Mixer/ mengpaneel: mindere geluidskwaliteit?

Michaels Keys

Ouwe rot
Lid sinds
1 augustus 2006
Berichten
1.139
Zit met een vraag over een mengpaneeltje dat ik gebruik, het is een relatief eenvoudige Yamaha mg/fx met 4 mono en 4 stereo kanalen.
Ik heb de indruk dat de geluidskwaliteit van een synthesizer beter is als ik een koptelefoon direct op de synth aansluit, dan de synth op het mengpaneel en dan de koptelefoon op het mengpaneeltje aangesloten. Heeft dit te maken met de kealiteit van het mengpaneel? Of zit ht verschil in de koptelefoon uit/ main out van de synthesizer? Zou mooi zijn als de geluidskwaliteit over het mengpaneel net zo goed is .. Als je er wat zinnigs over kunt zeggen, tips hebt … thanks! Groeten, Michael
 
Eigenlijk zou je de synth vanaf de main out ´ns moeten aansluiten op iets anders en dan vanaf dat andere apparaat met de koptelefoon beluisteren. En hetzelfde met de uitgang van het mengpaneel op het andere apparaat en weer met de koptelefoon beoordelen of er echt een (groot) verschil is.

Een langer analoog signaalpad in de vorm van een mixed oid. ertussen zal altijd iets van invloed zijn op de kwaliteit, maar het moet natuurlijk wel binnen de perken blijven. Het ene mengpaneel zal het soms beter/slechter doen in vergelijking met een andere, mag je verwachten.
 
ja het kan best zijn dat de kwaliteit van de mixer ok is maar niet van de headphone amp daarin bv.

Natuurlijk ook zorgen voor de juiste gain staging op de mixer.
 
ja het kan best zijn dat de kwaliteit van de mixer ok is maar niet van de headphone amp daarin bv.
Klopt ik had niets op te merken van sound kwaliteit als mijn HP om mijn mackie onyx was aangesloten

Toen ik mij een monitor controller kocht van drawner en dan die Hp uitgang gebruikte had ik gelijk een nieuwe andere koptelefoon

Net het zelfde toen ik overstapte van mijn soundcraft spirit naar een mackie 24/8 de klank was ook anders

Bijna geen verschil toen ik overstapte van die mackie 24/8 naar de mackie onyx 24/4, behalve dat die minder ruiste
 
Back
Top