt maar voor de vst's ....... helaas nog geen geluk...
 
Back
Top